Μετά την κρουαζιέρα και τα ξενοδοχεία, και η ακτοπλοΐα δεν μπορούσε να αποφύγει τις αρνητικές επιπτώσεις της εξάπλωσης της μετάλλαξης Ομικρον σε όλο τον κόσμο και τη χώρα μας.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου από τις πρώτες ημέρες του νέου έτους οι κρατήσεις στα πλοία της ακτοπλοΐας, που παραδοσιακά τέτοια εποχή στα προηγούμενα χρόνια καταγράφονταν από τη Δυτική Ευρώπη κυρίως αλλά και την Απω Ανατολή, για φέτος έχουν παγώσει. «Αν το 2019 είχαμε αυτές τις ημέρες 10.000 κρατήσεις, τώρα δεν έχουμε ούτε 1.000», αναφέρει στα «ΝΕΑ» στέλεχος του κλάδου.

Και η ακτοπλοΐα, όπως σημειώνει άλλο στέλεχος, είναι λογικό να βιώνει ό,τι και ο τουριστικός κλάδος στο σύνολό του αυτήν την περίοδο, ένα πάγωμα ενδιαφέροντος για διακοπές που εκφράζεται με το να μην μπαίνουν στα συστήματα κρατήσεων των εταιρειών. «Είναι λογικό όταν η πανδημία κυριαρχεί να καταγράφεται μια απαισιοδοξία», συμπληρώνει.

Ολοι οι συνομιλητές των «ΝΕΩΝ» συμφωνούν πάντως ότι όσο η κατάσταση με την πορεία πανδημίας θα ξεκαθαρίζει και όσο κορωνοϊός θα υποχωρεί, τόσο το ενδιαφέρον θα αυξάνεται. Τα εμπορικά τμήματα όλων των ακτοπλοϊκών εμφανίζονται αισιόδοξα ότι από τον προσεχή Μάιο θα αρχίσει να καταγράφεται μια άνοδος της επιβατικής κίνησης σε επίπεδα πολύ υψηλότερα του 2021. Κάτι ανάλογο εκτιμά και ο ξενοδοχειακός τομέας της χώρας, που θεωρεί ότι λόγω Ομικρον η σεζόν θα ξεκινήσει ουσιαστικά προς το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2022. Η πρώτη θετική ένδειξη αναμένεται για το Πάσχα, που είναι φέτος στις 24 Απρίλιου, όπου όμως όλος ο ελληνικός τουρισμός θα δουλέψει κυρίως με τους Ελληνες. Αμέσως μετά θα ξεκινήσει στην πράξη και η θερινή τουριστική σεζόν. Σε κάθε περίπτωση πάντως για φέτος θεωρούνται χαμένοι οι τουρίστες από την Απω Ανατολή (Κινέζοι, Ιάπωνες, Κορεάτες κ.λπ.).

Γκρίνιες για την ενίσχυση. Το πάγωμα των κρατήσεων συμβαίνει σε μια περίοδο που έχει παγώσει και η καταβολή των μισθωμάτων από την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις για την εξυπηρέτηση των αγόνων γραμμών. Προς το τέλος του έτους δόθηκαν στις ακτοπλοϊκές κάποια χρήματα «της παρηγοριάς», όπως ειπώθηκε, ενώ το υπουργείο εξακολουθεί να οφείλει πάνω από 60 εκατ. ευρώ. Οπως επισημαίνουν στα «ΝΕΑ» ακτοπλοϊκοί παράγοντες, η καθυστέρηση στην καταβολή μισθωμάτων φτάνει πλέον τον έναν χρόνο σε ορισμένες περιπτώσεις και τονίζουν πως δεν δόθηκε ποτέ και η βοήθεια των 26 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2021, όπως είχε υποσχεθεί ο υπουργός Ναυτιλίας.

Τέλος, ένα ακόμη θέμα που απασχολεί αυτή την περίοδο την ακτοπλοΐα είναι αν και πότε θα ανοίξει η σχετική πλατφόρμα από την πλευρά του υπουργείου Οικονομικών, στην οποία οι εταιρείες θα μπορέσουν να καταθέσουν επενδυτικές προτάσεις στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης. Οπως εξηγούν παράγοντες του κλάδου αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο και αυτό που αναμένεται είναι να ανοίξει εντός του επόμενου μήνα η σχετική πλατφόρμα από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Θεόδωρο Σκυλακάκη ώστε να αρχίσουν οι διαδικασίες κατάθεσης τυχόν προγραμμάτων ενίσχυσης στην κατεύθυνση της ανανέωσης του στόλου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός