Στα έργα που φέρνουν ανάπτυξη και καλύτερη καθημερινότητα, καθώς και στην ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής κατά την συζήτηση στη Βουλή επί του κρατικού προϋπολογισμού του 2022.
Προϋπολογισμός ο οποίος, όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής, πιστοποιεί ότι η Ελλάδα έχει πλέον μπει για τα καλά στο δρόμο της ανάπτυξης, κάτι που αναγνωρίζουν όπως σημείωσε οι πολίτες, αλλά και άλλες χώρες. Οι μόνοι που δεν το αναγνωρίζουν, σημείωσε, είναι όσοι επιμένουν στη λογική της μίζερης αντιπολίτευσης.
«Κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, κάθε επιτυχία, κάνετε πως δεν τη βλέπετε. Και για κάθε σύνθετο πρόβλημα, δεν έχετε καμία απολύτως πρόταση. Γιατί έχετε επιλέξει τον δρόμο της τοξικής αντιπολίτευσης», είπε απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση και πρόσθεσε: «Όμως η πραγματικότητα σάς έχει ξεπεράσει. Ο ελληνικός λαός πλέον ξέρει, ότι τα μεγάλα σας λόγια του σήμερα, είναι οι επόμενες αυταπάτες σας του αύριο».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι: «Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δουλεύει με σχέδιο και συνέπεια. Κι αυτό ακριβώς, κάνουμε από την πρώτη μέρα και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Επενδύουμε στη δουλειά και όχι στα μεγάλα λόγια, στη δουλειά που φέρνει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου».
Παρουσίασε λοιπόν συγκεκριμένα στοιχεία που δεν μπορούν να αμφισβητηθούν. Στον τομέα των υποδομών, ανέφερε καταρχάς ότι η Κυβέρνηση άλλαξε τη λογική με την οποία γίνονται οι δημόσιες συμβάσεις, τα δημόσια έργα στην Ελλάδα, ξεκινώντας από το βασικό, δηλαδή από το νομοθετικό πλαίσιο, με τη μεταρρύθμιση του 4782, που έχει ως στόχο έργα και διαγωνισμούς με μεγαλύτερη ταχύτητα, διαφάνεια, ποιότητα και χαμηλότερο κόστος.
«Ταυτόχρονα, όμως, φέραμε και μια αλλαγή πολιτικής νοοτροπίας. Αντίθετα με ό,τι συχνά γινόταν, πλέον δεν εξαγγέλλουμε έργο αν δεν διαθέτει δύο βασικά χαρακτηριστικά: εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
«Πήραμε όμως και μια άλλη κρίσιμη απόφαση. Να μπει τέλος στη λογική να γίνονται σκόρπια, αποσπασματικά έργα, χωρίς στρατηγική, χωρίς εθνικό σχεδιασμό. Αντιθέτως. Όλα τα έργα, πλέον, εντάσσονται σε ένα συνεκτικό σχέδιο», συνέχισε και έφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τα σιδηροδρομικά έργα.
«Έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, ύψους 4 δισ. ευρώ. Ώστε η Ελλάδα να γίνει – μετά την έλευση της COSCO το 2008 – ένας σύγχρονος κόμβος υποδομών και μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ένας κόμβος logistics», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Ανέφερε επίσης ότι εξορθολογίζεται η λειτουργία ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και ότι αλλάζει – σε συνεννόηση πάντα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή – ο τρόπος παραχώρησης σιδηροδρομικών έργων.
«Εισάγουμε τη διαδικασία της μελετοκατασκευής και του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Βάζουμε τέλος λοιπόν στον κατακερματισμό των έργων που έφερνε καθυστερήσεις, συμπληρωματικές συμβάσεις και τα έργα δεν υλοποιούνταν ποτέ», εξήγησε.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι από τα 13 δισ ευρώ έργα του ολοκληρωμένου πλάνου της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί 3,2 δισ. σε δυόμιση χρόνια, όταν η προηγούμενη Κυβέρνηση μετά βίας συμβασιοποίησε 800 εκατ. σε τεσσεράμισι χρόνια.
«Έχουμε πετύχει δηλαδή τετραπλάσιο αποτέλεσμα στο μισό χρόνο. Αυτή είναι η πραγματικότητα!» τόνισε.
«Και δε σταματάμε εδώ. Δημοπρατούμε έργα άλλα 5,5 δισ. Έργα που θα αλλάξουν το χάρτη των μεταφορών στην Ελλάδα», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.
Ανέφερε ειδικότερα ότι στις επόμενες εβδομάδες, αναμένονται δεσμευτικές προσφορές για τα ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ, το flyover και το Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Θα δημοπρατηθεί η παράκαμψη Χαλκίδας, με χρήματα από το ΕΣΠΑ, καθώς και η Λεωφόρος Κύμης και το Μπράλος – Άμφισσα.
«Προχωράμε με τέτοιους ρυθμούς, που είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που ο κατασκευαστικός κλάδος τρέχει να προφτάσει τα έργα που δημοπρατεί το Υπουργείο» σχολίασε.
Δώσαμε λύση για το Πάτρα- Πύργος
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε επίσης ότι η Κυβέρνηση ξεμπλόκαρε «κολλημένα» εμβληματικά έργα.
«Μετά από επίμονη προσπάθεια, πριν δυο μέρες πήραμε το οριστικό πράσινο φως για το πολύπαθο έργο Πάτρα – Πύργος. Έργο που μετά τις περιπέτειές του επί ΣΥΡΙΖΑ με τις γνωστές κατατμήσεις και τα ακόμα πιο γνωστά ‘‘Βοσκοτόπια’’, κινδύνευε να μην γίνει ποτέ. Εμείς δώσαμε λύση σε μια εκκρεμότητα ετών, πάντα σε συνεννόηση με τους Ευρωπαίους» τόνισε και πρόσθεσε: «Προχθές, υπογράψαμε την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης και στις 22 Δεκεμβρίου θα έρθει για έγκριση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Το έργο επιστρέφει στην Ολυμπία Οδό και θα υλοποιηθεί ταχύτερα με μικρότερο κόστος και με απόλυτη διαφάνεια».
Όσον αφορά στην Κεντρική Ελλάδα, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι δόθηκαν ήδη στην κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του Νότιου Τμήματος του Ε65 και ξεκινά η κατασκευή του Βόρειου με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στην Κρήτη, ξεμπλοκάρει ο ΒΟΑΚ, ενώ υλοποιείται και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Στο Θριάσιο, δημιουργείται το πιο σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο, αφού η Κυβέρνηση το ξεκόλλησε από τα εγκληματικά λάθη του ΣΥΡΙΖΑ και κατάφερε να γλιτώσει τη δημοσιονομική προσαρμογή.
Στην Αλεξανδρούπολη, προχωρά ένα πακέτο έργων που καθιστά την ακριτική αυτή περιοχή στρατηγικό κόμβο.
Αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα ύψους 1,5 δισ. με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότησή τους ήδη δρομολογούνται
Έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων και φράγματα, τα λεγόμενα πράσινα έργα της νέας γενιάς, ήδη εντάχθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης.
«Βάλαμε ένα τέλος στη μεγάλη εκκρεμότητα με την ΕΥΔΑΠ», ανέφερε επίσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνοντας ότι θα ανακτηθούν τα χρήματα που όφειλε η ΕΥΔΑΠ στο Ελληνικό Δημόσιο για την τιμή του αδιύλιστου νερού για την περίοδο 2013-2020. «157 εκατ. επιστρέφουν στα ταμεία του δημοσίου! Και ανοίγουμε το δρόμο ώστε να είναι πλέον εφικτή η περεταίρω επενδυτική αξιοποίηση της ΕΥΔΑΠ», σημείωσε.
Ο κ. Καραμανλής στάθηκε σε μία ακόμη από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Κυβέρνησης. Την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού έναντι 1,5 δισ. και με συνολικό όφελος για το ελληνικό δημόσιο πάνω από 2,7 δισ. ευρώ.
Αλλά και στη λύση στο Μετρό Θεσσαλονίκης, με τη σφραγίδα και του ΣτΕ.
«Το Μετρό θα παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς μέσα στο 2023. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες. Ούτε θα δείτε τις κωμικές εικόνες να επιβιβάζεται πρωθυπουργός πάνω σε συρμούς που δεν βρίσκονται πάνω σε ράγες. Τέλος πια με την κοροϊδία. Ήδη, απελευθερώνονται ξανά χώροι στη συμπρωτεύουσα που ήταν επί χρόνια κατειλημμένοι από εργοτάξια», τόνισε ο κ. Καραμανλής. «Αλλά και στην Αθήνα, επιτέλους μετά από τόσα χρόνια ξεκίνησε η Γραμμή 4 του Μετρό. Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στη χώρα» συνέχισε.
Επισήμανε δε ότι η Γραμμή 4 εντάσσεται σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. «Γιατί αν δεν προβλέψουμε από τώρα λύσεις, σε 5-10 χρόνια η κυκλοφοριακή κατάσταση θα είναι αφόρητη», εξήγησε και αναφέρθηκε στην επέκταση του Μετρό (στη Γραμμή 4, προς Πειραιά, αλλά και προς νότια, όπως και προς δυτικά), την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και μια σειρά από αναγκαία οδικά έργα. Τα λεγόμενα έργα Αττικής.
Ξεχώρισε την επέκταση της Κύμης, που δημοπρατείται τις επόμενες μέρες, τις επεκτάσεις επίσης της Αττικής Οδού στο Λαύριο και τη Ραφήνα, αλλά και τη λεγόμενη σήραγγα της Ηλιούπολης.
«Προβλέποντας τις μελλοντικές ανάγκες, είναι έργα απαραίτητα για την Αττική», υπογράμμισε.
Τα στοιχεία για τα ΜΜΜ είναι ξεκάθαρα
Ο κ. Καραμανλής κατήγγειλε συστηματική σπέκουλα του ΣΥΡΙΖΑ για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
«Ας δούμε λοιπόν και εδώ, τα στοιχεία. Η πραγματικότητα για άλλη μία φορά είναι ξεκάθαρη», τόνισε.
Ανέφερε ειδικότερα ότι στην Αθήνα από 850 λεωφορεία στο δρόμο το 2019, σήμερα είναι 1.320 και συνεχίζεται η προσπάθεια να φτάσουν τα 1500, γεγονός που θα σημαίνει 5.500 περισσότερα δρομολόγια. Επισήμανε δε ότι κατά τις ώρες αιχμής, όπου παρατηρείται συνωστισμός, μπαίνουν εμβόλιμα και άλλα λεωφορεία.
«Στη Θεσσαλονίκη, μετά την εγκληματική κρατικοποίηση που έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παραλάβαμε 235 λεωφορεία στο δρόμο, πλέον βγάζουμε κατά μέσο όρο 460», ανέφερε επίσης.
«Στο Μετρό, μειώσαμε τις χρονοαποστάσεις. Στις Γραμμές 2 και 3 αυξήσαμε τους συρμούς από 32 σε 38. Στο Τραμ, προχτές ξεκινήσαμε τη νέα γραμμή στον Πειραιά. Επαναλειτουργήσαμε τη γραμμή στο Σύνταγμα, αποκαταστήσαμε τη λειτουργία μέχρι Φάληρο και βάζουμε στο δίκτυο 25 νέους, σύγχρονους συρμούς» πρόσθεσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ανέφερε ότι συνολικά η Κυβέρνηση Μητσοτάκη δημιούργησε 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς των συγκοινωνιών, ενώ εν μέσω πανδημίας, η Αθήνα είναι από τις ελάχιστες πόλεις στην ΕΕ που μεγάλωσε το στόλο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε και ότι ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία είναι στον αέρα με εξασφαλισμένη χρηματοδότησης, καταλήγοντας: «Εφαρμόζουμε το σχέδιό μας. Ανάταξη των στόλων, προσλήψεις, leasing, σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στον «καθαρό δακτύλιο» και τη σύσταση ενός νέου φορέα συντονισμού, που επί χρόνια και δικαίως ζητούσαν οι συγκοινωνιολόγοι, με εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων φορέων, για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό.
Χαρακτήρισε ως την πιο σημαντική θεσμική πρωτοβουλία το Νόμο 4850, το «Οδηγώντας με Ασφάλεια», που αναμόρφωσε ουσιαστικά το σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης για την άδεια οδήγησης και βάζει τέλος στο θλιβερό φαινόμενο της αδιαφάνειας.
Η οδική ασφάλεια αποτελεί επίσης προτεραιότητα της Κυβέρνησης και με το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας πραγματοποιούνται εντοπισμένες παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι στόχος του Υπουργείου είναι οι Ελληνίδες και οι Έλληνες να πληρώνουν διόδια με αναλογική χιλιομετρική χρέωση της απόστασης που έχουν διανύσει. Αλλά και ότι προχωρά η ψηφιοποίηση, καθώς νέες εκδόσεις, αντικαταστάσεις αδειών οδήγησης, χορήγηση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας και άλλων εγγράφων όπως η άδεια δακτυλίου, γίνεται πλέον ψηφιακά. Και πολύ σύντομα θα παρουσιαστεί ένα ψηφιακό «car wallet».
«Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι σε 2,5 χρόνια έγιναν πράγματα που δεν είχαν γίνει εδώ και πολλά χρόνια! Όλα όσα κάναμε και όσα σχεδιάζουμε για τα επόμενα χρόνια, έχουν στο επίκεντρο την Ελλάδα και τους Έλληνες. Και όλα, υπηρετούν τους δύο μεγάλους στόχους: Ανάπτυξη και καλύτερη καθημερινότητα» κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου