Προωθείται σταθερά η λογική τοποθέτησης παραγγελιών από τους πλοιοκτήτες σε πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα να καίνε και εναλλακτικά καύσιμα. Μέχρι στιγμής βέβαια ο αριθμός των πλοίων αυτών είναι πολύ μικρός σε σύγκριση με το συνολικό τονάζ αλλά τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Φέτος μέχρι στιγμής τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 378 πλοία (29% των παραγγελιών του έτους) που μπορούν να χρησιμοποιούν και εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv, περισσότερα δηλαδή από τα μισά του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα που ανέρχονται σε 631.
Ειδικότερα φέτος τοποθετήθηκαν μέχρι στιγμής παραγγελίες για 1325 πλοία εκ των οποίων 378 είναι πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν και εναλλακτικά καύσιμα. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αποτελείται σύμφωνα με την Xclusiv από 2.241 υπό παραγγελία πλοία, εκ των οποίων τα 631 (28%) θα είναι πλοία εναλλακτικών καυσίμων.
Σύμφωνα με το τρέχον βιβλίο παραγγελιών, το εναλλακτικό καύσιμο που κερδίζει έδαφος είναι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), με το 61% των παραγγελιών πλοίων εναλλακτικών καυσίμων να είναι ικανό για LNG, το 11,6% να είναι «LNG ready», και το 14% να τροφοδοτείται από υγραέριο (LPG). Η αμμωνία, η μεθανόλη και το αιθάνιο είναι καύσιμα που βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, επομένως υπάρχουν λιγότερες παραγγελίες με βάση αυτά τα καύσιμα, ενώ τα υβριδικά πλοία πρόωσης με μπαταρία εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλά στην προτίμηση παραγγελίας.
Από τα 520 υπό παραγγελία δεξαμενόπλοια τα 154 (30%) είναι πλοία που στοχεύουν και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Στα Containerships στα 670 πλοία, τα 146 (22%) είναι με εναλλακτικά καύσιμα. Στα υπο παραγγελία Bulker (734 πλοία), μόνο τα 57 (8%) είναι πλοία εναλλακτικών καυσίμων, ενώ στα LNG Carriers που είναι υπό παραγγελία (317 πλοία) τα 274 μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικό καύσιμο.
Latest News
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους