![Νέο πλήγμα στις εφοδιαστικές αλυσίδες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/DHL.jpeg)
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, που έχουν ήδη υποστεί τις βαριές συνέπειες της πανδημίας, δέχονται επιπλέον πιέσεις, καθώς το κλείσιμο του εναέριου χώρου μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία επηρεάζει τη βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών.
Οι μεταφορές μεταξύ Ευρώπης και προορισμών της Βόρειας Ασίας όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα έχουν γίνει ιδιαίτερα προβληματικές λόγω των αμοιβαίων απαγορεύσεων στον εναέριο χώρο που εμποδίζουν τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να πετούν πάνω από τη Σιβηρία και τις αεροπορικές εταιρείες της Ρωσίας να πετούν προς την Ευρώπη.
Οι αεροπορικές εταιρείες που είναι υπεύθυνες για τη μεταφορά περίπου 20% του παγκόσμιου αεροπορικού φορτίου επηρεάζονται από αυτές τις απαγορεύσεις, δήλωσε στο Reuters την Τρίτη ο Frederic Horst, διευθύνων σύμβουλος της Cargo Facts Consulting.
Οι Lufthansa, Air France KLM, Finnair και Virgin Atlantic έχουν ήδη ακυρώσει πτήσεις φορτίου στη Βόρεια Ασία για ζητήματα εναέριου χώρου, αν και μεγάλοι ασιατικοί αερομεταφορείς όπως η Korean Air Lines και η ιαπωνική ANA Holdings εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον ρωσικό εναέριο χώρο, όπως και οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής.
Οι αερομεταφορείς καθαρού φορτίου, όπως η ρωσική AirBridgeCargo Airlines και η Cargolux του Λουξεμβούργου, υπόκεινται επίσης στις απαγορεύσεις του εναέριου χώρου, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να εκτινάξει περαιτέρω τις τιμές των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών – ήδη αυξημένες λόγω έλλειψης χωρητικότητας επιβατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία αναμένεται να διαταράξουν περαιτέρω τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Η ζήτηση για αεροπορικά φορτία πέρυσι ήταν 6,9% πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία του 2019, σύμφωνα με την IATA, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων και τα σημεία συμφόρησης στα λιμάνια οδήγησαν σε περισσότερα προϊόντα να μεταφέρονται αεροπορικώς. Τον Δεκέμβριο, οι τιμές αεροπορικών φορτίων ήταν 150% πάνω από τα επίπεδα του 2019, ανέφερε η IATA.
Η EVA Airways της Ταϊβάν δήλωσε την Τρίτη ότι οι εμπορευματικές πτήσεις της από και προς την Ευρώπη εκτελούνται κανονικά και ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο προσθήκης περισσότερων υπηρεσιών για να καλύψει τη ζήτηση της αγοράς. Η China Airlines, με έδρα επίσης την Ταϊβάν, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να δίνει προσοχή στην παγκόσμια οικονομική και πολιτική κατάσταση και να προσαρμόζει ευέλικτα τη χωρητικότητα φορτίου.
Τα δρομολόγια φορτίου Ασίας-Βόρειας Αμερικής αναμένεται να επηρεαστούν λιγότερο από τα ευρωπαϊκά δρομολόγια, λένε οι αναλυτές, επειδή πολλοί αερομεταφορείς χρησιμοποιούν ήδη το Anchorage της Αλάσκας ως κόμβο φορτίου και ενδιάμεσο σταθμό.
Η United Parcel Service Inc με έδρα τις ΗΠΑ και η FedEx Corp, δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο, έχουν σταματήσει τις παραδόσεις στη Ρωσία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Χόλιγουντ: Νέα απεργία πλήττει την Μέκκα του θεάματος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/hollywood-strike-600x400.jpg)
Εκτός λειτουργίας ξανά το Χόλιγουντ - Νέα απεργία πλήττει την Μέκκα του θεάματος
Ποιοι απεργούν και τι ζητούν - Πλήγμα για έναν ανερχόμενο τομέα της ψυχαγωγίας
![Ρωσία: Ανθίζει η οικονομία, δαπάνες – μαμούθ από το κράτος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/moscow-1-600x379.jpg)
Ανθίζει η ρωσική οικονομία, δαπάνες – μαμούθ από το κράτος
Οι Ρώσοι είναι γεμάτοι με επιπλέον μετρητά - και πρόθυμοι να τα αποχωριστούν
![Γαλλία: Η επιστροφή των sur mesure χειροποίητων ενδυμάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/moda-france-600x461.png)
Όπως παλιά - Η γαλλική επιστροφή των χειροποίητων ενδυμάτων
Τα οικογενειακά ατελιέ διευρύνουν την απήχησή τους σε νεότερους πελάτες με πιο προσιτές υπηρεσίες, όπως το made-to-measure
![Ευρωπαϊκές τράπεζες: Τα αποτελέσματά τους στο μικροσκόπιο των αγορών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_banking37-1024x600-1-1-600x352.png)
Τα αποτελέσματα των ευρωπαϊκών τραπεζών στο μικροσκόπιο των αγορών [γραφήματα]
Οι μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ μεταβάλλουν σταδιακά το σκηνικό για τα κέρδη των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων - Η κερδοφορία των ευρωπαϊκών τραπεζών ανά χώρα
![Boeing – Airbus: Πώς η Κίνα θέλει να τις προσγειώσει ανώμαλα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/comac-c919-1-600x394.jpg)
Αερομαχίες ενόψει – Η κινεζική σφήνα για να σπάσει την κυριαρχία Boeing – Airbus
Η Boeing εκτιμά ότι τα επόμενα 20 χρόνια ο παγκόσμιος στόλος επιβατικών αεροσκαφών θα πρέπει να διπλασιαστεί για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για πτήσεις
![Goldman Sachs: Αβέβαιο εάν ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ ενισχύσει την προσφορά πετρελαίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_oil_world3-600x352.png)
Goldman Sachs: Αβέβαιο εάν ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ ενισχύσει την προσφορά πετρελαίου
H Goldman Sachs αναμένει ότι οι τιμές του Brent θα κυμαίνονται από 75 έως 90 δολάρια το 2025
![Revolut: Η τραπεζική άδεια δεν πτοεί τους αμφισβητίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/revolut-600x349.jpg)
Η τραπεζική άδεια στη Revolut δεν πτοεί τους αμφισβητίες
Aνθηρά τα οικονομικά μεγέθη της Revolut
![ΗΠΑ: Βούτυρο στο ψωμί της Κάμαλα η ισχυρή ανάπτυξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/USA-economy-600x267.jpg)
Βούτυρο στο ψωμί της Κάμαλα η ισχυρή ανάπτυξη στις ΗΠΑ
Η ανέλπιστη επιτάχυνση της αύξησης του ΑΕΠ στο 2,8% δίνει την ευχέρεια στην υποψήφια των Δημοκρατικών να υποσχεθεί παροχές
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Γιατί τα ξενοδοχεία στο Παρίσι παραμένουν άδεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ParisOlympicCycles-600x400.jpeg)
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ξεκίνησαν - Γιατί τα ξενοδοχεία στο Παρίσι παραμένουν άδεια;
Οι τιμές των ξενοδοχείων έχουν πέσει σχεδόν στο μισό των τιμών αιχμής τους
![Σνάμπελ – ΕΚΤ: Δύσκολο το «τελευταίο μίλι» μείωσης του πληθωρισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/schnabel-600x403.png)
Το γεράκι της ΕΚΤ ξαναχτυπά: Δύσκολο το «τελευταίο μίλι» μείωσης του πληθωρισμού, λέει η Σνάμπελ
Η Σνάμπελ δήλωσε ότι οι αβεβαιότητες αναφορικά με την πτώση των τιμών εξακολουθούν να υπάρχουν