Πολιτικοί από τουλάχιστον τέσσερα ινδικά κρατίδια προσκάλεσαν μέσω… twitter την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων Tesla να δημιουργήσει καταστήματα στις επαρχίες τους, λίγες μέρες αφότου ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Ίλον Μασκ δήλωσε η εταιρεία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις με την ινδική κυβέρνηση.

Οι επίμαχες αναρτήσεις προήλθαν από διάφορα μέρη της Ινδίας: Την Τελανγκάνα στα νότια, την Μαχαράστρα στα δυτικά, το Παντζάμπ στα βόρεια και τη Δυτική Βεγγάλη στα ανατολικά.

Διαφωνίες

Ο Μασκ και η ινδική κυβέρνηση βρίσκονται σε συνομιλίες εδώ και χρόνια, αλλά οι διαφωνίες για ένα τοπικό εργοστάσιο και τους δασμούς εισαγωγής έχουν οδηγήσει τις συνομιλίες σε αδιέξοδο. Πράγμα που σημαίνει ότι η Tesla εξακολουθεί να μην πουλά αυτοκίνητα στην Ινδία, τρία χρόνια μετά τη σαφή εκδήλωσης της πρόθεσής της να αρχίσει τις πωλήσεις σε μια αχανή αγορά όπως αυτή της Ινδίας.

Ενώ η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι θέλει η Tesla να δημιουργήσει ένα εργοστάσιο για να πουλάει σε τοπικό επίπεδο και να εξάγει, ο Mακ επιμένει στη μείωση των δασμών εισαγωγής έως και 100%, ώστε η Tesla να μπορέσει πρώτα να δημιουργήσει μια αγορά.

Όλα τα κρατίδια που κάλεσαν την Tesla να ξεκινήσει τις δραστηριότητές της σε ινδικό έδαφος, διοικούνται από κόμματα που αντιτίθενται στο κόμμα Μπαρατίγια Τζανάτα του Μόντι, το οποίο διοικεί την ομοσπονδιακή κυβέρνηση.

Η δημιουργία εργοστασίων αυτοκινήτων στην Ινδία θα μπορούσε να είναι δύσκολη ακόμη και για τις τοπικές εταιρείες, χωρίς καμία κρατική υποστήριξη, καθώς η γραφειοκρατία, η απόκτηση γης και τα εργασιακά δικαιώματα παραμένουν μια συνεχής πρόκληση. Το 2008, η Tata Motors Ltd., που διευθύνεται από τον μεγαλύτερο πολυκλαδικό όμιλο επιχειρήσεων της Ινδίας, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μια σχεδόν ολοκληρωμένη εγκατάσταση στη Δυτική Βεγγάλη μετά από βίαιες διαμαρτυρίες αγροτών κατά της απόκτησης γης, εμποδίζοντας την προσπάθειά της να κατασκευάσει το Nano, το φθηνότερο αυτοκίνητο στον κόσμο, στο κρατίδιο αυτό.

«Μασκ, έλα στη Δυτική Βεγγάλη»

«Ελάτε εδώ, εμείς στη Δυτική Βεγγάλη έχουμε τις καλύτερες υποδομές και ο ηγέτης μας Μαμάτα έχει το όραμα. Βεγγάλη σημαίνει Επιχείρηση», έγραψε στον Μασκ, μέσω Twitter, το Σάββατο ο Γκουλάμ Ραμπανί, υπουργός μειονοτήτων και εκπαίδευσης του Μαντράς της Δυτικής Βεγγάλης. Ως ηγέτης της αντιπολίτευσης, η επικεφαλής υπουργός του κρατιδίου Μαμάτα Μπανερτζί είχε πρωτοστατήσει σε μια εκστρατεία απαιτώντας από την Tata Motors να επιστρέψει τη γη που απέκτησε η επαρχιακή κυβέρνηση σε αγρότες που δεν ήθελαν να την παραδώσουν.

Η Ινδία, η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο και η χώρα με πάνω από 1,3 δισεκατομμύρια κατοίκους, είναι μια ελκυστική πρόταση για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο στους δρόμους της εξακολουθούν να κυριαρχούν φθηνά αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ που κατασκευάζονται από τις τοπικές μονάδες της Suzuki Motor Corp. και της Hyundai Motor Co. Η χώρα έχει δεσμευτεί να μηδενίσει τις εκπομπές άνθρακα έως το 2070, αλλά τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να παραμένουν απρόσιτα για τους περισσότερους αγοραστές στη χώρα, όπου οι άνθρωποι κερδίζουν κατά μέσο όρο λιγότερα από 2.000 δολάρια το χρόνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Χρηματοδότηση της Οικολογικής Μετάβασης και Αποδοτικότητα
Academia |

Χρηματοδότηση της Οικολογικής Μετάβασης και Αποδοτικότητα

Σύμφωνα με την έκθεση του Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), τα πρόσφατα επίπεδα επενδύσεων σε όλους τους τομείς και τις περιφέρειες της Ευρώπης είναι τρεις έως έξι φορές χαμηλότερα από ότι θα χρειαζόταν μεταξύ 2020 και 2030 για να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη στους +1,5C ή ακόμη και στους +2C.