
Στην τελική ευθεία βρίσκεται το ΤΑΙΠΕΔ για την προκήρυξη του διαγωνισμού της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού. Οι διαδικασίες τρέχουν με τέτοιους ρυθμούς, που εφόσον κλείσουν ορισμένες τελευταίες, αλλά σημαντικές εκκρεμότητες, το κουμπί μπορεί να πατηθεί ακόμα και μέσα στον Ιανουάριο. Σε κάθε περίπτωση δε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, βάσει και του ADPτου Ταμείου. Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα, πέρα από την ολοκλήρωση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, είναι οι λεγόμενες επεκτάσεις του αστικού αυτοκινητόδρομου.
Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με πληροφορίες, κλείνουν το περιεχόμενο της νέας παραχώρησης, με ένα από τα ζητήματα που τέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο τραπέζι να είναι και το πάντρεμα με κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή νέες επεκτάσεις. Πρόκειται για μια από τις τελικές αποφάσεις, που αναμένεται να ληφθούν στις αρχές του έτους και δεν αποκλείεται μάλιστα αυτό να γίνει σε ανώτατο επίπεδο. Την ίδια στιγμή, μια τέτοια απόφαση θα περιορίσει μοιραία τον κύκλο των πιθανών ενδιαφερόμενων.
Σύμφωνα πάντως με πηγές κοντά στην υπόθεση, που καθίσταται μάλιστα πιεστική, καθώς η υφιστάμενη σύμβαση λήγει το 2024, ενώ ήδη το λεκανοπέδιο ασφυκτικά λόγω κυκλοφοριακού, φαίνεται το σενάριο αυτό να μην προκρίνεται. Επί του παρόντος, τουλάχιστον, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού βρίσκονται πιο κοντά στην αγκαλιά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο ετοιμάζεται ήδη ώστε στις αρχές του 2022 να βγάλει στον αέρα την επέκταση της λεωφόρου Κύμης προς ΠΑΘΕ, ύψους 300 εκατ. ευρώ.
Χωρίς απόδοση επί των κερδών
Αυτό που έχει, εντωμεταξύ, κλειδώσει για τον νέο διαγωνισμό είναι πως δεν θα περιέχει την απόδοση επί των κερδών, δηλαδή το λεγόμενο IRR. Ο νέος διαγωνισμός θα ακολουθεί το μοντέλο των άλλων συμβάσεων παράχωρησης με την απόδοση να υπολογίζεται βάσει των εσόδων. Υπάρχει δε και η σκέψη, ενίσχυσης του αντικειμένου της σύμβασης με τη βαριά συντήρηση του άξονα ή με την επέκταση κατά μία λωρίδα στο τμήμα Μεταμόρφωση-Κηφισιά, προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία.
Πρόκειται σε κάθε περίπτωση για ένα πολύτιμο asset, καθώς μόνο το 2020, η Αττική Οδός διένειμε μέρισμα 82,6 εκατ. ευρώ για το 2019, εκ των οποίων προμέρισμα 30 εκατ. του 2020. Αντίστοιχα, κατά τη χρήση του 2019 είχαν διανεμηθεί 100,3 εκατ. ευρώ, που αφορούσαν το μέρισμα του 2018, ύψους 60,3 εκατ. ευρώ, και το προμέρισμα του 2019, ύψους 40 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ΔΕΘ, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Δημήτρης Πολίτης, είχε προβλέψει ότι το οικονομικό αντάλλαγμα αυτής της παραχώρησης θα σπάσει όλα τα ρεκόρ των αποκρατικοποιήσεων. Δεν είχε διστάσει, μάλιστα, να εκτιμήσει ότι θα πάρει τα σκήπτρα από τη μεγάλη προσφορά που πέτυχε η ΔΕΗ για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, συνολικού ύψους 2,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων θα μπουν στα ταμεία της ΔΕΗ τα 1,3 δισ. ευρώ.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού