Και στα logistics – εκτός από τα ξενοδοχεία – σχεδιάζει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της η Attica Group, ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός όμιλος της χώρας.
Πρόκειται για κινήσεις που στην Ελλάδα μπορεί να προξενούν εντύπωση, ωστόσο μια ματιά στο τι συμβαίνει στην αγορά των ferries στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι αρκετή για να καταδειχθεί ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι φυσιολογική για το μέγεθος και τις επιχειρησιακές δυνατότητες ενός ομίλου όπως της Attica Group και για τον ηγετικό ρόλο που παίζει στην ελληνική ακτοπλοϊκή και ευρύτερη τουριστική και μεταφορική αγορά.
Με έναν στόλο 26 επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων (στα οποία ενδέχεται να προστεθούν άλλα εννέα πλοία της ΑΝΕΚ μόλις επισημοποιηθεί η συμφωνία των τραπεζών για απορρόφηση της χανιώτικης εταιρείας από την Attica) και με 36.148 επιβάτες capacity βρίσκεται στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης μεταξύ των ferry operators με βάση την χωρητικότητα σε επιβάτες, την έκτη με βάση το capacity σε lanemeter (μεταφορά οχημάτων) και την έβδομη με βάση τους gt.
Άλλοι ακτοπλοϊκοί όμιλοι
Mε αυτές τις δυνατότητες άλλοι ανταγωνιστές της στη Βόρεια και Δυτική Ευρώπη έχουν ισχυρή παρουσία και στον τομέα των logistics και τον τομέα του τουρισμού.
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία άλλων ακτοπλοϊκών ομίλων της Ευρώπης, που έχει καταγράψει το management της Attica, το οποίο επιδιώκει την διεύρυνση των εργασιών του.
Ο όμιλος της Σουηδικής Stena για παράδειγμα έχει ισχυρή παρουσία τόσο στα logistics (αποθήκευση και διαχείριση φορτίων, συνδυασμένες μεταφορές) όσο και στον τουρισμό με την προσφορά πακέτων ταξιδίων και διαμονής, διαχείριση επιβατηγών Terminals και ξενοδοχείων.
Επίσης, και η δανική DFDS έχει ισχυρή παρουσία στα logistics με διαχείριση terminals, με διατροπικές μεταφορές αλλά και στον τουρισμό με την προσφορά πακέτων και μίνι κρουαζιέρων σε διάφορες πόλεις της βορείου Ευρώπης.
Στη διαχείριση ξενοδοχείων έχει εμπλακεί και η εσθονική Τalink όπως επισης και η Νορβηγική Color Line η οποία προσφέρει μεταφορικές υπηρεσίες για φορτία και επιβάτες, διαμονή σε ξενοδοχεία, διαχειρίζεται καταστήματα, εστιατόρια, κ.λπ.
Επίσης, ο όμιλος Grimaldi έχει ισχυρή παρουσία στα logistics ενώ δίνει έμφαση καις τη διαχείριση τουριστικών πακέτων, ενώ προσφέρει και μινι κρουαζιέρες, εκδρομές, κ.λ.π.
Ο όμιλος Attica Group με 90 εκατ. ευρώ διαθέσιμα επιδιώκει όπως τονίζουν τα στελέχη του να διευρύνει το πεδίο των δραστηριοτήτων σε δυο τομείς που είναι συμπληρωματικοί της κύριας δραστηριοποίησής της και εξασφαλίζουν σταθερά έσοδα, αλλά και παράλληλα αυξάνουν τις διασταυρούμενες πωλήσεις, οι οποίες στον όμιλο της Attica είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με αυτές των ανταγωνιστών του στη διεθνή αγορά.
Με ένα περιθώριο EBITDA 35-45% που έχει ο ξενοδοχειακός κλάδος, τα κεφάλαια που θα διαθέσει ο όμιλος θα έχουν πολύ ικανοποιητική απόδοση, τονίζουν τα στελέχη του.
Επισημαίνεται ότι αναφορικά με την επέκταση στα ξενοδοχεία ο όμιλος της Attica Group αγόρασε πρόσφατα το ξενοδοχείο Naxos Resort Beach Hotel, που βρίσκεται στον Άγιο Γεώργιο Νάξου, μέσω της 100% θυγατρικής της Attica Blue Hospitality, έναντι 6,5 εκατ. ευρώ που προήλθαν από τραπεζικό δανεισμό.
Το ξενοδοχειακό συγκρότημα έχει ανεγερθεί σε έκταση συνολικής επιφάνειας 8.166,92 τ.μ., διαθέτει 88 δωμάτια με δυνατότητα ανέγερσης επιπλέον 1.300 τ.μ. Η μονάδα διαθέτει πισίνα, εστιατόρια, μπαρ, αίθουσα συνεδριάσεων, γυμναστήριο, spa, και χώρο πάρκινγκ. Η Attica Blue Hospitality θα προχωρήσει στην αναβάθμιση και επέκταση των εγκαταστάσεων του ξενοδοχείου.
Αρχή από το Naxos Resort Beach Hotel
«Η στοχευμένη δραστηριοποίηση στον ξενοδοχειακό κλάδο που ξεκινά με την αγορά του Naxos Resort Beach Hotel, διαφοροποιεί την Attica Group από τον ανταγωνισμό, διευρύνει τις δραστηριότητές της στον τουριστικό κλάδο επιτρέποντάς της να καλύψει μεγαλύτερο εύρος αναγκών των πελατών της, ενώ ταυτόχρονα της δίνει τη δυνατότητα να ισχυροποιήσει τη χρηματοοικονομική θέση της επενδύοντας σε συγγενικούς τομείς που προσφέρουν άμεσες συνέργειες», επισημαίνεται.
Πληροφορίες του ot.gr αναφέρουν ότι ο όμιλος εξετάζει την αγορά ακόμη δυο -τριών μονάδων άμεσα ενώ θα συνεχίσει την επέκταση στον τομέα προκειμένου να αποκτήσει ένα κρίσιμο υπολογίσιμο μέγεθος και να δημιουργήσει ένα αναγνωρίσιμο brand όπως είναι και τα ακτοπλοϊκά.
Το brand Blue Star Ferries είναι το πιο αναγνωρίσιμο και πιο αποδεκτό σύμφωνα με μετρήσεις μεταξύ των επιβατών της ακτοπλοΐας, ενώ πολύ ισχυρή θέση έχει και το brand της Hellenic Seaways. Το ενδιαφέρον το Ομίλου για την απόκτηση μονάδων, εστιάζεται στα νησιά των Κυκλάδων εκτός Μυκόνου, Δωδεκάνησα και Κρήτη.
Αναφορικά με τα logistics υπενθυμίζεται ότι η Attica Group έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, όμως δεν μένει εκεί καθώς εξετάζει την επέκταση καις άλλες δραστηριότητες όπως την δημιουργία κέντρων αποθήκευσης και logistics σε συνεργασία και με άλλους επιχειρηματικούς ομίλους.
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες