Οι σπουδές της στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας την βοήθησαν να ξεκινήσει το δικό της «ταξίδι» στο χώρο της μόδας, με μια δική της επιχείρηση. Ξεκίνησε με ένα μικρό κεφάλαιο, αλλά σταθερή και έμπειρη καθοδήγηση. «Το πρόγραμμα σπουδών είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο που σου δίνει άμεσα πρακτικά “εργαλεία” όχι μόνο για να βγεις στην αγορά εργασίας με τα καλύτερα εφόδια, αλλά και να αναπτύξεις έναν τρόπο σκέψης, πολυδιάστατο» λέει η Νάσια Φιλιππίδη μιλώντας στην ΟΠΑ News για τις σπουδές της, το ξεκίνημα στα πρώτα επαγγελματικά της βήματα αλλά και τα σχέδια της.
Και ιδού τι δηλώνει:
– Πώς προέκυψε η ιδέα για το project σας; Με απλά λόγια, τι είναι αυτό που κάνει η εταιρία σας;
« Έχοντας δουλέψει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό στον χώρο του μάρκετινγκ, το 2018 αποφάσισα ότι ο εταιρικός κλάδος δεν μου ταιριάζει και έτσι τόλμησα το πρώτο μου επιχειρηματικό εγχείρημα που ήταν στον κλάδο του τουρισμού.
Έχοντας αγάπη για την μόδα από μικρή ηλικία καθώς η μητέρα μου διατηρούσε κατάστημα με γυναικεία ρούχα όπου και πέρασα την παιδική μου ηλικία, τον Απρίλιο του 2020 ήρθαν οι συγκυρίες με τέτοιο τρόπο που πήρα την απόφαση να κάνω το χόμπι μου επάγγελμα.
Όταν έκανα το μεταπτυχιακό μου στον τομέα του Luxury Brand Management ασχολήθηκα αρκετά με το θέμα της βιωσιμότητας στην μόδα. Εμπνευσμένη από αυτό και με οδηγό το μεράκι μου για τα ρούχα, τον Απρίλιο του 2020 δημιούργησα την MUSA με στόχο να εφαρμόσω τις αρχές της βιώσιμης και ηθικής μόδας, αλλά και να δώσω μία διαφορετική οπτική σχετικά με το πως και τι αγοράζουμε, καθώς και τι επιλέγουμε να “αγγίζει” το σώμα μας. Εκεί ήρθε και το επόμενο εγχείρημα, το FAS.MA aka Fashion Manifesto, το οποίο είναι το πρώτο online περιοδικό βιώσιμης και ηθικής μόδας στην Ελλάδα».
– Ξεκινήσατε το project σας με δικά σας κεφάλαια ή λάβατε κάποια εξωτερική χρηματοδότηση;
« Η MUSA ξεκίνησε με ιδία κεφάλαια και για να είμαι πιο ακριβής με αρχικό κεφάλαιο από τις οικονομίες μου το οποίο ανέρχεται στα 500 ευρώ! Η μόνη κινητήριος δύναμη για να τα καταφέρεις είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις και κυρίως να πιστεύεις σε αυτό και τον εαυτό σου».
– Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια?
« Ανήκω στην κατηγορία των ανθρώπων που λένε “go with the flow”. Υπάρχει το “σήμερα” όπου προσπαθώ να εξελίσσομαι η ίδια και μαζί μου και η MUSA. Απολαμβάνω την διαδικασία του να χτίζω κάτι σιγά σιγά στον χρόνο του και σταθερά κοιτώντας πάντα ψηλά».
– Πόσο μπορούν να βοηθήσουν σήμερα οι νεοφυείς επιχειρήσεις στην στήριξη της ελληνικής αγοράς εργασίας και κατ επέκταση της ανάπτυξης της χώρας; Εάν η εταιρεία σας γιγαντωνόταν θα μένατε στην Ελλάδα;
« Λαμβάνοντας υπόψιν το πως εξελίσσεται το τοπίο της αγοράς εργασίας στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα θεωρώ ότι οι νεοφυείς επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να έχουν διττό ρόλο. Από την μία καλύπτουν το κενό που υπάρχει για μία πιο σύγχρονη προσέγγιση όσον αφορά το περιβάλλον και την φιλοσοφία της εργασίας στον ιδιωτικό τομέα δίνοντας την ευκαιρία για μεγαλύτερη ελευθερία, δημιουργικότητα, και εξέλιξη εδραιώνοντας ένα διαφορετικό μοντέλο εργασίας από αυτά που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Από την άλλη πρόκειται για εταιρείες που έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό την καινοτομία κάτι που συμβάλλει ενεργά στην ανάπτυξη, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και την εξέλιξη μιας χώρας. Στο σενάριο που η MUSA εξελισσόταν ταχύτατα θα παρέμενε στην Ελλάδα με στόχο να συμβάλλει σε αυτά που αναφέραμε παραπάνω δίνοντας μία άλλη πνοή στον τομέα της μόδας στην χώρα μας» .
– Είσαστε απόφοιτος του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του ΟΠΑ. Πόσο σας βοήθησαν οι σπουδές σας για να αναπτύξετε επιχειρηματική δράση;
« Οι σπουδές μου στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του ΟΠΑ είναι κάτι που αναφέρω πάντα όταν με ρωτάνε πως ξεκίνησα την επιχειρηματικότητα. Το πρόγραμμα σπουδών είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο που σου δίνει άμεσα πρακτικά «εργαλεία» όχι μόνο για να βγεις στην αγορά εργασίας με τα καλύτερα εφόδια, αλλά και να αναπτύξεις έναν τρόπο σκέψης, πολυδιάστατο, που σου ανοίγει πολλούς διαφορετικούς δρόμους ώστε να έχεις την δυνατότητα να επιλέξεις ποιον θα ακολουθήσεις.
Προσωπικά έπαιξε σημαντικό ρόλο για την μέχρι τώρα επαγγελματική μου πορεία καθώς μου έδωσε πολλά ερεθίσματα για να “ξεκλειδώσω” τις δυνατότητες μου και να μπορέσω να κάνω αυτά που έχω κάνει» .
Πηγή: ΟΠΑ NEWS, τ.42, Κυκλοφόρησε με το Βήμα της Κυριακής 10 Απριλίου
Latest News
Σπύρος Μπλαβούκος: Ο «πρόεδρος της Ευρώπης» και η εξωτερική πολιτική
Ο Σπύρος Μπλαβούκος, καθηγητής στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
Η δύσκολη πρόκληση της ΕΚΤ στην πολιτική μείωσης των επιτοκίων
Η ΕΚΤ καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα στη στήριξη της οικονομίας και στη διατήρηση σταθερού πληθωρισμού
Γιώργος Αλογοσκούφης: Πριν και Μετά τη Μεταπολίτευση Θεσμοί, Πολιτική και Οικονομία στην Ελλάδα
O Γ. Αλογοσκούφης εξετάζει, αναλύει και ερμηνεύει την εξέλιξη του κράτους και της οικονομίας της μεταπολεμικής Ελλάδας, πριν και μετά τη μεταπολίτευση του 1974
Πού βλέπουν 28 οίκοι το ΑΕΠ και τον πληθωρισμό το 2025 και 2026
Σύμφωνα με τη Focus Economics o ρυθμός μεταβολής του ΑΕΠ προβλέπεται το 2025 να κυμανθεί κοντά στην πρόβλεψη του 2024