
Σε υψηλά δεκαετίας έχουν φτάσει οι τιμές ναυπήγησης νεότευκτων πλοίων, αποτέλεσμα ενός συνδυασμού αυξημένης ζήτησης ναυπηγικών κλινών από τη μία και ενός υψηλότερου πληθωρισμού από την άλλη.
Σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκος Clarkson’s ο σχετικός δείκτης που καταρτίζει, βρίσκεται τώρα στις 156 μονάδες, 25% υψηλότερα από το χαμηλό του περασμένου Νοεμβρίου σηματοδοτώντας τις υψηλότερες τιμές από το 2009.
Η άνοδος
Η ποσοστιαία άνοδος του δείκτη ήταν η πιο απότομη από το 2005 με το βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο να υπολογίζει ότι η «κάλυψη» των ναυπηγείων με όρους tonnage (cgt) έχει αυξηθεί σε2,9 χρόνια από 2.,4 χρόνια τον Νοέμβριο του 2019. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι ναυπηγικές κλίνες είναι πιασμένες μέχρι και το 2025, λόγω της μεγάλης ζήτησης για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers).
Στο μεταξύ οι τις τιμές του χάλυβα μετά την έκρηξη του 2021 εξακολουθούν να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.O κινεζικός χάλυβας είναι πάνω από 800 δολ ανά τόνο, τιμή υψηλότερη κατά 250 δολ ανά τόνο από τον Απρίλιο του 2020.
Πώς επηρεάζει τη τιμή του νικελίου
Επίσης το νικέλιο είναι στα ύψη αυξάνοντας το κόστος του ανοξείδωτου χάλυβα που χρησιμοποιείται κατά κόρο σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Πάντως ο Clarkson’s σημειώνει ότι αποπληθωρίζοντας τις τιμές με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή των ΗΠΑ σε πραγματικούς όρους οι τιμές νέων κατασκευών εξακολουθούν να είναι χαμηλότερες από την αρχή του 2016.
Ανά κατηγορία πλοίων τις υψηλότερες αυξήσεις έχουν καταγράψει τα containerships (μέχρι και 47% από την αρχή του 2021) τα capsize (32%) τα δεξαμενόπλοια MR (21%) τα LNG Carriers (18%) κ.λ.π.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.