Καλή πρόοδο στην πορεία του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων διαπιστώνει η 13η έκθεση της Κομισιόν για την Ελλάδα. Το 2022 είναι γεμάτο ορόσημα που επισφραγίζουν το μέλλον σημαντικώνassets, όπως τα περιφερειακά λιμάνια και η Εγνατία Οδός, ενώ βάζουν σε τροχιά και μεγάλους διαγωνισμούς, όπως τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Εντωμεταξύ, η αξιοποίηση σημαντικών περιουσιακών στοιχείων, όπως το 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος, παραμένει παγωμένη μετά το δυσμενές τοπίο που διαμόρφωσε η πανδημία.
Περιφερειακά λιμάνια και Εγνατία Οδός αποτελούν τα μεγάλα στοιχήματα της χρονιάς. Πρόκειται, μάλιστα, για τα πρότζεκτς που κράτησαν έναν ρυθμό στο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, ειδικότερα δε οι περιφερειακοί λιμένες επιτάχυναν κιόλας, όταν όλα τριγύρω σχεδόν ακινητοποιήθηκαν με την έλευση της Covid-19. Δύο είναι τα μεγάλα «κλεισίματα» του 2022. Εκτός από τη ΔΕΠΑ Υποδομών, για την οποία η συμφωνία υπογράφηκε στις αρχές Δεκεμβρίου και το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται σύντομα, η πρόοδος είναι τέτοια στην Εγνατία Οδό που η σύμβαση παραχώρησης μπορεί, σύμφωνα με την έκθεση ενισχυμένης εποπτείας, να ενεργοποιηθεί ως τα τέλη της χρονιάς.
Επόμενα βήματα για τα λιμάνια
Όσον αφορά στα περιφερειακά λιμάνια για τα οποία έχει εκδηλωθεί ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, οι διαδικασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ανέβηκε στο virtualdataroom στις 15 Δεκεμβρίου 2021. Παράλληλα, προχωρά η διαδικασία απαλλοτρίωσης των ακινήτων στην ορεινή ζώνη του λιμένος που αποτελεί και τη βασική εκκρεμότητα.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας αποφάσισαν τα επόμενα βήματα για την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων που θα διατεθούν για τη διαδικασία της απαλλοτρίωσης. Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση τουλάχιστον του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Απριλίου. Η επιλογή του προτιμώμενου επενδυτή αναμένεται έως τα τέλη Ιουλίου και το οικονομικό κλείσιμο έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2022.
Για την υποπαραχώρηση του εμπορικού λιμένος Καβάλας, αναμένονται δεσμευτικές προσφορές ως τα τέλη Φεβρουαρίου 2022. Θα ακολουθήσει η επιλογή του προτιμώμενου επενδυτή, την οποία προσδιορίζουν οι επιτελείς της Κομισιόν στα τέλη Απριλίου. Το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται στα τέλη Δεκεμβρίου 2022.
Επιπλέον, το έγγραφο της σύμβασης παραχώρησης για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ανέβηκε, στις 9 Φεβρουαρίου, στο virtualdataroom για τους υποψήφιους επενδυτές. Έχει επιλυθεί η εκκρεμότητα για τον καθορισμό της ορεινής ζώνης του λιμένα, όπως ορίζεται σαφώς στη σύμβαση παραχώρησης, προκειμένου να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Ιουνίου και η επιλογή του προτιμώμενου επενδυτή αναμένεται ως τον Σεπτέμβριο του 2022.
Ως τα τέλη του μήνα πρόκειται να ξεκινήσει η δεύτερη φάση για τον διαγωνισμό του λιμανιού του Ηρακλείου, με τη δημοσίευση της shortlistτων προεπιλεγέντων επενδυτών. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί ως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2022.
Πλώρη για τον Ιούλιο βάζει το «μικρό Ελληνικό»
Εντωμεταξύ, το ενδιαφέρον εστιάζει στο Ηράκλειο και για έναν ακόμα λόγο. Το επονομαζόμενο «μικρό Ελληνικό» μπαίνει σε ράγες μετά την ανάδειξη της REDSως προτιμώμενου επενδυτή για την παραθαλάσσια έκταση 345.567 τ.μ. στις Γούρνες, με συνολικό τίμημα 42,2 εκατ. ευρώ σε ονομαστικές τιμές. Ο φάκελος της διαγωνιστικής διαδικασίας πρόκειται να σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο ως τα τέλη του τρέχοντος μήνα για προσυμβατικό έλεγχο. Το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται στα τέλη Ιουλίου 2022.
Στα τέλη του έτους, προσδιορίζεται από την έκθεση της Κομισιόν και η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Χρονοπρογραμματισμός που μοιάζει αρκετά φιλόδοξος για ένα τόσο μεγάλο πρότζεκτ. Ο διαγωνισμός για την 25ετή παραχώρηση διεξάγεται σε δύο φάσεις, με τη πρώτη να κλείνει, εφόσον δεν υπάρξουν αιτήματα αναβολής, στις 20 Απριλίου. Η ολοκλήρωση της αξιολόγησης και η ανακοίνωση έναρξης της δεύτερης φάσης αναμένεται ως τα τέλη Ιουνίου 2022.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο