Ο πόλεμος στην Ουκρανία κατεβάζει τον πήχη των πωλήσεων στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που πλέον έχουν να ζυγίσουν από τη μια τη μεγάλη αύξηση των πρώτων υλών και από την άλλη την επιθυμία να κρατήσουν σταθερά τις τιμές των αυτοκινήτων. Και όλα αυτά μέσα σε ένα κλίμα έντονης αβεβαιότητας, απόρροια των συνθηκών πολέμου στην Ουκρανία.
Είναι γνωστά τα λόγια του ισχυρού άνδρα της VW, Herbert Diess, ο οποίος τόνισε ότι ένας παρατεταμένος πόλεμος στην Ουκρανία μπορεί να αποδειχθεί χειρότερος για την αυτοκινητοβιομηχανία από ό,τι αποδείχθηκε η πανδημία, ενώ μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες αυξήσεις των τιμών των αυτοκινήτων.
Μέσα σε αυτό το κλίμα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τους αναθεωρημένους στόχους που έχουν θέσει οι περισσότεροι κατασκευαστές, καθώς πιστεύουν ότι ο πόλεμος θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις των αυτοκινήτων και βραχυπρόθεσμα την εφοδιαστική αλυσίδα.
Έλλειψη ανταλλακτικών
Αναλυτές επισημαίνουν ότι ο πόλεμος θα επηρεάσει έως και το 15% της ευρωπαϊκής παραγωγής αυτοκινήτων, ενώ θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα με την έλλειψη ανταλλακτικών όλων εκείνων των εργοστασίων που βρίσκονται στην Ουκρανία και έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους. Ωστόσο, σε αυτό το κλίμα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σταματήσει την παραγωγή τους στα εργοστάσια της Ρωσίας, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο την όλη κατάσταση.
Αν μιλάμε σήμερα για μεγάλες αυξήσεις σε βασικά αγαθά, τον ίδιο δρόμο των αυξήσεων έχουν πάρει και οι πρώτες ύλες των αυτοκινήτων. Οι τιμές του χάλυβα, του αλουμινίου και του νικελίου ως χρηματιστηριακά προϊόντα έχουν ανέβει κατακόρυφα και συμπαρασύρουν όλα τα προϊόντα που εξαρτώνται από αυτά.
Το πρόβλημα με την ηλεκτροκίνηση
Η ηλεκτροκίνηση που διαθέτει ακριβή τεχνολογία παραμένει ακριβή και αυτή η κατάσταση επιβαρύνει την όλη προσπάθεια διάδοσής της. Ίσως το μόνο θετικό στην όλη υπόθεση είναι το μειωμένο κόστος λειτουργίας του αυτοκινήτου, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια παραμένει ως η φθηνή μορφή ενέργειας στην αυτοκίνηση.
Έρευνες και μελέτες αναλυτών της αυτοκίνησης εκτιμούν ότι η μείωση της παραγωγής των αυτοκινήτων θα διαρκέσει τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, επίσης, και την έλλειψη των ημιαγωγών που είναι ακόμη ένα πρόβλημα που ταλανίζει την αυτοκινητοβιομηχανία και αποτελεί έναν άλλο παράγοντα που φρενάρει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων. Παρά τις αυξήσεις των τιμών των αυτοκινήτων, οι παραδόσεις εξακολουθούν να είναι μειωμένες, με την αναμονή να κρατάει πολλούς μήνες. Έτσι συμβαίνει το εξής παράλογο, που ενώ οι εταιρείες έχουν πολλά νέα μοντέλα, δεν υπάρχει η ανάλογη διαθεσιμότητα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες
Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της BP – Τα σχέδια της Lightsource bp
Η Country Head της Ελλάδας για την Lightsource bp Ναταλία Παρασκευοπούλου ανακοίνωσε την εκκίνηση της κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων 560 MW στη Θεσσαλία και Φθιώτιδα