Με μια απόφαση για αποζημίωση άνω των 8 εκατ. ευρώ προς τον ανάδοχο συνεχίστηκε λίγο πριν την αυλαία του 2021 το γαϊτανάκι των αποζημιώσεων για το μετρό Θεσσαλονίκης.

Το χειρόφρενο που έχουν τραβήξει ανά διαστήματα στο έργο οι συνεχείς προσφυγές, καθώς και τα μπρος – πίσω στον σχεδιασμό, με αιχμή τον σταθμό «Βενιζέλου» έχουν στοιχίσει ακριβά, εγκλωβίζοντας ένα έργο απαραίτητο για την πόλη και ταλαιπωρώντας για χρόνια τους Θεσσαλονικείς.

Όσο δε παρουσιάζονται εμπόδια που σταματούν την πορεία του έργου, τόσο τα αιτήματα για «κάλυψη» των ζημιών θα συνεχίζονται.

Ειδικότερα, με την απόφαση της Αττικό Μετρό, έγιναν μερικώς αποδεκτά τέσσερα αιτήματα της αναδόχου κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ – WEBUILD – HITACHI Rail για αποζημίωσή της σχετικά με ζημιές που υπέστη, με αποκλειστική υπαιτιότητα της Αττικό Μετρό, κατά την περίοδο από την 1ηΝοεμβρίου 2020 ως και τις 31 Οκτωβρίου 2021. Ορίσθηκε δε το ποσό της αποζημίωσης στα 8,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) αντί των 10,32 εκατ. ευρώ που αρχικώς ζητήθηκαν από την ανάδοχο.

Όπως σημειώνεται μάλιστα, τα πρώτα τρία αιτήματα που είχε καταθέσει η ανάδοχος επικαλούμενη και πάλι αποκλειστική υπαιτιότητα της Αττικό Μετρό, αφορούσαν στην περίοδο από 21.06.2017 ως 31.12.2019. Η ανάδοχος απέδωσε τις ζημίες που υπέστη στις καθυστερήσεις ως προς την έγκριση των μελετών εφαρμογής του έργου και στον ανασχεδιασμό των σταθμών «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου».

Πρόκειται για την περίοδο που η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε να αλλάξει ρότα ως προς τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Βενιζέλου, εγκαταλείποντας την εγκεκριμένη τότε μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης και επιλέγοντας τη λύση της in situ ανάδειξης. Παρά τις πομπώδεις ανακοινώσεις, το έργο είχε βαλτώσει. Τελικά αναγνωρίστηκε στον ανάδοχο ότι υπήρξε καθυστέρηση στον ανασχεδιασμό των δύο σταθμών. Όμως η εκ νέου ανατροπή στο έργο, με την επιστροφή από τη σημερινή ηγεσία στην αρχική λύση της απόσπασης κι επανατοποθέτησης των αρχαιολογικών ευρημάτων, έφερε νέο κύκλο προσφυγών και συγκρούσεων στην πόλη.

Μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής έχει επισημάνει πως με τις προσφυγές και τις καθυστερήσεις ο ανάδοχος πηγαίνει σε διαιτησία και εκεί αποζημιώνεται πλουσιοπάροχα. «Καλό είναι να σκεφτούν οι Θεσσαλονικείς, ποιους τελικά συμφέρουν αυτές οι προσφυγές. Και επειδή εδώ βρισκόμαστε στο σημείο, όπου κάθε διοικητική πράξη έρχονται και την προσβάλλουν ακόμη και σήμερα διάφοροι άνθρωποι και διάφορα συμφέροντα, καλό είναι να αναρωτηθούμε εάν αυτό δουλεύει τελικά υπέρ του ελληνικού Δημοσίου», είχε πει συγκεκριμένα, τονίζοντας μάλιστα ότι επί ΣΥΡΙΖΑ δόθηκαν ως αποζημίωση στους εργολάβους 200 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, το τέλος του 2023 παραμένει το ορόσημο για την ολοκλήρωση του έργου, ενώ βάσει του προγραμματισμού για το 2022, μέσα στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς πρόκειται να ολοκληρωθεί η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό «Βενιζέλου». Πάντως ο χρόνος στενεύει επικίνδυνα, ενώ δεν σταματούν και οι προσφυγές από φορείς της πόλεις που αντιτίθενται στον σημερινό σχεδιασμό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί εκ νέου να εγερθούν νεότερα αιτήματα αποζημιώσεων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές