Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, που έχουν ήδη υποστεί τις βαριές συνέπειες της πανδημίας, δέχονται επιπλέον πιέσεις, καθώς το κλείσιμο του εναέριου χώρου μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία επηρεάζει τη βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών.

Οι μεταφορές μεταξύ Ευρώπης και προορισμών της Βόρειας Ασίας όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα έχουν γίνει ιδιαίτερα προβληματικές λόγω των αμοιβαίων απαγορεύσεων στον εναέριο χώρο που εμποδίζουν τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να πετούν πάνω από τη Σιβηρία και τις αεροπορικές εταιρείες της Ρωσίας να πετούν προς την Ευρώπη.

Οι αεροπορικές εταιρείες που είναι υπεύθυνες για τη μεταφορά περίπου 20% του παγκόσμιου αεροπορικού φορτίου επηρεάζονται από αυτές τις απαγορεύσεις, δήλωσε στο Reuters την Τρίτη ο Frederic Horst, διευθύνων σύμβουλος της Cargo Facts Consulting.

Οι Lufthansa, Air France KLM, Finnair και Virgin Atlantic έχουν ήδη ακυρώσει πτήσεις φορτίου στη Βόρεια Ασία για ζητήματα εναέριου χώρου, αν και μεγάλοι ασιατικοί αερομεταφορείς όπως η Korean Air Lines και η ιαπωνική ANA Holdings εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον ρωσικό εναέριο χώρο, όπως και οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής.
Οι αερομεταφορείς καθαρού φορτίου, όπως η ρωσική AirBridgeCargo Airlines και η Cargolux του Λουξεμβούργου, υπόκεινται επίσης στις απαγορεύσεις του εναέριου χώρου, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να εκτινάξει περαιτέρω τις τιμές των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών – ήδη αυξημένες λόγω έλλειψης χωρητικότητας επιβατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία αναμένεται να διαταράξουν περαιτέρω τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.

Η ζήτηση για αεροπορικά φορτία πέρυσι ήταν 6,9% πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία του 2019, σύμφωνα με την IATA, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων και τα σημεία συμφόρησης στα λιμάνια οδήγησαν σε περισσότερα προϊόντα να μεταφέρονται αεροπορικώς. Τον Δεκέμβριο, οι τιμές αεροπορικών φορτίων ήταν 150% πάνω από τα επίπεδα του 2019, ανέφερε η IATA.

Η EVA Airways της Ταϊβάν δήλωσε την Τρίτη ότι οι εμπορευματικές πτήσεις της από και προς την Ευρώπη εκτελούνται κανονικά και ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο προσθήκης περισσότερων υπηρεσιών για να καλύψει τη ζήτηση της αγοράς. Η China Airlines, με έδρα επίσης την Ταϊβάν, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να δίνει προσοχή στην παγκόσμια οικονομική και πολιτική κατάσταση και να προσαρμόζει ευέλικτα τη χωρητικότητα φορτίου.

Τα δρομολόγια φορτίου Ασίας-Βόρειας Αμερικής αναμένεται να επηρεαστούν λιγότερο από τα ευρωπαϊκά δρομολόγια, λένε οι αναλυτές, επειδή πολλοί αερομεταφορείς χρησιμοποιούν ήδη το Anchorage της Αλάσκας ως κόμβο φορτίου και ενδιάμεσο σταθμό.

Η United Parcel Service Inc με έδρα τις ΗΠΑ και η FedEx Corp, δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο, έχουν σταματήσει τις παραδόσεις στη Ρωσία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή