Νέα υποχώρηση κατέγραψε η αξιοπιστία των δρομολογίων των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners), σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της δανέζικης εταιρείας αναλύσεων Sea-Intelligence, καθώς τα προβλήματα συμφόρησης παραμένουν στα λιμάνια.
Το Νοέμβριο η αξιοπιστία των δρομολογίων υποχώρησε κατά 0,6% στο 33,6% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα ενώ σε ετήσια βάση η πτώση ήταν 16,4%, ενώ όπως αναφέρει ο αναλυτής στη διάρκεια της χρονιάς το ποσοστό αξιοπιστίας κυμαίνεται μεταξύ 33%- 40%. Ο μέσος χρόνος καθυστέρησης στα λιμάνια υπολογίστηκε τον Νοέμβριο στις 6,93 ημέρες, ελαφρώς καλύτερα από τις 7,5 ημέρες περίπου που ήταν τον Οκτώβριο. Σύμφωνα πάντα με την Sea-Intelligence το 2020 ο χρόνος καθυστέρησης το 2021 ήταν πάντοτε πάνω από τις 6 ημέρες εκτός απο τον Απρίλιο που έπεσε ελαφρώς κάτω από τις έξι ημέρες, ενώ το 2020 δεν ξεπέρασε ποτέ τις έξι ημέρες. Το 2019 και 2018 κυμαίνονταν από 3,5 μέχρι και τέσσερις ημέρες.
Μaersk η πιο αξιόπιστη
Αναφορικά με την αξιοπιστία της κάθε ναυτιλιακής εταιρείας ξεχωριστά, η Maersk για έναν ακόμη μήνα είναι η πιο αξιόπιστη μεταξύ 14 εταιρειών τακτικών γραμμών με ποσοστό 46,3% και ακολούθησε η Hamburg Sud με 40,4%και η MSC με 32% περίπου, η οποία είναι και η μόνη από τις υπόλοιπες ναυτιλιακές που έχει ποσοστό αξιοπιστίας μεταξύ 30% και 40%, ενώ άλλες πέντε έχουν ποσοστά αξιοπιστίας μεταξύ 20% και 30%. Οι υπόλοιπες έξι liners έχουν χαμηλότερο ποσοστό αξιοπιστίας με την Evergreen να καταγράφει το χαμηλότερο με 11,8%.
Πάντως οι αναλυτές εκτιμούν ότι και το 2022 θα εξακολουθήσουν να καταγράφονται σοβαρές καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων στα λιμάνια.
Το 2022 αναμένουμε ότι τα προβλήματα συμφόρησης στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων του Ρότερνταμ θα συνεχιστούν καθώς ο διεθνής στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η χωρητικότητα των τερματικών σταθμών δεν αυξάνονται με ρυθμό ανάλογο της ζήτησης, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Emile Hoogsteden, εμπορικός διευθυντής στο Port of Rotterdam Authority, με αφορμή την κατάρριψη ενός ρεκόρ στη διακίνηση φορτίων από το Ολλανδικό λιμάνι.
Ειδικότερα το λιμάνι του Ρότερνταμ είναι το πρώτο ευρωπαϊκό που διαχειρίστηκε μέσα σε ένα χρόνο περισσότερα από 15 εκατ. Teu. Την προηγούμενη Τετάρτη το ολλανδικό λιμάνι, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, έσπασε το φράγμα των 15 εκατ. «κουτιών» ενώ αναμένεται να καταγράψει άνοδο στη διακίνηση φορτίων κατά 8% περίπου σε σύγκριση με το 2020..
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda