Προωθείται σταθερά η λογική τοποθέτησης παραγγελιών από τους πλοιοκτήτες σε πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα να καίνε και εναλλακτικά καύσιμα. Μέχρι στιγμής βέβαια ο αριθμός των πλοίων αυτών είναι πολύ μικρός σε σύγκριση με το συνολικό τονάζ αλλά τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Φέτος μέχρι  στιγμής τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 378 πλοία (29% των παραγγελιών του έτους) που μπορούν να χρησιμοποιούν και εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv, περισσότερα δηλαδή από τα μισά του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα που ανέρχονται σε 631.

Ειδικότερα φέτος τοποθετήθηκαν μέχρι στιγμής παραγγελίες για 1325 πλοία εκ των οποίων 378 είναι πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν και εναλλακτικά καύσιμα. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αποτελείται σύμφωνα με την Xclusiv από 2.241 υπό παραγγελία πλοία, εκ των οποίων τα 631 (28%) θα είναι πλοία εναλλακτικών καυσίμων.

Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία – Δεν ζητάμε χρήματα, αλλά την δημιουργία ενός Ταμείου για τα εναλλακτικά καύσιμα που θα χρηματοδοτήσουμε εμείς

Σύμφωνα με το τρέχον βιβλίο παραγγελιών, το εναλλακτικό καύσιμο που κερδίζει έδαφος είναι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), με το 61% των παραγγελιών πλοίων εναλλακτικών καυσίμων να είναι ικανό για LNG,  το 11,6% να είναι «LNG ready», και το 14% να τροφοδοτείται από υγραέριο (LPG). Η αμμωνία, η μεθανόλη και το αιθάνιο είναι καύσιμα που βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, επομένως υπάρχουν λιγότερες παραγγελίες με βάση αυτά τα καύσιμα, ενώ τα υβριδικά πλοία πρόωσης με μπαταρία εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλά στην προτίμηση παραγγελίας.

Διαβάστε επίσης: Έκθεση ΕΕ – Στα 89,7 δισ. ευρώ το κόστος προσαρμογής στα εναλλακτικά καύσιμα για τους διαχειριστές πλοίων

Από τα 520 υπό παραγγελία δεξαμενόπλοια τα 154 (30%) είναι πλοία που στοχεύουν και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Στα Containerships στα 670 πλοία, τα 146 (22%) είναι με εναλλακτικά καύσιμα. Στα υπο παραγγελία Bulker (734 πλοία), μόνο τα 57 (8%) είναι πλοία εναλλακτικών καυσίμων, ενώ στα LNG Carriers που είναι υπό παραγγελία (317 πλοία) τα 274 μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικό καύσιμο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green