Στην ετήσια Έκθεση Ωρολογοποιίας της Γενεύης (Watches and Wonders Geneva), που ολοκληρώνεται την Τρίτη 5 Απριλίου, τα διαμάντια μοιάζουν να λάμπουν ακόμα περισσότερο αφού, έπειτα οι δύο εκδηλώσεις που οργανώθηκαν ψηφιακά λόγω της πανδημίας, εφέτος επιτρέπεται και η φυσική παρουσία του κοινού. Ωστόσο, ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι επιβληθείσες κυρώσεις κατά της Μόσχας «προοιωνίζονται την επιστροφή του ακριβού κοσμήματος και του επώνυμου ρολογιού σε μια λιγότερο εκτυφλωτική κομψότητα, μια και η Ρωσία είναι ο κύριος προμηθευτής χρυσού, διαμαντιών και άλλων πολύτιμων μετάλλων στον κλάδο», σημειώνει η «Le Figaro».

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ, η εταιρεία εξόρυξης Alrosa, η οποία από την πρώτη ημέρα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία 24 Φεβρουαρίου) περιλήφθηκε στη λίστα των επιχειρήσεων που επέβαλε κυρώσεις η διεθνής κοινότητα, συμβάλλει μόνη της κατά 90% στη συνολική εξόρυξη ακατέργαστων διαμαντιών στη Ρωσία και κατά 28% στην παγκόσμια παραγωγή. Και αν οι εμπορικές συναλλαγές μεταξύ Ελβετίας και Ρωσίας είναι συγκριτικά περιορισμένες, ο χρυσός είναι το πρώτο προϊόν που εισάγουν οι Ελβετοί από τη Ρωσία. Ακολουθούν οι εισαγωγές πολύτιμων μετάλλων, όπως τα ακατέργαστα ή μη μονταρισμένα διαμάντια και η πλατίνα.

«Σε σύγκριση με άλλους κλάδους της ελβετικής οικονομίας, η ωρολογοποιία είναι ένας κλάδος που επηρεάστηκε λιγότερο από την αναταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα το 2021», σημείωσε σε συνέντευξήτου στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) ο Ζαν-Ντανιέλ Πας, πρόεδρος της Ελβετικής Ομοσπονδίας Ωρολογοποιών.

«Τώρα με τον πόλεμο τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Υπάρχουν ασφαλώς αποθέματα. Θα εξαρτηθούν πολλά όμως και από τη διάρκεια της σύγκρουσης», παραδέχθηκε ο Πας, αν και σημείωσε ότι στο στάδιο αυτό είναι ακόμα πρόωρο να εκτιμηθούν οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και των συνακόλουθων αναταραχών στο διεθνές εμπόριο πολύτιμων μετάλλων και λίθων.

Σταμάτησαν ήδη τις εισαγωγές

Την περασμένη Τετάρτη, που ξεκίνησε η Έκθεση της Γενεύης, η γιγαντιαία ελβετική εταιρεία ειδών πολυτελείας Richemont, που ελέγχει επιφανείς οίκους κοσμημάτων όπως τους Cartier και Van Cleef & Arpels και επίσης οκτώ διάσημες επωνυμίες ρολογιών, συμπεριλαμβανομένων των Piaget και IWC, αποκάλυψε ότι όλες οι φίρμες του ομίλου έχουν σταματήσει να προμηθεύονται διαμάντια από τη Ρωσία.

«Σε ό,τι αφορά τον χρυσό, οι εξελίξεις μοιάζουν λιγότερο ανησυχητικές», σημειώνει ο «Figaro». «Για περίπου δέκα χρόνια η Richemont έχει δημιουργήσει μια θυγατρική ανακύκλωσης χρυσού που επαναγοράζεται από τη βιομηχανία αργυροχρυσοχοΐας και ηλεκτρονικών για να χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή ρολογιών», εξήγησε ο Ζαν-Ντανιέλ Πας.

Για το παλλάδιο, που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές κοσμημάτων κυρίως στις βέρες και στα δαχτυλίδια αρραβώνων, ο επικεφαλής της Richemont διευκρίνισε ότι ο όμιλος αποφάσισε να στραφεί σε προμηθευτές που ειδικεύονται στην ανακύκλωση του μετάλλου.

Έχουν κάνει τα κουμάντα τους

Η Patek Philippe, μια από τις διασημότερες ελβετικές επωνυμίες χρονομέτρων πολυτελείας, βασίζεται στα αποθέματά της ελπίζοντας ότι θα αρκέσουν μέχρι να περάσει η καταιγίδα.
Ανάλογες σκέψεις κάνει και η H. Moser, μια επωνυμία που δεν κατασκευάζει παρά μόνο 2.000 ρολόγια περίπου τον χρόνο, αποκλειστικά για συλλέκτες με οικονομική επιφάνεια που τους επιτρέπει να τα αποκτήσουν.

«Εμείς φροντίζουμε να κάνουμε τις προμήθειές μας με αρκετά βαθύ χρονικό ορίζοντα. Παραδείγματος χάρη, για τις θήκες που θέλω να κατασκευάσω το 2023 έχω ήδη αγοράσει όλο το χρυσό που χρειάζομαι», δήλωσε ο επικεφαλής της H. Moser, Εντουάρ Μεϊλάν.

Τιμές και πορτοφόλια

«Είναι προφανές ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις που έχουν ανατρέψει τις κανονικότητες σε ό,τι αφορά την προμήθεια πρώτων υλών, θα ανεβάσουν τις τελικές τιμές στα προϊόντα», προειδοποίησε μιλώντας επίσης στο AFP ο αναλυτής της Kepler Cheuvreux, Τζον Κοξ. Πρόσθεσε, ωστόσο, ο Κοξ ότι σε σύγκριση με άλλους τομείς της παραγωγής και του εμπορίου, «οι εταιρείες ειδών πολυτελείας έχουν μεγαλύτερα περιθώρια χειρισμών και περισσότερες επιλογές όταν πρόκειται να μεταφέρουν τον πληθωρισμό της αγοράς στις τιμές τους».

Αντιλαμβάνεται κανείς ότι, εν προκειμένω, εκείνο που μετράει δεν είναι αν είναι φουσκωμένη η τιμή πώλησης ενός προϊόντος, αλλά αν είναι φουσκωμένο το πορτοφόλι που θα ανοίξει ο πελάτης για να το αποκτήσει: όσο πιο φουσκωμένο είναι, τόσο μεγαλύτερη έκπτωση στην τιμή μπορεί να πετύχει.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή