
Ισχυρή παραμένει η ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς το εμπόριο αγαθών διά θαλάσσης καλά κρατεί. Ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να ναυλώνουν πλοία ηλικίας τουλάχιστον 20 ετών σε υψηλές τιμές, ενώ τα διαλυτήρια υποδέχονται ελάχιστα containerships.
Πρόσφατα ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το «Groton» της Conbulk Shipping, με έδρα την Ελλάδα, ναυλώθηκε από την Transfar Shipping, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχει η Alibaba αντί 75.000 δολ. ημερησίως για έξι έως επτά μήνες, σύμφωνα με τη Lloydslist.
Το πλοίο είναι ένα από τα πολλά που παραμένουν ακόμη στην αγορά, παρά το γεγονός ότι η ηλικία τους έχει φτάσει ή και ξεπεράσει τα 20 χρόνια, καθώς η ζήτηση για τον παγκόσμιο στόλο των 6.500 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να υπερβαίνει τη ζήτηση, ωθώντας τους ναύλους σε νέα ρεκόρ. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά της Lloydslist ότι η Samudera ναύλωσε το containership Bangkok που ναυπηγήθηκε το 1999, με μεταφορική ικανότητα 1.620 teu, για περίοδο 24-35 μηνών στα 18.000 δολ. ημερησίως, ενώ η Pasha Hawaii Line το Carparthia ναυπήγησης του 2003 (2.824 teu) για τρία χρόνια στα 42.000 δολ. ημερησίως, ανέφεραν πηγές των ναυπηγών.
Σύμφωνα, τέλος, με την Alphaliner η ισχυρή ζήτηση για containerships έχει ως αποτέλεσμα να ελαχιστοποιηθούν οι διαλύσεις πλοίων αυτής της κατηγορίας. Το 2021 οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια μόλις 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16.500 teu.


Latest News

Ρεκόρ για τα φορτία ρωσικού αργού που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης
Ποσότητα ρεκόρ ρωσικού αργού πετρελαίου τύπου Urals, βρίσκεται εν πλω, καθώς οι έμποροι προσπαθούν να βρουν αγοραστές

Πράσινες τεχνολογίες και εφαρμογές στο λιμάνι του Πειραιά
Εκδήλωση παρουσίασης του ευρωπαϊκού έργου Green C Ports στην Αθήνα

Πλακιωτάκης: Προέχει η επιβίωση της ελληνικής ακτοπλοΐας
Τις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Τα διαλυτήρια του Αλάνγκ «παλεύουν» να προσελκύσουν ευρωπαϊκά πλοία
Τα μεγαλύτερα διαλυτήρια στον κόσμο προσπαθούν να προσελκύσουν πλοία με ευρωπαϊκή σημαία

Ικανοποίηση ΕΤΑΔ για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, μετά την απόφαση του ΣτΕ

Δράσεις για την προσέλκυση νέων στη ναυτιλία
Ημερίδες με θέμα: «Ο δρόμος είναι η θάλασσα - Προοπτικές του ναυτικού επαγγέλματος» σε Κέρκυρα και Ιωάννινα

Μειώθηκε η διακίνηση containers στην Ευρώπη
Μείωση παρουσίασε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από, προς και μεταξύ ευρωπαϊκών χωρών κατά τους πρώτους τρεις μήνες του 2022

Η μεγάλη επιστροφή των τραπεζών στη ναυτιλία
Η συντριπτική πλειοψηφία των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ανοίγει την κάνουλα της ρευστότητας ύστερα από 7 χρόνια συνεχόμενης πτώσης και παρά τα απρόβλεπτα γεωπολιτικά γεγονότα

Με home port τον Πειραιά το κρουαζιερόπλοιο MSC Lirica
Με home port τον Πειραιά το MSC Lirica ενισχύει την παρουσία της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Το εξάστερο mega yacht «Scenic Eclipse» κατέπλευσε στον Πειραιά
Την παρθενική του προσέγγιση πραγματοποίησε σήμερα στον Πειραιά το πολυτελές mega yacht «Scenic Eclipse»