Η παραλλαγή Όμικρον κάνει τις εταιρείες και τους οργανισμούς να στρέφονται ξανά περισσότερο προς την τηλεργασία, κρατώντας τους εργαζόμενους στα σπίτια τους.
Η τάση αυτή είχε παγιωθεί σε μεγάλο βαθμό ιδιαίτερα στην Ευρώπη, αλλά τώρα η μεγάλη εξάπλωση της πανδημίας φέρνει ξανά το θέμα στο προσκήνιο, ιδιαίτερα για τους υπάλληλους γραφείου που μπορούν να δουλέψουν ευκολότερα από απόσταση σε σύγκριση με τη βιομηχανία και άλλους κλάδους.
Τράπεζες, πετρελαϊκές και τεχνολογικές εταιρείες
Οι μεγάλες τράπεζες των ΗΠΑ που είναι βαρόμετρο για τέτοιες εξελίξεις καθώς δίνουν μεγάλη σημασία στην προσωπική επαφή των στελεχών τους με εταιρικούς και ιδιώτες πελάτες, δείχνουν την κατεύθυνση προς την οποία κινούνται τα πράγματα.
Πρόκειται μεταξύ άλλων για τη Citigroup, τη Goldman Sachs και τη JPMorgan οι οποίες ανέβαλαν ξανά την επιστροφή στα γραφεία πολλών στελεχών μέχρι να αντιμετωπιστεί η νέα δραματική αύξηση των κρουσμάτων του Covid-19. Πρόκειται κυρίως για θέσεις που αφορούν τη Wall Street αλλά και θέσεις σε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπου δραστηριοποιούνται οι όμιλοι αυτοί. Η αναβολή επιστροφής στο γραφείο αφορά από μερικές εβδομάδες μέχρι μήνες, μέχρι να ξεκαθαρίσει κάπως η κατάσταση.
Κι άλλοι όμιλοι όμως ακολουθούν πιο προσεκτική στάση στο θέμα αυτό, από πετρελαϊκές μέχρι εταιρείες εστίασης και τεχνολογικές εταιρείες. Η Starbucks, η Delta Airlines και η Chevron έχουν αλλάξει και πάλι σημαντικά τα πρωτόκολλα ασφαλείας για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις σύμφωνα με νέα στοιχεία από τους Τάιμς της Νέας Υόρκης.
H Apple άλλαξε την ημερομηνία επιστροφής στα γραφεία που είχε αριστεί για τις αρχές Φεβρουαρίου, ενώ η μητρική εταιρεία της Facebook, η Meta, εξετάζει πως θα διαχειριστεί εκ νέου την κατάσταση για ολόκληρο το έτος σύμφωνα με τον ιστότοπο τεχνολογίας techhq. Η Google ενημέρωσε τους εργαζομένους ότι δεν θα πρέπει να επιστρέψουν στο γραφείο στις 10 Ιανουαρίου όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί και ότι θα ενημερωθούν αναλόγως σύμφωνα με το CNBC.
Η εργασία από απόσταση όμως είναι πιο σύνθετο ζήτημα από όσο αρχικά φαινόταν πριν από δύο σχεδόν χρόνια όταν ξέσπασε η πανδημία. Μόνο το 14% των Ευρωπαίων εργαζομένων θέλει να επιστρέψει στο γραφείο για να κάνει ωράριο 9 με 5, και περισσότεροι από τους μισούς δηλώνουν ότι έχουν γίνει πιο παραγωγικοί ως αποτέλεσμα της εργασίας από το σπίτι, η οποία έχει αυξηθεί σημαντικά εν μέσω των περιορισμών για τον COVID-19, έδειξε έρευνα που δημοσίευσε το Reuters πριν από μερικές ημέρες.
«Υβριδική εργασία» και μειονεκτήματα
Η λεγόμενη “υβριδική εργασία” πάντως που αποτελεί συνδυασμό απασχόλησης στο σπίτι και στο γραφείο έχει πάντως και μειονεκτήματα, επίσης τα μειονεκτήματά της, με πάνω από το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι νιώθουν σαν να εργάζονται πολλές ώρες ή και τη νύχτα, δείχνει ακόμη η έρευνα αυτή που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Samsung Electronics και με τη συμμετοχή της εταιρείας συμβούλων The Future Laboratory.
Στην έρευνα που έλαβαν μέρος 14.000 άτομα σε όλη την Ευρώπη έδειξε επίσης ότι το 83% των εργαζομένων επιδιώκει περισσότερη υποστήριξη από τους εργοδότες για να εξισορροπηθεί η επαγγελματική και προσωπική τους ζωή. Περίπου το 12% των εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση εργάζονταν συνήθως από το σπίτι το 2020, από περίπου 5% πριν από την πανδημία, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat. Τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων εργαζομένων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι είχαν κάνει ή σχεδίαζαν να κάνουν βελτιώσεις στο σπίτι για να διευκολύνουν την υβριδική εργασία, παράδειγμα δημιουργώντας χώρους γραφείων στην κατοικία. Επίσης το 41% δήλωσε ότι είχε αποφασίσει να αλλάξει σπίτι.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης