Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, που έχουν ήδη υποστεί τις βαριές συνέπειες της πανδημίας, δέχονται επιπλέον πιέσεις, καθώς το κλείσιμο του εναέριου χώρου μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία επηρεάζει τη βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών.
Οι μεταφορές μεταξύ Ευρώπης και προορισμών της Βόρειας Ασίας όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα έχουν γίνει ιδιαίτερα προβληματικές λόγω των αμοιβαίων απαγορεύσεων στον εναέριο χώρο που εμποδίζουν τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να πετούν πάνω από τη Σιβηρία και τις αεροπορικές εταιρείες της Ρωσίας να πετούν προς την Ευρώπη.
Οι αεροπορικές εταιρείες που είναι υπεύθυνες για τη μεταφορά περίπου 20% του παγκόσμιου αεροπορικού φορτίου επηρεάζονται από αυτές τις απαγορεύσεις, δήλωσε στο Reuters την Τρίτη ο Frederic Horst, διευθύνων σύμβουλος της Cargo Facts Consulting.
Οι Lufthansa, Air France KLM, Finnair και Virgin Atlantic έχουν ήδη ακυρώσει πτήσεις φορτίου στη Βόρεια Ασία για ζητήματα εναέριου χώρου, αν και μεγάλοι ασιατικοί αερομεταφορείς όπως η Korean Air Lines και η ιαπωνική ANA Holdings εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον ρωσικό εναέριο χώρο, όπως και οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής.
Οι αερομεταφορείς καθαρού φορτίου, όπως η ρωσική AirBridgeCargo Airlines και η Cargolux του Λουξεμβούργου, υπόκεινται επίσης στις απαγορεύσεις του εναέριου χώρου, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να εκτινάξει περαιτέρω τις τιμές των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών – ήδη αυξημένες λόγω έλλειψης χωρητικότητας επιβατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία αναμένεται να διαταράξουν περαιτέρω τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Η ζήτηση για αεροπορικά φορτία πέρυσι ήταν 6,9% πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία του 2019, σύμφωνα με την IATA, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων και τα σημεία συμφόρησης στα λιμάνια οδήγησαν σε περισσότερα προϊόντα να μεταφέρονται αεροπορικώς. Τον Δεκέμβριο, οι τιμές αεροπορικών φορτίων ήταν 150% πάνω από τα επίπεδα του 2019, ανέφερε η IATA.
Η EVA Airways της Ταϊβάν δήλωσε την Τρίτη ότι οι εμπορευματικές πτήσεις της από και προς την Ευρώπη εκτελούνται κανονικά και ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο προσθήκης περισσότερων υπηρεσιών για να καλύψει τη ζήτηση της αγοράς. Η China Airlines, με έδρα επίσης την Ταϊβάν, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να δίνει προσοχή στην παγκόσμια οικονομική και πολιτική κατάσταση και να προσαρμόζει ευέλικτα τη χωρητικότητα φορτίου.
Τα δρομολόγια φορτίου Ασίας-Βόρειας Αμερικής αναμένεται να επηρεαστούν λιγότερο από τα ευρωπαϊκά δρομολόγια, λένε οι αναλυτές, επειδή πολλοί αερομεταφορείς χρησιμοποιούν ήδη το Anchorage της Αλάσκας ως κόμβο φορτίου και ενδιάμεσο σταθμό.
Η United Parcel Service Inc με έδρα τις ΗΠΑ και η FedEx Corp, δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο, έχουν σταματήσει τις παραδόσεις στη Ρωσία.
Latest News
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους