Πολύ ουσιαστική, μεστή και δημιουργική χρονιά στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, χαρακτήρισε το έτος 2021 ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, αναφερόμενος εκτενώς στο πλήθος των έργων που δρομολογήθηκαν και υλοποιούνται, καθώς και σε εκείνα που ακολουθούν την επόμενη χρονιά.
Σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό 989 Alpha Radio ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «μέσα στο 2021 μπήκαν οι βάσεις για πολύ σημαντικά έργα και το 2022 σε αρκετά θα στηθούν εργοτάξια, ενώ άλλα θα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί».
Πάτρα – Πύργος: αυτοκινητόδρομος μεγάλης οδικής ασφάλειας
Έκανε ιδιαίτερη μνεία στον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα – Πύργος» όπου, όπως τόνισε: «Αρχές Φεβρουαρίου θα μπουν τα πρώτα εργοτάξια. Είναι ένα οδικό έργο για το οποίο στήθηκε μία μηχανή λάσπης εναντίον του Υπουργείου Υποδομών. Εμείς, όμως, όλο αυτό το διάστημα δεν έχουμε κάνει αναφορά στο παρελθόν, γιατί η δική μας λογική είναι να κοιτάμε μπροστά, στο μέλλον». «Δύο έργα, το ‘‘Πάτρα – Πύργος’’ και το μετρό της Θεσσαλονίκης στοιχειώθηκαν από εμμονές της προηγούμενης κυβέρνησης και τη λογική που είχε να κοιτάζει πίσω» σχολίασε χαρακτηριστικά.
Υπογράμμισε ότι, πλέον έχουν μπει οι βάσεις και σε λιγότερο από τρία χρόνια τα πρώτα 56χλμ. θα είναι έτοιμα. «Θα παραδώσουμε στους πολίτες έναν αυτοκινητόδρομο που θα εγγυάται την ασφάλεια, γιατί για εμάς το ζήτημα της οδικής ασφάλειας είναι υψηλά. Μένουμε συνεπείς σε αυτά που λέμε».
Ο Ε65 ολοκληρώνει το παζλ των αυτοκινητοδρόμων της χώρας
Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα έργα για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 όπου έχουν ήδη παραδοθεί 14χλμ. στο νότιο τμήμα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και οι εργασίες στο βόρειο τμήμα.
Ο κ. Καραγιάννης εξήγησε για τον Ε65: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, για το οποίο επί δύο έτη έγινε μια πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πλέον, όμως, προχωρά, έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια, και όταν θα ολοκληρωθεί, θα συνδέει τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο με τη Στερεά Ελλάδα και την Αττική, ολοκληρώνοντας έτσι, το παζλ των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που έχει ανάγκη η χώρα».
Δεσμευτικές προσφορές για 3 οδικά έργα ΣΔΙΤ
Μένοντας στο μέτωπο των μεγάλων οδικών έργων, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε τη σημασία των έργων ΣΔΙΤ για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ειδικότερα, τόνισε ότι στις 30 Δεκεμβρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το FlyOver στη Θεσσαλονίκη, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη στην Πελοπόννησο και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ στην Κρήτη.
«Οι διαγωνισμοί έτρεξαν πολύ γρήγορα και θα έχουμε ανάδοχο μέσα στο 2022, χρονιά μέσα στην οποία θα στηθούν και τα πρώτα εργοτάξια» σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Δημοπρατούνται τα 4 μεγάλα οδικά δημόσια έργα
Σχετικά με τις εξελίξεις στα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα που προχωρούν ως δημόσια έργα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι δημοπρατούνται εντός των ημερών.
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι η επέκταση της Λ. Κύμης και η σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ πολύ πιθανόν θα δημοπρατηθεί εντός του Δεκεμβρίου. Όπως και το τμήμα του ΒΟΑΚ «Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη», η «Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών» και ο Οδικός Άξονας Μπράλος – Άμφισσα». «Δουλεύουμε εντατικά προκειμένου όλα τα μεγάλα, δημόσια οδικά έργα να βγουν στον «αέρα» έως το τέλος του Δεκεμβρίου», υπογράμμισε.
Προχωράμε στο μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα
Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε εκτενώς στο μεγάλο πακέτο έργων ύψους περίπου 4,5 δισ. ευρώ στον σιδηρόδρομο και θα συνδέει με το δίκτυο τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας.
«Βρισκόμαστε στη φάση της δημοπράτησης. Με τα έργα αυτά συνδέουμε για πρώτη φορά όλα τα λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για μία πάρα πολύ ουσιαστική δουλειά προκειμένου να μετατραπούν σε logistics centers. Δίνουν βάρος στις οικονομικές, πράσινες μεταφορές. Σκοπός μας είναι να προσελκύσουμε μεγάλους επενδυτές» τόνισε.
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα μαζί με τη Γραμμή 4 του Μετρό που κατασκευάζεται, συμπληρώνουν το παζλ των υποδομών ύψους 6,5δισ. ευρώ.
Η Αττική αλλάζει εικόνα με τα μεγάλα έργα υποδομών
Για τα έργα στην Αττική ο κ. Καραγιάννης, ανέφερε πως τα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας «απλώνονται» στην πόλη, ενώ, επιπλέον, σημείωσε: «Προχωράμε με την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον και εντός του 2022 θα δημοπρατήσουμε και το έργο της Αναβάθμισης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω».
Για τον Πειραιά τόνισε, ότι το καλοκαίρι του 2022 θα είναι διαφορετικός, με τους τρεις νέους σταθμούς του Μετρό (Δημοτικό θέατρο, Πειραιά, Μανιάτικα) και το Τραμ. «Γενικώς αλλάζουμε όλη την αντίληψη που έχουμε για τις μετακινήσεις μας εντός της Αττικής. Και αυτό γίνεται με ένα συγκεκριμένο και συνεκτικό σχέδιο», ανέφερε. Ο κ. Καραγιάννης είπε ακόμη ότι αρχές του 2022 θα ανακοινωθεί ο σχεδιασμός και για ακόμη τρία σημαντικά έργα, για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού προς το λιμάνι της Ραφήνας και προς το λιμάνι του Λαυρίου, καθώς και για την αστική σήραγγα της Ηλιουπόλεως.
Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε: «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, δουλέψαμε συστηματικά με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και έχουμε πλέον ένα ολοκληρωμένο και στοχευμένο σχέδιο, που είναι ενταγμένο και υπηρετεί ένα ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιο σε εθνικό και σε περιφερειακό επίπεδο. Επίσης, είναι συνδεδεμένο με τις τοπικές ανάγκες και τις κοινωνικές και οικονομικές ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, ενώ αξιοποιεί κάθε διαθέσιμο και εναλλακτικό χρηματοδοτικό εργαλείο»
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου