Υπερδιπλασίασαν τις επενδύσεις τους σε αγορές second hand πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές το 2021 σε σύγκριση με το 2020 σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία.
Ειδικότερα στη διάρκεια του 2021 τα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα επένδυσαν 7,58 δις. δολ για την αγορά 375 πλοίων όταν το 2020 είχαν διαθέσει 3,41 δις δολ για την απόκτηση 221 πλοίων. Οι έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν μεταξύ άλλων 230 Bulkers , 101 δεξαμενόπλοια και 30 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Για άλλη μια χρονιά πρωταγωνίστησαν στις αγορές πλοίων με τους κινέζους ανταγωνιστές να ακολουθούν στη δεύτερη θέση με αγορές 328 πλοία αξίας 4,9 δισ δολ.
Συνολικά το 2021 σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε λίγο πριν την αλλαγή χρόνου ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking άλλαξαν χέρια φέτος 1.924 πλοία συνολικής αξίας 31,96 δις. δολ ενώ πέρυσι άλλαξαν χέρια 1.184 πλοία συνολικής αξίας 16,64 δισ. δολ., ελαφρώς λιγότερα από ό,τι το 2019 όταν άλλαξαν χέρια 1.392 πλοία συνολικής αξίας 18,52 δισ. δολ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 καταγράφηκαν οι περισσότερες συναλλαγές της τελευταίας εξαετίας τουλάχιστον.
Το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά καθώς πολλές συναλλαγές «πάγωσαν» λόγω της εμφάνισης της πανδημίας.
Εκτόξευση τιμών
Φέτος η «όρεξη» για επενδύσεις επανήλθε με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν και οι τιμές. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι αξίες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου διπλασιάσθηκαν μέσα σε μια χρονιά σε ορισμένες περιπτώσεις σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xcluciv. Ειδικότερα όπως επισημαίνει στην τελευταία αναφορά του ο ναυλομεσιτικός οίκος τα περισσότερα κέρδη κατέγραψαν τα πλοία ηλικίας 15 ετών με τα capes να καταγράφουν άνοδο της αξίας του κατά 70%, τα panamaxes 100% τα supramaxes 130% και τα handysizes άνοδο 110%. Για παράδειγμα το πρώην «Cape Elise» 174.000 dwt χωρητικότητας και έτους ναυπήγησης 2005, πουλήθηκε στα 10,5 εκατ. δολ το Δεκέμβριο του 2020 ενώ το περίπου ιδίων χαρακτηριστικών «C H S Magnificence» 172.000 dwt, 2006 πουλήθηκε στα μέσα Οκτωβρίου του 2021 στα 19,5 εκατ. δολ. Στην κατηγορία των panamax το πρώην «CMB Sakura», 75.000 DWT, 2006 , πουλήθηκε 8 εκατ. δολ τον Δεκέμβριο του 2020 ενώ το «Coral Diamond», 76.000 dwt, 2007 πουλήθηκε 16,2 εκατ. δολ τον Δεκέμβριο του 2021.
Latest News
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές
Ιταλική συμμαχία για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων
Προχωρά η αξιοποίηση του λιμανιού του Λαυρίου
Έως τις 14 Μαΐου η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος - Άνοδος στους επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας
Πώς η κρίση στην Ερυθρά θα μπορούσε να οδηγήσει σε παγκόσμια έλλειψη δεξαμενόπλοιων
Τι υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Kuwait Petroleum Corporation
Οι Χούθι έπληξαν κινεζικό δεξαμενόπλοιο, παρά τις διαβεβαιώσεις προς το Πεκίνο
Αλλάζουν τακτική ή πρόκειται για λανθασμένη κίνηση;
Συναγερμός σε ΕΥΠ και Λιμενικό – Εντόπισαν σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια χάπια πρεγκαμπαλίνης
Κατόπιν εισαγγελικής εντολής το σκάφος παραμένει δεσμευμένο μαζί με το φορτίο του στο λιμάνι του Λαυρίου.