Οι όγκοι του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου επιστρέφουν σταδιακά στα προ του Covid 19 επίπεδα και αναμένεται να καταγράψου άνοδο 3,4% το τρέχον έτος σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson Research Services.

Το 2021 διακινήθηκαν με πλοία 12 δισ. τόνοι εμπορευμάτων κάθε είδους, αυξημένοι κατά 3,4% τόσο σε τόνους όσο και σε τονομιλία, σε σύγκριση με το 2019 ανακτώντας παράλληλα τους 400 εκατ. τόνους φορτίων που «χάθηκαν» το 2020 εν μέσω επιπτώσεων από την πανδημία, αναφέρει στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεση του ο Clarksons.

Ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος εκτιμά για το 2022 ότι το θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί περαιτέρω κατά 3,4% και 3,9% σε τονο-μίλια μεταφερόμενου φορτίου, αν και οι καταγράφονται διαφορές μεταξύ των διαφορετικών ειδών εμπορευμάτων. Ενδεικτικά το εμπόριο αργού πετρελαίου δεν έχει ανακάμψει με αποτέλεσμα να απέχει πολύ από τα προ της πανδημίας επίπεδα. Υπολογίζεται ότι το 2021 ήταν 8,9% κάτω σε σύγκριση με το 2019 ενώ το εμπόριο προϊόντων αργού υπέστη το 2021 μείωση κατά 6,8% σε σύγκριση με το 2019. Μειωμένο κατά 3,5% ήτα και το εμπόριο άνθρακα. Τη χειρότερη επίδοση το 2021 σε σύγκριση με το 2019 κατέγραψε το εμπόριο αυτοκινήτων που ήταν μειωμένο κατά 12% καθώς η παραγωγή οχημάτων μειώθηκε λόγω έλλειψης ημιαγωγών.

Αντιθέτως άνοδο κατέγραψε το εμπόριο σιτηρών (9,3%) υγροποιημένου φυσικού αερίου (6,9%) containers (4,7%_) υγραερίου (6%) και σιδηρομεταλλεύματος(4,3%).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά