Η εικαστικός Ντορέιντα Τζόγκου παρουσιάζει στο ERGO Collective space, (Αιγιήδων 31) μία πτυχή του βιωματικού και πολυδιάστατου έργου της “Qengjat e Vegjel” (μτφ. Τα Μικρά Αρνάκια) που δανείζεται τον τίτλο του από ένα παραδοσιακό αλβανικό παιδικό τραγούδι.
Η είσοδος στον χώρο της έκθεσης είναι ελεύθερη και τα εγκαίνια θα γίνουν στις 25 Φεβρουαρίου (19:00-22:00).
Το έργο της Τζόγκου περιλαμβάνει γλυπτικές εγκαταστάσεις και βίντεο που συνομιλούν μεταξύ τους συνθέτοντας μία συναισθηματική αφήγηση μνήμης και αποχαιρετισμού.
Ταξιδεύοντας στο χωριό Σελενίτσα στη νοτιοδυτική Αλβανία όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, η Τζόγκου δημιουργεί έργα με υλικά όπως η πίσσα που παράγεται στο μεταλλείο του χωριού, το οποίο αποτελεί τη βασική πηγή πόρων απαραίτητων για την επιβίωση της τοπικής κοινότητας.
Η δημιουργική της διαδικασία είναι αναπόσπαστη από το ίδιο το εργοστάσιο αλλά και τους συγχωριανούς της οι οποίοι εμπλέκονται και συσχετίζονται άμεσα με τη διαδικασία και το αποτέλεσμα των έργων της.
Η πρακτική της Τζόγκου αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ίδιου του Qengjat e Vegjel, είναι μία μακροχρόνια διαδικασία που διαπραγματεύεται τόσο τη μετέωρη ταυτότητα της εικαστικού, όσο και ζητήματα σχετικά με την απώλεια, την ατομική και συλλογική ιστορία και τη βιογραφική αφήγηση.
Τα υλικά, στα χέρια της Τζόγκου γίνονται ζωντανοί μάρτυρες μιας προσωπικής αναζήτησης, νοηματοδοτούνται εκ νέου και αποκτούν μία διάσταση σχεδόν τελετουργική: επικοινωνούν, θρηνούν και απαλύνουν το τραύμα.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Ντορέιντα Τζόγκου γεννήθηκε στην Σελενίτσα της Αλβανίας και σπούδασε γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στο εργαστήριο της Αφροδίτης Λίτη.
Έχει εκθέσει τη δουλειά της μεταξύ άλλων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών (Σταθμός ΑΣΚΤ, Δελφοί,2017), στην Ιταλική Πρεσβεία στην Αθήνα σε συνεργασία με το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο (Ο κήπος των γλυπτών, 2017 και 2019), στο Θέατρο Αλκμήνη Αθήνα (Πρεμιέρες, 2017), στο “Reflex Photographer”(Αθήνα) σε συνεργασία με το ESAAA-Εcole Superieure d’art Annecyalpes” (Minus, 2017), στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών (Αστραφτερό–Blank, Γλυπτική και Νόμισμα στο Πνέυμα του Ολυμπισμού, 2019), στον ΑΔΜΗΕ (Αθήνα) (‘Εκθεση γλυπτικής σε συνεργασία με την Aνώτατη Σχολή Καλών Τεχνών – Διασυνδέοντας την Ελλάδα, 2019–2020), στο MOMus–Πειραματικό Κέντρο Τεχνών/Experimental Center for the Arts στην Θεσσαλονίκη (Together, So far so close, 2020).
Τον Φεβρουάριο του 2020 πραγματοποιήσε την πρώτη της ατομική έκθεση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Γεράνη με τίτλο Miniera (Ρομάντσο,Αθήνα). Συμμετείχε επίσης, στην έκθεση της 62ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με θέμα την σάτιρα «Ο κανόνας του παιχνιδιού» του Ζαν Ρενουάρ (The Project Gallery, Αθήνα,2021).
Η ERGO Collective συζητά και διαπραγματεύεται τα όρια της εκάστοτε εμπεριστατωμένης τέχνης, όσον αφορά την διαδικασία δημιουργίας της και την εμπειρία του ατόμου απέναντι στην έκθεσή της.
Εγκαίνια: 25 Φεβρουαρίου 2022 19:00-22:00
Διάρκεια: 26 Φεβρουαρίου – 6 Μαρτίου 2022 19:00-22:00
Τοποθεσία: ERGO Collective space, Αιγιήδων 31, Κάτω Πετράλωνα, Αθήνα 11853 Είσοδος ελεύθερη
Website: ergocollective.org
Email επικοινωνίας: info@ergocollective.org
Latest News
Η δυσκολία διαδοχής CEO
Τα διοικητικά συμβούλια αναγκάζονται να σκεφτούν να βρουν μελλοντικούς ηγέτες νωρίτερα, καθώς οι μέτοχοι απαιτούν περισσότερες πληροφορίες και επικοινωνία
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Τα Αηδόνια της Σιωπής μέσα από μία… «οικονομική» ματιά
Μια βιβλιοκριτική σε ένα οικονομικό site
Προσλήψεις σχεδιάζουν 1 στις 2 επιχειρήσεις - Οι περιζήτητες ειδικότητες και οι πιο υψηλοί μισθοί
Τι αποκαλύπτει η έρευνα HR Trends της Randstad για το 2024
Προ των πυλών deal 1 δισ. FIFA - Apple - Τι θα αφορά
Η συμφωνία με την Apple θα μπορούσε να ανακοινωθεί εντός του Απριλίου
Στην ολομέλεια της βουλής το νομοσχέδιο ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα
Δεκτό και στο σύνολό του έγινε από την πλειοψηφία της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Η τέχνη του Κιθ Χάρινγκ ξεκίνησε από τον δρόμο (όχι από τα μουσεία)
Τρεις δεκαετίες μετά το θάνατό του, τα έργα του εξακολουθούν να βρίσκονται στα πωλητήρια των μουσείων. Αλλά η αντίληψή του για τη δημόσια τέχνη διατηρείται πιο έντονα στο δρόμο.
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
Αυτές είναι οι χώρες που οι πορτοφολάδες κάνουν... πάρτι
Πιο πιθανό είναι να γίνετε στόχος πορτοφολάδων αν κυκλοφορείτε σε μεγάλα πλήθη
Πολιτική, ουσιαστική, όμορφη - Η 60η Biennale στη Βενετία
Από τις 20.04 μέχρι τις 24.11 διαρκεί η 60η Biennale Σύγχρονης Τέχνης στη Βενετία και τα έχει όλα: αυτόχθονες, βία, μετανάστευση, queer κοινότητα...