
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην Βουλή, αναφέρθηκε στην παράταση της διάρκειας της ισχύουσας σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι τη σύναψη της νέας Σύμβασης.
Η συγκεκριμένη σύμβαση είχε συναφθεί μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας το 2017 και τώρα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της νέας Σύμβασης, η οποία αναμένεται να υπογραφεί εντός του Ιανουαρίου του 2022.
«Διαπραγματευόμαστε με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να εξισορροπήσουμε την πολύ προβληματική από όλες τις απόψεις συμφωνία ιδιωτικοποίησης του 2017 επί ΣΥΡΙΖΑ, η οποία εκτός από το εξωφρενικά χαμηλό τίμημα δεν είχε και κανένα ανταποδοτικό όφελος για το ελληνικό Δημόσιο», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
Σκοπός της νέας σύμβασης είναι η εξασφάλιση προσφοράς υπηρεσιών, που θα είναι – μεταξύ άλλων – πολυπληθέστερες, ασφαλέστερες, υψηλότερης ποιότητας και λιγότερο δαπανηρές, από εκείνες που θα μπορούσαν να προσφέρουν από μόνες τους οι δυνάμεις της αγοράς. Η νέα αυτή σύμβαση, μάλιστα, θα εισάγει για πρώτη φορά πρόβλεψη ουσιαστικών επενδύσεων στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, θα τροποποιεί τον μηχανισμό αποζημίωσης, δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματικότητα και κίνητρα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα το ελληνικό δημόσιο αποκτά τουλάχιστον 15 νέα πλήρη τραίνα υδρογόνου μηδενικών ρύπων χωρίς καμία δαπάνη. Το συνολικό όφελος του ελληνικού δημοσίου αναμένεται – με συντηρητικές εκτιμήσεις – να αγγίζει το 1 δισ. ευρώ, σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Σχετικά με το άρθρο 80 που προβλέπει την παράταση της διάρκειας ισχύος του ακατάσχετου της κρατικής χρηματοδότησης του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του Ο.Σ.Ε. ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα και η απρόσκοπτη λειτουργία του Οργανισμού, με την θέσπιση της παράτασης διάρκειας ισχύος του ακατάσχετου των τραπεζικών του λογαριασμών στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, την απαγόρευση συμψηφισμού των χρηματοδοτήσεων αυτών για οφειλές του Ο.Σ.Ε. προς το Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία κλπ καθώς και την απαλλαγή του από την υποχρέωση έκδοσης και προσκόμισης ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, μέχρι την 30η Ιουνίου 2022.
Επίσης, παρατείνεται έως 30 Ιουνίου 2022 η διάρκεια ισχύος της διάταξης περί αναστολής πληρωμής, συμψηφισμού και διαδικασίας είσπραξης χρεών του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου, βεβαιωμένων ή μη, που προέρχονται από καταπτώσεις εγγυήσεων δανείων. «Έτσι ο Ο.Σ.Ε. θα μπορέσει να εισπράξει τη μηνιαία κρατική χρηματοδότηση και εν γένει χρήματα ώστε να εκτελεί τις οικονομικές του συναλλαγές, όπως πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού, κάλυψη λοιπών αναγκών άκρως ανελαστικών και απτόμενων της ασφάλειας κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, υπό συνθήκες κανονικότητας» σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.


Latest News

Εμπορευματικός πόλος η Θεσσαλονίκη με επένδυση 260 εκατ.
Μετατροπή του ακινήτου του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στο μεγαλύτερο κέντρο logistics της Βόρειας Ελλάδας με τη σφραγίδα του ΤΑΙΠΕΔ

Στο Ελληνικό ο υψηλότερος πράσινος ουρανοξύστης στη Μεσόγειο
Έχουν ήδη δοθεί προκαταβολές για τα 3/4 της πωλούμενης επιφάνειας

Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για τον Πειραιά με χρηματοδότηση της Περιφέρειας
Η χρηματοδότηση του Στρατηγικού Σχεδίου ύψους περίπου 800.000 ευρώ θα γίνει από την Περιφέρεια Αττικής, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αττική 2014-2020

ΕΚΤΕΡ: Ανέλαβε έργο 1,22 εκατ. ευρώ στην Τζια
Ο χρόνος αποπεράτωσης του έργου καθορίστηκε στους έξι (6) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Tο Μετρό γυρίζει σελίδα από το φθινόπωρο
Δίνονται στην κυκλοφορία οι τρεις σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά – Ετοιμάζονται οι μετροπόντικες για τη νέα γραμμή «Αλσος Βεΐκου – Γουδή»

Στην τελική ευθεία για τον διαγωνισμό η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου
Το έργο αφορά την αναδιαμόρφωση του παραλιακού μετώπου από την Καλλιθέα έως και τη Βουλιαγμένη

Αττική: Έξι οι νέες μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων
Το νέο μοντέλο διαχείρισης σκουπιδιών για την Περιφέρεια Αττικής, το τρίτο κατά σειρά, αναθεωρεί τους δύο προηγούμενους σχεδιασμούς, οι οποίοι άλλωστε ουδέποτε υλοποιήθηκαν. Σε διαβούλευση η ΣΜΠΕ

Πράσινο φως για το αλιευτικό καταφύγιο Νέας Κρήνης Θεσσαλονίκης
Η δημόσια δαπάνη του έργου ανέρχεται στα 6.601.400 ευρώ

Επέκταση λειτουργίας του «Ταμείου Εγγυοδοσίας ΕΑΤ-ΤΜΕΔΕ»
Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η 1η τροποποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης

Εκδόθηκε η άδεια για τον «πύργο» ύψους 200 μέτρων στο Ελληνικό
Ο εμβληματικός πύργος που θα αναγερθεί στο Ελληνικό από τη Lamda Development θα είναι το υψηλότερο κτήριο στην Ελλάδα