Αποκλιμάκωση του πληθωρισμού μέσα στο επόμενους μήνες «βλέπει» η Oxford Economics. Σε άμεση ανάλυσή της, σχετικά με τα στοιχεία που ανακοίνωσε πριν λίγο η Eurostat, αναφέρει πως «ο πληθωρισμός θα μειωθεί στο 3,9% ετησίως το πρώτο τρίμηνο του 2022 και στο 2,6% κατά μέσο όρο σε ετήσια βάση για ολόκληρο το 2022». Παράλληλα, εκτιμά ότι θα υπάρξει επιβάρυνση της ανάπτυξης κατά το 1ο τρίμηνο του έτους, παρατηρώντας ότι θα ανακτηθεί το «χαμένο έδαφος» για το σύνολο του 2022
Ο οίκος αναφέρει πως ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη αυξήθηκε στο 5% τον Δεκέμβριο σε ετήσιο επίπεδο, από 4,9% τον Νοέμβριο, συμπληρώνοντας πως ενώ οι μειωμένες διεθνείς πιέσεις τιμών οδήγησαν τον πληθωρισμό της ενέργειας χαμηλότερα στο 26% ετησίως (πτώση 2 π.μ. από τον Νοέμβριο), όλα τα υπόλοιπα στοιχεία -εξαιρουμένη της ενέργειας- παρουσίασαν σχετικά ισχυρές τιμές. Όπως αναφέρει, οι δείκτες των τιμών των τροφίμων και των μη ενεργειακών βιομηχανικών αγαθών σημείωσαν άνοδο 3,2% και 2,9% ετησίως, αντίστοιχα.
Αντίθετα, ο πληθωρισμός των υπηρεσιών υποχώρησε, αλλά παρέμεινε υψηλός στο 2,4% ετησίως.
Η Oxford Economics προσθέτει ότι παρά τις δυσοκολίες που θα υπάρξουν στην πορεία, η μεγάλη εικόνα είναι ότι ο πληθωρισμός θα «φρενάρει» μέσα στους επόμενους μήνες.
Χαλάρωση πιέσεων
Χάρη στη χαλάρωση των ενεργειακών πιέσεων, αλλά και στα σημεία συμφόρησης σε ό,τι αφορά τις εφοδιαστικές αλυσίδες, ο οίκος προβλέπει ότι ο πληθωρισμός θα μειωθεί στο 3,9% ετησίως το πρώτο τρίμηνο του 2022 και στο 2,6% κατά μέσο όρο σε ετήσια βάση για ολόκληρο το 2022.
Άλλωστε, τον περασμένο Δεκέμβριο, σημειώθηκε πτώση της εμπιστοσύνης μετά την αύξηση των κρουσμάτων covid σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το συνολικό οικονομικό κλίμα μειώθηκε κατά 2,3 μονάδες στις 115,3, μια πτώση η οποία ήταν ευρεία σε όλες σχεδόν τις χώρες. Η πτώση του κλίματος στον τομέα των υπηρεσιών και της εμπιστοσύνης στην κατανάλωση ήταν οι κύριοι λόγοι για την μείωση, ενώ ο δείκτης βιομηχανικής εμπιστοσύνης έδειξε μια θετικότερη θετική εικόνα.
Μάλιστα, ο οίκος σημειώνει ότι η πρόσφατη αύξηση των μολύνσεων από τον Covid μας κάνει να αναμένουμε ότι η ανάπτυξη του πρώτου τριμήνου θα είναι πιο αργή από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως.
Ωστόσο, αν υποτεθεί ότι η επιβάρυνση των συστημάτων υγείας δεν οδηγηγήσει σε σκληρά lockdown, τότε η Oxford Economics αναμένει πως η οικονομία θα ανακτήσει το χαμένο έδαφος μέχρι τα μέσα του έτους, με τον αντίκτυπο για το σύνολο του τρέχοντος έτους να είναι πολύ μικρός.
Latest News
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια
Αντίθετη πλεύση της ΕΚΤ από τη Fed προτείνει ο Πανέτα
Ο Ιταλός τραπεζίτης υπογραμμίζει τον κίνδυνο η στάση των ΗΠΑ να αυξήσει το παγκόσμιο κόστος δανεισμού
Στον «Λευκό Οίκο» του Λονδίνου - Ζώντας σαν Αμερικανός πρόεδρος
Απ' ότι φαίνεται δεν χρειάζεται να είστε πρόεδρος - ή ακόμα και να είστε στις Η.Π.Α. - για να ζήσετε σε έναν Λευκό Οίκο
Ναυαγεί το mega deal στα ορυχεία: «Όχι» στην προσφορά της BHP λέει η Anglo American
Η εισηγμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο εταιρεία λέει ότι η προσφορά την «υποτιμά σημαντικά».
Ποιος CEO πούλησε μετοχές για να αγοράσει γιοτ πελάτη
Η αγορά φωτίζει τον πλούτο που έχει συσσωρεύσει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί