Με ρυθμούς… πανδημίας συνεχίζει να αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας, καθώς και το 2021 σημείωσε διψήφιο ρυθμό ανόδου και αποτελεί πλέον μια αγορά του 1 δισ. ευρώ στην Ελλάδα.

Το 2022 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τις online αγορές ειδών μόδας, σύμφωνα με την ετήσια ανασκόπηση Fashion e-commerce, Year in review που πραγματοποίησε η πλατφόρμα αναζήτησης για είδη μόδας Glami, με την αύξηση να ανέρχεται σε ποσοστό 15% έναντι του 2020, στα 1,010 δισ. ευρώ.

Η αύξηση αυτή επιβεβαιώνει την καθιέρωση των ηλεκτρονικών πωλήσεων και την όλο και μεγαλύτερη σημασία τους στον κλάδο, αφού πλέον το 20% των γενικών πωλήσεων, οι οποίες ανήλθαν σε 3,779 δισ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι το 2020, χρονιά που σημαδεύτηκε από τα απανωτά lockdown, ο κύκλος εργασιών της online εγχώριας αγοράς μόδας αυξήθηκε κατά 54,96% σε σύγκριση με το 2019, όταν το αναμενόμενο ποσοστό αύξησης ήταν 5%.

Η εκτιμώμενη αύξηση του online εμπορίου μόδας για το 2022 είναι στο +10% ενώ για την επόμενη τριετία προβλέπεται μία σταθερή αύξηση της αξίας των πωλήσεων μέσω του online.

Έως το 2024, η μελέτη του Glami δείχνει ότι το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη συνολική αγορά μόδας θα φτάσει το 27,7%.

Η σημασία της Black Friday

Το 2021 ήταν μία χρονιά σταθερής ανάπτυξης αλλά και εξισορρόπησης της αξίας των πωλήσεων που δημιουργήθηκαν από τα κλικ του GLAMI προς τα συνεργαζόμενα eshop (GMV).

Η αξία των πωλήσεων για σχεδόν όλους τους μήνες του 2021 είναι αισθητά μεγαλύτερη του 2020. Παράλληλα, καταγράφεται η σημασία της περιόδου του Black Friday για ακόμη μία χρονιά, με το Νοέμβριο να καταγράφει σημαντική αύξηση στην αξία του GMV. Με εξαίρεση την περίοδο μέχρι και τον Απρίλιο του ᾽21, όπου και δεν λειτουργούν κανονικά τα φυσικά καταστήματα, η εξέλιξη της αξίας πωλήσεων ακολουθεί την εποχικότητα και τη ζήτηση κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις κορυφαίες κατηγορίες και προϊόντα σε πωλήσεις για το 2021.

Επιστροφή στην κανονικότητα και για τα φυσικά καταστήματα

Παράλληλα, οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα αυξήθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με το 2020, ιδίως μετά την επανεκκίνηση της αγοράς τον Μάιο του 2021. Η αύξηση αυτή όμως, δεν ήταν αρκετή για να επαναφέρει την αξία πωλήσεων στα προ πανδημίας επίπεδα.

Οι 5 πιο δημοφιλείς κατηγορίες του 2021

Παρά το δύσκολο πρώτο τρίμηνο του 2021, οι Έλληνες έδειξαν έτοιμοι να επιστρέψουν δυναμικά στην κανονικότητα της επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής τους.

Οι κατηγορίες προϊόντων που είχαν την μεγαλύτερη άνοδο στο Glami δείχνουν μια ξεκάθαρη τάση επιστροφής στις παλιές μας συνήθειες. Οι αγορές αφορούσαν πλέον όχι μόνο την άνεση και την απλότητα του #μένουμεσπίτι αλλά και σύνολα για εκδηλώσεις και δραστηριότητες που είχαν αναβληθεί για πολλούς μήνες λόγω της πανδημίας.

Αναφορικά με τα είδη που είχαν μεγαλύτερη ζήτηση, η έρευνα ανέδειξε τις top 5 κατηγορίες: τις γυναικείες φόρμες (+264%0, τα γυναικεία μοκασίνια (+87%), τα γυναικεία αμάνικα μπουφάν και γιλέκα (+80%), τα γυναικεία σακάκια και blazers (+75%) και τις ανδρικές τσάντες και σακίδια (+73%).

Σε αριθμό παραγγελιών οι 5 δημοφιλέστερες κατηγορίες ήταν:

–              Φορέματα

–              Γυναικεία sneakers

–              Μαγιό μπικίνι

–              Γυναικεία σανδάλια

–              Ανδρικά sneakers

Στον αντίποδα, οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη μείωση (σε αριθμό επισκέψεων) ήταν τα ανδρικά ποδοσφαιρικά παπούτσια (-75%), τα γυναικεία κολάν (-65%), τα παιδικά αθλητικά και τα ρούχα ύπνου (-57%), οι ανδρικές πιτζάμες (-54%) και τα ανδρικά αθλητικά ρούχα (-48%).

Ποιες θα είναι οι προκλήσεις του 2022;

Τα αυξημένα κόστη διαφήμισης, το μικρότερο περιθώριο κέρδους που απορρέει από την συνεχή ανάγκη για ανταγωνιστικότητα (περισσότερες εκπτώσεις) και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καταγράφηκαν το 2021. Άλλα ζητήματα όπως το απόρρητο δεδομένων και η πρόσληψη ή απόλυση προσωπικού φαίνεται να απασχολούν λιγότερο τις επιχειρήσεις του κλάδου.

Ο εντονότερος ανταγωνισμός ξεχωρίζει ως η μεγαλύτερη πρόκληση του 2022 για τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας. Παράλληλα, αναδεικνύεται η ανάγκη εξατομίκευσης των website, ενώ σημαντική πρόκληση φαίνεται να είναι και ο πληθωρισμός, που απασχόλησε λιγότερο την ελληνική αγορά στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς.

Πληθωρισμός και ο κλάδος του λιανεμπορίου μόδας

Το 2021 η μέση αξία παραγγελιών (AOV) αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 9% σε σύγκριση με το 2020 με τη μεγαλύτερη αύξηση να παρατηρείται από τον Αύγουστο και μετά. Η αύξηση αυτή δεν προκλήθηκε από αύξηση τιμών αλλά από το γεγονός ότι οι καταναλωτές ψώνισαν ακριβότερα προϊόντα σε σύγκριση με το παρελθόν.

Την ίδια στιγμή, ο πληθωρισμός που αναμένεται να «χτυπήσει» φέτος, βρίσκει την αγορά μουδιασμένη αφού μόλις το 20% των ερωτώμενων δήλωσε στον σχετικό ερώτημα ότι σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές για το 2022 ενώ το 33% δεν είναι σίγουρο ακόμη. Τα περισσότερα από τα καταστήματα που σκοπεύουν να αυξήσουν τις τιμές ανέφεραν ότι σχεδιάζουν αύξηση μόλις κατά  3-5% – το χαμηλότερα ποσοστό αύξησης από όλες τις αγορές του Glami.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις