Τα πλοία που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) με προορισμό την Ασία αλλάζουν ρότα στα μέσα του ταξιδιού, για να προμηθεύουν τους Ευρωπαίους καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα μεγάλο ασφάλιστρο, καθώς οι τιμές σε όλη την περιοχή εκτινάσσονται σε νέες κορυφές.
Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, αγοραστές από την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα πλειοδοτούσαν έναντι των Ευρωπαίων για αποστολές φορτίων φυσικού αερίου LNG, που χρησιμοποιείται σε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Όμως, με τις αποθήκες να είναι πλέον γεμάτες σε όλη την περιοχή, τα αδέσμευτα φορτία από τη λεκάνη του Ατλαντικού που κατευθύνονταν προς την Ασία αλλάζουν κατεύθυνση από τους ιδιοκτήτες τους και στέλνονται στην Ευρώπη, προκειμένου να επωφεληθούν από τις αυξανόμενες τιμές και τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει στη Γηραιά Ηπειρο. Να σημειωθεί ότι την περασμένη Τρίτη, οι τιμές του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου εκτινάχθηκαν κατά 23% στα 182 ευρώ ανά μεγαβατώρα, καθώς σταμάτησαν οι ροές ρωσικού φυσικού αερίου σε έναν βασικό αγωγό.
«Η ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου έχει πλέον ξεκαθαρίσει», δήλωσε στους Financial Times ο Κιάραν Ρόε, παγκόσμιος διευθυντής LNG στην Platts. «Κάθε σημαντικός προορισμός-αγορά για φορτία LNG βρίσκεται κάτω από τους μεγάλους ευρωπαϊκούς κόμβους φυσικού αερίου».
Σύμφωνα με στοιχεία της Platts, η διαφορά μεταξύ ευρωπαϊκών και ασιατικών τιμών είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί ποτέ.
Οι αποστολές spot LNG στην Ευρώπη κοστολογούνταν σε περίπου 48,5 δολάρια ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες σε σύγκριση με 41 δολ./Mmbtu στην Ασία. Τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο οι τιμές στην Ασία ήταν κατά μέσο όρο 5 δολ./Mmbtu πάνω από αυτές στην Ευρώπη, ανέφερε η χρηματιστηριακή εταιρεία.
Αύξηση τιμών στην Ευρώπη
«Οι αυξανόμενες τιμές του φυσικού αερίου spot στην Ευρώπη προκαλούν ορισμένες ηχηρές μετακινήσεις φορτίου», δήλωσε ο Αλεξ Φρόλεϊ, αναλυτής στην ερευνητική εταιρεία συμβούλων ICIS, η οποία παρακολουθεί δεξαμενόπλοια LNG.
Αυτές οι κινήσεις περιλαμβάνουν την εκτροπή πλοίων LNG των ΗΠΑ με προορισμό την Ασία προς ευρωπαϊκά λιμάνια και την πρώτη αποστολή αυστραλιανού LNG στην Ευρώπη εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία.
Το Minerva Chios, ένα αμερικανικό δεξαμενόπλοιο LNG, κατευθυνόταν ανατολικά κοντά στην Ινδία στις 15 Δεκεμβρίου, αλλά έκτοτε έχει γυρίσει και τώρα βρισκόταν στην πορεία για τη Διώρυγα του Σουέζ, στην πορεία του προς μια παράδοση στην Ευρώπη, είπε ο Φρόλεϊ.
Ενα δεύτερο πλοίο LNG των ΗΠΑ γύρισε κοντά στο Στενό της Μαλάκα την περασμένη εβδομάδα, ενώ ένα τρίτο πλοίο πρόκειται να παραδώσει μέρος του φορτίο του σε αυστραλιανό LNG στη Βαρκελώνη στις 24 Δεκεμβρίου, αφού άφησε το μεγαλύτερο μέρος της αποστολής στην Κίνα νωρίτερα αυτό το μήνα.
«Αυτό πιστεύεται ότι είναι το πρώτο αυστραλιανό LNG στην Ευρώπη από το 2009, όταν υπήρχαν μερικά αυστραλιανά φορτία προς το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία», πρόσθεσε.
Ο Τόρμπγιορν Τόρνκβιστ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Gunvor, του μεγαλύτερου ανεξάρτητου εμπόρου LNG στον κόσμο, είπε ότι αναμένει να δει 15 έως 20 φορτία, επιπρόσθετα της κανονικής ροής, να κατευθύνονται στην Ευρώπη αυτόν τον μήνα και ο ίδιος τον Ιανουάριο.
Πιο ελκυστικές τιμές στην Ευρώπη για τους μεταφορείς
«Η Ευρώπη τιμολογεί με πιο ελκυστικές τιμές προκειμένου να προσελκύσει πολύ LNG και το χρειάζεται», είπε. «Χωρίς αυτό, η κατάσταση του εφοδιασμού θα μπορούσε να είναι πολύ σοβαρή ανάλογα με τον καιρό. Τα αποθέματα είναι ήδη χαμηλά και θα είναι εξαιρετικά χαμηλά μέχρι το τέλος του χειμώνα».
Ο Φρόλεϊ της ICIS είπε ότι η Royal Dutch Shell, η οποία έχει συμφωνία εξόδου με τον τερματικό σταθμό LNG Pampa Melchorita στο Περού, είχε στείλει περουβιανό LNG στο Ηνωμένο Βασίλειο για πρώτη φορά από το 2019. Επτά τέτοια φορτία της Shell έχουν φτάσει στο Ηνωμένο Βασίλειο από τα τέλη Οκτωβρίου , με τέσσερα ακόμη φορτία προγραμματισμένα «τις επόμενες εβδομάδες», πρόσθεσε.
Όπως και στην ηπειρωτική Ευρώπη, οι τιμές του φυσικού αερίου στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν αυξηθεί περίπου κατά 650 % από την αρχή του έτους, οδηγώντας σε χρεοκοπία δεκάδες εγχώριους προμηθευτές ενέργειας.
Τα futures που συνδέονται με τη χονδρική τιμή του Ηνωμένου Βασιλείου αυξάνονται κατά 15 %, στην τιμή ρεκόρ των 429 pound a therm, μια αύξηση 77 % αυτόν τον μήνα και ισοδύναμη σε 320 δολάρια ανά βαρέλι πετρελαίου. Το αργό Brent διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 72,41 δολάρια.
Το φυσικό αέριο αντιπροσωπεύει περίπου το 40 % της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο
Latest News
Επενδυτές σε… απόγνωση δοκιμάζονται από τα σκαμπανεβάσματα των αγορών
Οι διαχειριστές κεφαλαίων πρέπει τώρα να αποφασίσουν εάν η τελευταία πτώση των μετοχών των τεχνολογκών κολοσσών είναι κάτι που πρέπει να φοβούνται ή απλώς ένα χτύπημα
Τα γερμανικά ΙΧ είναι τα καλύτερα στον κόσμο - Δεν πρέπει να φοβούνται τα κινέζικα
Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ΕV στην Κίνα και την Ευρώπη, καθώς και στις ΗΠΑ, έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες
Συνωστισμός στα ενεχυροδανειστήρια του Μπρούκλιν για πουλήσουν χρυσό
Για ποιο λόγο πουλάνε χρυσό - Γιατί αγοράζουν χρυσό στην Κίνα
Πώς είναι πραγματικά η τετραήμερη εργασία
Η πανδημία, άλλαξε την νοοτροπία της εργασίας καθώς οι άνθρωποι ένιωθαν τόσο ταλαιπωρημένοι, αγχωμένοι και εξαντλημένοι
Τι ψάχνει η Campari στην Ασία - Το επιθετικό πλάνο του νέου CEO
Τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια η Ασία θα αντιπροσωπεύει το 15% έως 20% των παγκόσμιων πωλήσεών
Ποιο είναι το καλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου - Η θέση του Ελ. Βενιζέλος
Το Changi της Σιγκαπούρης έχασε την δωδεκαετή του πρωτοκαθεδρία σαν το καλύτερο αεροδρόμιο στα Skytrax World Airport Awards 2024
Το κινεζικό «χτύπημα» στον κολοσσό της Louis Vuitton – Πού ελπίζει σε αναχώματα
Η εταιρεία συμβούλων Bain αναμένει ότι η αγορά των προσωπικών ειδών πολυτελείας θα αυξηθεί κατά 1-4% το 2024, από 8-10% που εκτιμούσαν ότι θα αυξηθεί το 2023
Οι πέντε κρίσιμοι δείκτες για την ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας
Μπορεί η βιομηχανική παραγωγή να αυξήθηκε, αλλά οι εξαγωγές και η εγχώρια κατανάλωση παραμένουν ασταθείς
Τρεις δημοφιλείς πλατφόρμες ερωτικού περιεχομένου... στριμώχνονται από νέο νόμο της ΕΕ
Καλούνται άμεσα να συντάξουν εκθέσεις αξιολόγησης κινδύνου και να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση συστημικών κινδύνων που συνδέονται με τις υπηρεσίες τους
Διπλή μάστιγα τα χρέη και οι ανισότητες - Η επισφαλής ανθεκτικότητα της παγκόσμιας οικονομίας
Ο γεωπολιτικός και οικονομικός κατακερματισμός του πλανήτη αποκλείει όλο και περισσότερους από το μέρισμα της ευημερίας