
Ετος επανεκκίνησης και ανάκαμψης για τον κλάδο μετά την επί μήνες διακοπής και ουσιαστικής συρρίκνωση δραστηριοτήτων το 2020, λόγω της πανδημίας, χαρακτήρισε η Ένωση Λιμένων Ελλάδος το 2021 για την κρουαζιέρα, δίνοντάς πριν από λίγο στη δημοσιότητα στατιστικά στοιχεία.
Ειδικότερα το έτος 2021 ο συνολικός αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια ανήλθε στις 1957 και ο αριθμός επιβατών στους 1.316.662. Η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2020 ανέρχεται σε ποσοστό 732% και στους επιβάτες σε 1750%. Όμως με έτος αναφοράς το 2019, χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, η κίνηση στα κρουαζιερόπλοια κινήθηκε στο 49,2% ενώ στους επιβάτες στο 23,7%. Η σημαντική διαφορά μεταξύ αριθμού πλοίων και επιβατών οφείλεται, βέβαια, στα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο και την επιβολή περιορισμών στο ποσοστό πληρότητας των πλοίων.
Στον αριθμό κρουαζιερόπλοιων στις πρώτες θέσεις βρίσκονται ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Σαντορίνη, το Κατάκολο και το Ηράκλειο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Κέρκυρα, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Ρόδος, το Κατάκολο, το Ηράκλειο και η Σαντορίνη.
Για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς τα στοιχεία αναφοράς αφορούν την περίοδο έως 30-9-2021. Εκτιμούμε ότι με την ενσωμάτωση των τελικών στοιχείων έτους για τον Πειραιά, ο συνολικός αριθμός επιβατών σε ολόκληρη τη χώρα θα ξεπεράσει τα 1.400.000 και ο αριθμός κρουαζιερόπλοιων τα 2000, δηλαδή ελαφρώς άνω του ορίου του 50% σε σχέση με την κίνηση του 2019.
Οι προοπτικές για το έτος 2022 είναι αισιόδοξες με βάση την αύξηση του αριθμού κρατήσεων που παρατηρείται, την δυνατότητα επέκτασης της τουριστικής περιόδου μέσω της επίτευξης και νέων συμφωνιών και της ενίσχυσης του homeporting στα ελληνικά λιμάνια με εταιρείες του κλάδου να κινούνται όλο και περισσότερο σε αυτή την κατεύθυνση, με προϋπόθεση, βέβαια, την γρήγορη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της εξάπλωσης της μετάλλαξης Όμικρον και την περαιτέρω ανάσχεση της πανδημίας. Οι εταιρείες του κλάδου και οι λιμένες λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα με βάση τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα στη χώρα ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν το μέγιστο δυνατό δείκτη ασφάλειας στην κρουαζιέρα, έναν κλάδο που πάντως επλήγη σημαντικά από την πανδημία.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για πρώτη φορά στους πίνακες της ΕΛΙΜΕ, συμπεριλαμβάνονται στοιχεία για τους λιμένες των Σπετσών, της Ύδρας, της Φολέγανδρου, της Καλύμνου, της Πάργας, της Αστυπάλαιας, της Τήνου και της Σίφνου διασφαλίζοντας την ουσιαστική πληρότητα των παρεχομένων στοιχείων.
Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, ο Πρόεδρος της κ. Άγγελος Καρακώστας, τα Μέλη του Διοικητικού της Συμβουλίου και ο Εκτελεστικός της Διευθυντής κ. Δημήτρης Ιατρίδης ήθελαν να ευχαριστήσουν, πρώτον, όλα τα Μέλη της Ένωσης για την παροχή και επεξεργασία των στοιχείων, τα Λιμενικά Ταμεία, τα κατά τόπους Λιμεναρχεία και την ηγεσία και τα στελέχη του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την άριστη συνεργασία.


Latest News

Πράσινες τεχνολογίες και εφαρμογές στο λιμάνι του Πειραιά
Εκδήλωση παρουσίασης του ευρωπαϊκού έργου Green C Ports στην Αθήνα

Lockdown τέλος, η Σαγκάη πιάνει... δουλειά
Το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου επανέρχεται σταδιακά σε πλήρη λειτουργία - Τι σημαίνει για το παγκόσμιο εμπόριο

Θεσσαλονίκη: Αποκολλήθηκε δεξαμενόπλοιο - Είχε προσαράξει σε αβαθή
Δεν διαπιστώθηκε μέχρι στιγμής ρήγμα στο πλοίο και θαλάσσια ρύπανση

«Κατεβάζουν ταχύτητα» τα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η αστάθεια στην εφοδιαστική αλυσίδα επηρεάζει τη διακίνηση φορτίων n Σημαντική πτώση στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ στον Πειραιά

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Ποια δρομολόγια δεν θα γίνουν σήμερα

«Καθαρίζει» η Ελευσίνα και από τα υπόλοιπα ναυάγια
Μνημόνιο συνεργασίας του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας με το Πράσινο Ταμείο

Κερδοφόρα χρονιά το 2021 για τον όμιλο Grimaldi - Στο 1 δισ. ευρώ τα EBITDA
Μέχρι το τέλος του 2024 ο ιταλικός Όμιλος θα έχει παραλάβει 14 νεότευκτα πλοία εκ των οποίων έξι πλοία ro-ro πέμπτης γενιάς

UNCTAD: Γιατί τα λιμάνια βρίσκονται στο επίκεντρο της βιώσιμης ανάπτυξης
Η πανδημία της COVID-19 και ο πόλεμος στην Ουκρανία υπενθύμισαν ότι όταν τα λιμάνια πλήττονται όλοι υποφέρουν

Logistics: «Απογείωση» στη Βόρεια Ελλάδα - Ενισχύονται λιμάνια-σιδηρόδρομος
«Θηριώδεις» επενδύσεις στη Σερβία ανοίγουν διάδρομο προς την κεντρική Ευρώπη

ΟΛΘ: Τέλος οι καθυστερήσεις στην Πύλη 16
Πώς θα εισέρχονται γρήγορα στο λιμάνι τα φορτηγά