![Online shopping: Φαγητό, καφέ και ηλεκτρονικά είδη αγοράζουν οι Έλληνες οι καταναλωτές [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/e-shopping.jpg)
Η «διαδικτυοποίηση» του φαγητού είναι γεγονός και στην ελληνική αγορά. Η πανδημία φαίνεται ότι άλλαξε ριζικά τον τρόπο που αγοράζουμε φαγητό, καθώς 7 στους 10 Έλληνες παραγγέλνουν φαγητό και καφέ ηλεκτρονικά.
Περίπου ίδιο είναι και το ποσοστό όσων αγοράζουν ηλεκτρονικά είδη. Σήμερα, το 65% των Ελλήνων καταναλωτών αγοράζει ηλεκτρονικά είδη, όπως tables και laptops, από το internet και όχι από φυσικά καταστήματα.
Συγκεκριμένα, το delivery φαγητού με δείκτη 0.77 και τα ηλεκτρονικά είδη (0.70) παρουσιάζουν αισθητά μεγαλύτερη μεταφορά των αγορών στο online περιβάλλον.
Στο άλλο άκρο, οι αγορές για είδη φαρμακείου (0.43), είδη κήπου (0,33), αξεσουάρ για αυτοκίνητα/ποδήλατα, προϊόντα για κατοικίδια (0.36), σούπερ μάρκετ (0.35) και delivery αλκοολούχων (0.31) πραγματοποιούνται κυρίως σε φυσικά καταστήματα, ακόμα κι αν αυτό συμβαίνει για διαφορετικούς λόγους σε κάθε κατηγορία (π.χ. ογκώδη αντικείμενα, μη διαθεσιμότητα, συνταγογραφούμενα φάρμακα).
Στα ευρήματα αυτά καταλήγει η έρευνα του Έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) και της εταιρείας Truberries.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι τάση και ενισχύεται
Οι ηλεκτρονικές αγορές που εδραιώθηκαν λόγω της καραντίνας, φαίνεται πως συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία ακόμη και παράλληλα με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας , την αμέσως επόμενη περίοδο της άρσης του lockdown (Μάιος 2021), οι καταναλωτές δηλώνουν έτοιμοι να συνεχίσουν να ψωνίζουν από online καταστήματα (94%), ενώ ένα 14% του συνόλου του δείγματος δηλώνει έτοιμο να αυξήσει την συχνότητα των αγορών.
Κριτήρια αγοράς
Για την πλειοψηφία των καταναλωτών (60%), το να είναι το προϊόν στην φθηνότερη δυνατή τιμή δεν αποτελεί το βασικό κριτήριο προτίμησης ηλεκτρονικού καταστήματος. Παρ’ όλα αυτά, σίγουρα συνυπολογίζεται ως κριτήριο κατά την επιλογή ηλεκτρονικού καταστήματος για το 63% των καταναλωτών. Η αγωνία του καταναλωτή να είναι το προϊόν όπως φαίνεται στο site εμφανίζει δείκτη 0.55, δείχνοντας ότι ο συγκεκριμένος λόγος έχει σχεδόν την ίδια δύναμη επιρροής όσο και η τιμή (0.63).
Η δύναμη της φθηνότερης τιμής συναντάται σε μεγαλύτερο εύρος στην ηλικιακή ομάδα 45-54 Η ηλικία 18-24 είναι αυτή στην οποία μεγιστοποιείται το ενδιαφέρον για δωρεάν αποστολή της παραγγελίας.
Η αναφορά σε δωρεάν έξοδα αποστολής αντιμετωπίζεται κυρίως ως μια διαδεδομένη / αναμενόμενη πρακτική, παρά ως ένα ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το κατάστημα που το υπόσχεται 7 στους 10 καταναλωτές που μπορούν να ανακαλέσουν πληροφορίες για τα έξοδα αποστολής της τελευταίους τους online παραγγελίας, αναφέρουν ότι δεν πλήρωσαν αυτοί, αλλά το κατάστημα Άρα, καθώς το σημαντικό (δηλαδή τα δωρεάν έξοδα αποστολής) είναι τόσο διαδεδομένο, δεν είναι διαφοροποιό στοιχείο αλλά εκ των ων ουκ άνευ (hygiene factor).


Latest News

La Repubblica: Θετική αποτίμηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας
Όπως σημειώνει για τα πλεονάσματα του 2024 πρόκειται για «εξαιρετική επίδοση για μία χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία πριν από 15 χρόνια είχε υποστεί υποβάθμιση του δημόσιου χρέους της σε junk bond

Επιστρέφουν τα χρήματα από τους Αναπτυξιακούς Νόμους που δεν αξιοποιήθηκαν - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Σε ό,τι αφορά στις τιμές του Πάσχα ο κ. Θεοδωρικάκος κάλεσε τους αρχηγούς της αντιπολίτευσης να δείξουν περισσότερη υπευθυνότητα

Οδηγός για τα καταπατημένα - Πώς θα αποκτήσετε τίτλους ιδιοκτησίας
10+3 ερωταπαντήσεις για την απόκτηση των τίτλων ιδιοκτησίας για καταπατημένα ακίνητα – Οι ημερομηνίες «κλειδιά» για την εξαγορά και η διαδικασία για την κατοχύρωση της περιουσίας

Οι «αστερίσκοι» στον δρόμο για το δημόσιο χρέος μέχρι το 2032
Ακόμη και αν αυτή η κυβερνητική πρόβλεψη για δημόσιο χρέος στο 140% του ΑΕΠ το 2027 καταστεί γεγονός, το ελληνικό χρέος θα παραμένει το υψηλότερο στην ευρωζώνη

Κίνητρα για επενδύσεις σε παραμεθόριες περιοχές - Τι περιλαμβάνεται
Παρεμβάσεις για τον παραγωγικό μετασχηματισμό σε τμήματα της χώρας που αντιμετωπίζουν οικονομικά και δημογραφικά προβλήματα

Πιερρακάκης στην εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ: Δεν σκοπεύουμε να μεταφέρουμε το βάρος στις επόμενες γενιές
Ιδιαίτερη μνεία στην εξυγίανση του τραπεζικού τομέα έκανε ο Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ

Σκέρτσος: Οι 10 πολιτικές της κυβέρνησης για προσιτή στέγη
Ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας Ακη Σκέρτσου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Καμπανάκι από το ΚΕΠΕ
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική αγορά εργασίας –και συνολικά η χώρα– είναι το δημογραφικό, τονίζει ο πρόεδρος του ΚΕΠΕ, Παναγιώτης Λιαργκόβας
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος

Τα 2+1 ατού για την προσέλκυση νέων επενδύσεων – Το στοίχημα της Ελλάδας
Τι λένε παράγοντες της αγοράς για την ικανότητα της Ελλάδας να διατηρήσει τους ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης – Το αγκάθι της αβεβαιότητας