Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, που έχουν ήδη υποστεί τις βαριές συνέπειες της πανδημίας, δέχονται επιπλέον πιέσεις, καθώς το κλείσιμο του εναέριου χώρου μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία επηρεάζει τη βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών.
Οι μεταφορές μεταξύ Ευρώπης και προορισμών της Βόρειας Ασίας όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα έχουν γίνει ιδιαίτερα προβληματικές λόγω των αμοιβαίων απαγορεύσεων στον εναέριο χώρο που εμποδίζουν τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να πετούν πάνω από τη Σιβηρία και τις αεροπορικές εταιρείες της Ρωσίας να πετούν προς την Ευρώπη.
Οι αεροπορικές εταιρείες που είναι υπεύθυνες για τη μεταφορά περίπου 20% του παγκόσμιου αεροπορικού φορτίου επηρεάζονται από αυτές τις απαγορεύσεις, δήλωσε στο Reuters την Τρίτη ο Frederic Horst, διευθύνων σύμβουλος της Cargo Facts Consulting.
Οι Lufthansa, Air France KLM, Finnair και Virgin Atlantic έχουν ήδη ακυρώσει πτήσεις φορτίου στη Βόρεια Ασία για ζητήματα εναέριου χώρου, αν και μεγάλοι ασιατικοί αερομεταφορείς όπως η Korean Air Lines και η ιαπωνική ANA Holdings εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον ρωσικό εναέριο χώρο, όπως και οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής.
Οι αερομεταφορείς καθαρού φορτίου, όπως η ρωσική AirBridgeCargo Airlines και η Cargolux του Λουξεμβούργου, υπόκεινται επίσης στις απαγορεύσεις του εναέριου χώρου, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να εκτινάξει περαιτέρω τις τιμές των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών – ήδη αυξημένες λόγω έλλειψης χωρητικότητας επιβατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία αναμένεται να διαταράξουν περαιτέρω τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Η ζήτηση για αεροπορικά φορτία πέρυσι ήταν 6,9% πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία του 2019, σύμφωνα με την IATA, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων και τα σημεία συμφόρησης στα λιμάνια οδήγησαν σε περισσότερα προϊόντα να μεταφέρονται αεροπορικώς. Τον Δεκέμβριο, οι τιμές αεροπορικών φορτίων ήταν 150% πάνω από τα επίπεδα του 2019, ανέφερε η IATA.
Η EVA Airways της Ταϊβάν δήλωσε την Τρίτη ότι οι εμπορευματικές πτήσεις της από και προς την Ευρώπη εκτελούνται κανονικά και ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο προσθήκης περισσότερων υπηρεσιών για να καλύψει τη ζήτηση της αγοράς. Η China Airlines, με έδρα επίσης την Ταϊβάν, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να δίνει προσοχή στην παγκόσμια οικονομική και πολιτική κατάσταση και να προσαρμόζει ευέλικτα τη χωρητικότητα φορτίου.
Τα δρομολόγια φορτίου Ασίας-Βόρειας Αμερικής αναμένεται να επηρεαστούν λιγότερο από τα ευρωπαϊκά δρομολόγια, λένε οι αναλυτές, επειδή πολλοί αερομεταφορείς χρησιμοποιούν ήδη το Anchorage της Αλάσκας ως κόμβο φορτίου και ενδιάμεσο σταθμό.
Η United Parcel Service Inc με έδρα τις ΗΠΑ και η FedEx Corp, δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο, έχουν σταματήσει τις παραδόσεις στη Ρωσία.
Latest News
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια
Αντίθετη πλεύση της ΕΚΤ από τη Fed προτείνει ο Πανέτα
Ο Ιταλός τραπεζίτης υπογραμμίζει τον κίνδυνο η στάση των ΗΠΑ να αυξήσει το παγκόσμιο κόστος δανεισμού
Στον «Λευκό Οίκο» του Λονδίνου - Ζώντας σαν Αμερικανός πρόεδρος
Απ' ότι φαίνεται δεν χρειάζεται να είστε πρόεδρος - ή ακόμα και να είστε στις Η.Π.Α. - για να ζήσετε σε έναν Λευκό Οίκο
Ναυαγεί το mega deal στα ορυχεία: «Όχι» στην προσφορά της BHP λέει η Anglo American
Η εισηγμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο εταιρεία λέει ότι η προσφορά την «υποτιμά σημαντικά».
Ποιος CEO πούλησε μετοχές για να αγοράσει γιοτ πελάτη
Η αγορά φωτίζει τον πλούτο που έχει συσσωρεύσει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί
Προς μετωπική Ευρώπη με Κίνα; Ανεβαίνει κι άλλο το «θερμόμετρο»
Οι δημόσιοι διαγωνισμοί για ιατροτεχνολογικά μηχανήματα στη χώρα αξίας 135 δισ. ευρώ μπαίνουν τώρα στο στόχαστρο της ΕΕ
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Επενδύει στην παραγωγή προηγμένων τσιπ μνήμης η Κίνα
Επικεφαλής των κινεζικών εταιρείων που στοχεύουν να κατασκευάσουν προηγμένα τσιπ μνήμης μέχρι το 2026, θα είναι η Huawei