Ο πόλεμος στην Ουκρανία κατεβάζει τον πήχη των πωλήσεων στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που πλέον έχουν να ζυγίσουν από τη μια τη μεγάλη αύξηση των πρώτων υλών και από την άλλη την επιθυμία να κρατήσουν σταθερά τις τιμές των αυτοκινήτων. Και όλα αυτά μέσα σε ένα κλίμα έντονης αβεβαιότητας, απόρροια των συνθηκών πολέμου στην Ουκρανία.
Είναι γνωστά τα λόγια του ισχυρού άνδρα της VW, Herbert Diess, ο οποίος τόνισε ότι ένας παρατεταμένος πόλεμος στην Ουκρανία μπορεί να αποδειχθεί χειρότερος για την αυτοκινητοβιομηχανία από ό,τι αποδείχθηκε η πανδημία, ενώ μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες αυξήσεις των τιμών των αυτοκινήτων.
Μέσα σε αυτό το κλίμα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τους αναθεωρημένους στόχους που έχουν θέσει οι περισσότεροι κατασκευαστές, καθώς πιστεύουν ότι ο πόλεμος θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις των αυτοκινήτων και βραχυπρόθεσμα την εφοδιαστική αλυσίδα.
Έλλειψη ανταλλακτικών
Αναλυτές επισημαίνουν ότι ο πόλεμος θα επηρεάσει έως και το 15% της ευρωπαϊκής παραγωγής αυτοκινήτων, ενώ θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα με την έλλειψη ανταλλακτικών όλων εκείνων των εργοστασίων που βρίσκονται στην Ουκρανία και έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους. Ωστόσο, σε αυτό το κλίμα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σταματήσει την παραγωγή τους στα εργοστάσια της Ρωσίας, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο την όλη κατάσταση.
Αν μιλάμε σήμερα για μεγάλες αυξήσεις σε βασικά αγαθά, τον ίδιο δρόμο των αυξήσεων έχουν πάρει και οι πρώτες ύλες των αυτοκινήτων. Οι τιμές του χάλυβα, του αλουμινίου και του νικελίου ως χρηματιστηριακά προϊόντα έχουν ανέβει κατακόρυφα και συμπαρασύρουν όλα τα προϊόντα που εξαρτώνται από αυτά.
Το πρόβλημα με την ηλεκτροκίνηση
Η ηλεκτροκίνηση που διαθέτει ακριβή τεχνολογία παραμένει ακριβή και αυτή η κατάσταση επιβαρύνει την όλη προσπάθεια διάδοσής της. Ίσως το μόνο θετικό στην όλη υπόθεση είναι το μειωμένο κόστος λειτουργίας του αυτοκινήτου, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια παραμένει ως η φθηνή μορφή ενέργειας στην αυτοκίνηση.
Έρευνες και μελέτες αναλυτών της αυτοκίνησης εκτιμούν ότι η μείωση της παραγωγής των αυτοκινήτων θα διαρκέσει τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, επίσης, και την έλλειψη των ημιαγωγών που είναι ακόμη ένα πρόβλημα που ταλανίζει την αυτοκινητοβιομηχανία και αποτελεί έναν άλλο παράγοντα που φρενάρει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων. Παρά τις αυξήσεις των τιμών των αυτοκινήτων, οι παραδόσεις εξακολουθούν να είναι μειωμένες, με την αναμονή να κρατάει πολλούς μήνες. Έτσι συμβαίνει το εξής παράλογο, που ενώ οι εταιρείες έχουν πολλά νέα μοντέλα, δεν υπάρχει η ανάλογη διαθεσιμότητα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος