Ισχυρή παραμένει η ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς το εμπόριο αγαθών διά θαλάσσης καλά κρατεί. Ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να ναυλώνουν πλοία ηλικίας τουλάχιστον 20 ετών σε υψηλές τιμές, ενώ τα διαλυτήρια υποδέχονται ελάχιστα containerships.
Πρόσφατα ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το «Groton» της Conbulk Shipping, με έδρα την Ελλάδα, ναυλώθηκε από την Transfar Shipping, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχει η Alibaba αντί 75.000 δολ. ημερησίως για έξι έως επτά μήνες, σύμφωνα με τη Lloydslist.
Το πλοίο είναι ένα από τα πολλά που παραμένουν ακόμη στην αγορά, παρά το γεγονός ότι η ηλικία τους έχει φτάσει ή και ξεπεράσει τα 20 χρόνια, καθώς η ζήτηση για τον παγκόσμιο στόλο των 6.500 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να υπερβαίνει τη ζήτηση, ωθώντας τους ναύλους σε νέα ρεκόρ. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά της Lloydslist ότι η Samudera ναύλωσε το containership Bangkok που ναυπηγήθηκε το 1999, με μεταφορική ικανότητα 1.620 teu, για περίοδο 24-35 μηνών στα 18.000 δολ. ημερησίως, ενώ η Pasha Hawaii Line το Carparthia ναυπήγησης του 2003 (2.824 teu) για τρία χρόνια στα 42.000 δολ. ημερησίως, ανέφεραν πηγές των ναυπηγών.
Σύμφωνα, τέλος, με την Alphaliner η ισχυρή ζήτηση για containerships έχει ως αποτέλεσμα να ελαχιστοποιηθούν οι διαλύσεις πλοίων αυτής της κατηγορίας. Το 2021 οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια μόλις 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16.500 teu.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση