Την τρέχουσα κατάσταση στην Ουκρανία ανέλυσε ο Timothy Ash της Bluebay Asset Management, κατά τη διάρκεια του 5ου ετήσιου συνεδρίου Slide2Open Shipping Finance, συζητώντας με τον Yuri Bender των Financial Times.
Όπως τόνισε ο Timothy Ash, αναλύοντας την τρέχουσα κατάσταση στην Ουκρανία, η περιοχή είναι σημαντική δεδομένου του μεγάλου αριθμού πλοίων που πλέουν στη Μαύρη Θάλασσα, της σημασίας των ουκρανικών λιμένων για την παγκόσμια ναυτιλία και του ότι το 15% περίπου των ναυτικών παγκοσμίως προέρχονται από τη Ρωσία και την Ουκρανία.
Ειδικά για τον πρόεδρο Πούτιν, σημείωσε ότι «έχει γίνει ένας διεθνής παρίας» και ότι «οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί δεν έχουν προηγούμενο». Τόνισε δε ότι ακόμη και αν επιβληθεί ο Πούτιν, η Ρωσία δεν θα ανακάμψει οικονομικά καθώς το κόστος ανοικοδόμησης θα είναι τεράστιο και το μόνο σίγουρο για το μέλλον της Ρωσίας είναι η «οικονομική κατάρρευση και η φτώχεια».
Για το σενάριο να κερδίσει τον πόλεμο ο Πούτιν και ακολούθως να εγκαταστήσει μια κυβέρνηση στην Ουκρανία, «αυτή η κυβέρνηση δεν θα μπορεί να αναπτύξει εμπορικές συναλλαγές με τον υπόλοιπο κόσμο» είπε. «Στο τέλος οι Ρώσοι θα είναι φτωχότεροι εξαιτίας του πολέμου, και αυτό θα σημάνει το τέλος του καθεστώτος Πούτιν», κατέληξε.
Ο Timothy Ash ανέφερε επίσης για την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ότι πρόκειται για μια «Σύγκρουση των Πολιτισμών», μια σύγκρουση συστημάτων διακυβέρνησης, όπου «μπορεί να νοθευτούν οι εκλογές και να αγοραστούν πολιτικοί». «Είναι μια σύγκρουση που αφορά την έννομη τάξη και τη δημοκρατία, γι’ αυτό άλλωστε πρώην σύμμαχοι της Ρωσίας αλλάζουν πλευρά και υποστηρίζουν την Ουκρανία. Αυτό μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για βελτίωση των σχέσεων της Κίνας με τη Δύση».
Αναφερόμενος στη συμμετοχή της ναυτιλίας στις κυρώσεις, σημείωσε το παράδειγμα της Maersk η οποία δεν μεταφέρει πια κοντέινερ στη Ρωσία. «Οι περισσότεροι δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ενέργεια αλλά, συνολικά, οι επιχειρήσεις θα μειώσουν τις συναλλαγές τους με τη Ρωσία, με καταστροφικές συνέπειες». τόνισε.
Υπενθύμισε επίσης ότι ο παγκόσμιος αντίκτυπος θα είναι τεράστιος, θα υπάρξουν διαταραχές στις αλυσίδες προσφοράς και αύξηση των τιμών.
Το Συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2022 παρακολούθησαν ζωντανά περισσότεροι από 15.000 θεατές από την Ελλάδα και 52 χώρες, στην πλειοψηφία τους μέλη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, επενδυτές, καθώς και στελέχη και ειδικοί από τον χώρο της τεχνολογίας.
Latest News
Γκίκας: «Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες σε σχέση με το 2024
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα