Για πρώτη φορά το φοινικέλαιο έφτασε να είναι το πιο ακριβό μεταξύ των τεσσάρων σημαντικών βρώσιμων ελαίων στη διεθνή αγορά -τα άλλα τρία είναι το ηλιέλαιο, το κραμβέλαιο και το σογιέλαιο- καθώς οι αγοραστές σπεύδουν να αντικαταστήσουν το ηλιέλαιο οι εξαγωγές του οποίου διαταράσσονται εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.

Διαβάστε επίσης: Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία: Oρατές ήδη οι επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία

Με δεδομένο ότι οι περιοχές της Μαύρης Θάλασσας αντιπροσωπεύουν το 60% της παγκόσμιας παραγωγής ηλιελαίου και το 76% των εξαγωγών και με τα λιμάνια στην Ουκρανία να παραμένουν κλειστά μέχρι να τελειώσει η εισβολή, οι επιπτώσεις στην αγορά του κλάδου είναι αναπόφευκτες.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές η άνοδος ρεκόρ στην τιμή του φοινικέλαιου σε σχέση με τα άλλα έλαια, θα πιέσει οικονομικά τους καταναλωτές σε λιγότερο ανεπτυγμένες οικονομικά χώρες στην Ασία και στην Αφρική, οι οποίοι βρίσκονται ήδη αντιμέτωποι με την αύξηση του κόστους στα καύσιμα και στα τρόφιμα.

Το αργό φοινικέλαιο (CPO) διατίθεται προς 1.925 δολάρια ο τόνος, συμπεριλαμβανομένου του κόστους, της ασφάλισης και των ναύλων (CIF), στην Ινδία για τα συμβόλαια αποστολών Μαρτίου, σε σύγκριση με 1.865 δολάρια του αργού σογιέλαιου.

Διαβάστε επίσης: Τρόφιμα: Πώς η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία εκτοξεύει τις τιμές στην Ελλάδα

Το ακατέργαστο κραμβέλαιο διαμορφώνεται σε 1.900 δολάρια περίπου, ενώ οι έμποροι δεν πωλούν αργό ηλιέλαιο καθώς τα λιμάνια είναι κλειστά λόγω της κρίσης στην Ουκρανία.

«Ασιατικά και ευρωπαϊκά διυλιστήρια αύξησαν τις αγορές φοινικέλαιου για αποστολές σχεδόν μηνών για να αντικαταστήσουν το ηλιέλαιο. Αυτό ανέβασε το φοινικέλαιο σε παράλογα επίπεδα», δήλωσε στο Reuters αντιπρόσωπος μεγάλης εταιρείας με έδρα τη Βομβάη.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η αγορά έχει τη δυνατότητα να στραφεί στο σογιέλαιο, αλλά αυτό  βρίσκεται εμπόδιο στις καθυστερήσεις στις εισαγωγές σόγιας που χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο να φτάσουν στην Ασία σε σχέση με το φοινικέλαιο.

Οι Ασιάτες βασίζονταν παραδοσιακά στο φοινικέλαιο λόγω του χαμηλού κόστους και των γρήγορων χρόνων αποστολής, αλλά τώρα πληρώνουν περισσότερα από 50 δολάρια ανά τόνο επιπλέον σε σχέση με το σογιέλαιο και το ηλιέλαιο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Βαλτιμόρη: Αδιανόητο έργο… η απομάκρυνση των συντριμμιών της γέφυρας
Διεθνή |

Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες

«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ