Επιφυλακτικοί και πιο απαισιόδοξοι εμφανίζονται με την έναρξη της χρονιάς οι Αμερικανοί καταναλωτές για την πορεία των οικονομικών τους, την αγορά εργασίας και την πορεία της οικονομίας συνολικά, έχοντας επηρεαστεί από την επέλαση της Όμικρον και την ενίσχυση του πληθωρισμού.

Είναι χαρακτηριστικό πως ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε τον Ιανουάριο για πρώτη φορά εδώ και τέσσερις μήνες, πέφτοντας στις 113,8 μονάδες από τις 115,2 το Δεκέμβριο. Στα θετικά το γεγονός πως οι αναλυτές είχαν προετοιμαστεί για μεγαλύτερη πτώση αναμένοντας υποχώρηση του δείκτη στο 111,8.

Οι εκτιμήσεις των καταναλωτών για τις σημερινές συνθήκες στην αγορά βελτιώθηκαν με τον δείκτη τωρινών προσδοκιών να αυξάνεται στις 148,2 μονάδες από τις 144,8 τον περασμένο μήνα. Όμως ο δείκτης βραχυπρόθεσμων εκτιμήσεων αποδυναμώθηκε με τις προσδοκίες των καταναλωτών να μειώνονται σημαντικά από τις 95,4 στις 90,8 μονάδες.

Κορυφαία πηγή ανησυχίας για τους καταναλωτές, η πορεία του πληθωρισμού (αν και σε χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με τον περασμένο μήνα), αλλά και η πορεία της πανδημίας με σημείο αιχμής την Όμικρον. Μάλιστα, η διπλή πίεση της πανδημίας και της σταθερής αύξησης των τιμών αναμένεται να συνεχίσουν να επηρεάζουν τα επίπεδα εμπιστοσύνης και τα επίπεδα των καταναλωτικών δαπανών τους επόμενους μήνες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή