Ισχυρή παραμένει η ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς το εμπόριο αγαθών διά θαλάσσης καλά κρατεί. Ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να ναυλώνουν πλοία ηλικίας τουλάχιστον 20 ετών σε υψηλές τιμές, ενώ τα διαλυτήρια υποδέχονται ελάχιστα containerships.

Πρόσφατα ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το «Groton» της Conbulk Shipping, με έδρα την Ελλάδα, ναυλώθηκε από την Transfar Shipping, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχει η Alibaba αντί 75.000 δολ. ημερησίως για έξι έως επτά μήνες, σύμφωνα με τη Lloydslist.

Το πλοίο είναι ένα από τα πολλά που παραμένουν ακόμη στην αγορά, παρά το γεγονός ότι η ηλικία τους έχει φτάσει ή και ξεπεράσει τα 20 χρόνια, καθώς η ζήτηση για τον παγκόσμιο στόλο των 6.500 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να υπερβαίνει τη ζήτηση, ωθώντας τους ναύλους σε νέα ρεκόρ. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά της Lloydslist ότι η Samudera ναύλωσε το containership Bangkok που ναυπηγήθηκε το 1999, με μεταφορική ικανότητα 1.620 teu, για περίοδο 24-35 μηνών στα 18.000 δολ. ημερησίως, ενώ η Pasha Hawaii Line το Carparthia ναυπήγησης του 2003 (2.824 teu) για τρία χρόνια στα 42.000 δολ. ημερησίως, ανέφεραν πηγές των ναυπηγών.

Σύμφωνα, τέλος, με την Alphaliner η ισχυρή ζήτηση για containerships έχει ως αποτέλεσμα να ελαχιστοποιηθούν οι διαλύσεις πλοίων αυτής της κατηγορίας. Το 2021 οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια μόλις 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16.500 teu.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα