Σοβαρά προβλήματα, παρουσιάζουν τα ελληνικά λιμάνια, που δυσκολεύουν την δουλειά των πλοιάρχων, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις καταφέρνουν να «δένουν» τα πλοία στο ντόκο μετά από ηρωικές προσπάθειες. Την κατάσταση των ελληνικών λιμανιών παρουσίασε αναλυτικά στην πρόσφατη εκδήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που είχε θέμα την «πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας», ο Πρόεδρος των Πλοιάρχων κ. Μανώλης Τσικαλάκης.
Όπως εξήγησε ο κ. Τσικαλάκης, η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, ενημερώνει κάθε χρόνο με έκθεσή της, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – με κοινοποίηση στις αρμόδιες Υπηρεσιακές Αρχές, για τα αποτελέσματα των καθημερινών, επιτόπιων παρατηρήσεων και συμπερασμάτων που διαπιστώνονται και καταγράφονται στα λιμάνια όλης της χώρας.
Κύριος σκοπός αυτής της συλλογής στοιχείων είναι αφ’ ενός ο εντοπισμός των διαχρονικών προβλημάτων που προκύπτουν σε κάθε δρομολόγιο των πλοίων στα Νησιά μας με τις γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές και αφετέρου η ενημέρωση – ευαισθητοποίηση – ενεργοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να δοθούν άμεσες, αξιόπιστες τεχνικές ή επισκευαστικές λύσεις, οι οποίες θα κάνουν τα λιμάνια αυτά σύγχρονα και ασφαλή.
Ένας άλλος σκοπός της Έκθεσης είναι, να αναδειχθεί η επικινδυνότητα κάθε προσέγγισης σε αυτά, ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουν από κοινού οι επιβάτες (κάτοικοι των νησιών, εργαζόμενοι και επισκέπτες) μαζί με τα πληρώματα και φυσικά τα πλοία σε κάθε ταξίδι στα μικρά ή μεγάλα λιμάνια της χώρας μας, τα οποία βάλλονται χειμώνα – καλοκαίρι από τα αλλεπάλληλα στοιχεία της φύσης.
Παρουσιάζοντας στην εκδήλωση του ΣΕΕΝ τη νέα έκθεση ο κ. Τσικαλάκης έκανε έκκληση σε όλους τους εμπλεκόμενους Φορείς για αναβάθμιση των λιμανιών και των λιμενικών υποδομών στη χώρα μας, αλλά και για την κατάργηση των αναχρονισμών που κρύβουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί και δεν δίνουν λύση. Τα πλοία εκσυγχρονίζονται και κατασκευάζονται όλο και πιο μεγάλα. Οι απαιτήσεις υποδοχής και φιλοξενίας τους αυξάνονται. Πολλά λιμάνια μας όμως έχουν παραμείνει με υποδομές του περασμένου αιώνα, υπογράμμισε.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται ενδεικτικές ελλείψεις σε ορισμένα λιμάνια.
ΑΝΔΡΟΣ: Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση. Απαιτείται να γίνει φωτοσήμανση του ύφαλου «Βουβή» και της βραχονησίδας «Τουρλίτης». Να μετατραπεί σε προβλήτα ο βραχώδης λιμενοβραχίονας.
ΖΑΚΥΝΘΟΣ: Πρέπει να γίνει άμεσα εκβάθυνση στα επικίνδυνα αβαθή που υπάρχουν στο κέντρο του λιμένα.
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Εκβάθυνση του Διαύλου ειδικά μετά το Δεύτερο ζευγάρι Φωτοσημαντήρων κατά την είσοδό του πλοίου έως το πέρας αυτού. Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά την διάρκεια της νύχτας.
ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Η ράμπα φόρτωσης Νο 2 Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση. Ο κόκκινος φανός εισόδου είναι ιδιαίτερα χαμηλής εντάσεως.
ΚΕΡΚΥΡΑ: Στο εξωτερικό κρηπίδωμα, όπου και προσδένουμε, χρειάζεται να δημιουργηθεί άλλη μια υπερυψωμένη ράμπα για χρήση από τα μεγάλα πλοία, ώστε να μπορούν να πέφτουν ταυτόχρονα δυο πλοία, καθώς η νορμάλ ράμπα δεν εξυπηρετεί το ύψος των καταπελτών μας.
ΜΗΛΟΣ: α) Έλλειψη Φωτοσήμανσης προβλήτα. β) Ανεπαρκής φωτισμός προβλήτα με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται η θέση του σε σχέση με τα φώτα της πόλης. γ) Ύπαρξη σκαφών, τουριστικών πλοίων που εμποδίζουν την προσέγγιση κατά τη θερινή περίοδο.
ΜΥΚΟΝΟΣ: Νέο λιμάνι Αντικατάσταση-τοποθέτηση όπου χρειάζεται προκρουστήρων fender – λάστιχα. Αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτα Νο.6, όπως επίσης συντήρηση όλων των προβλητών (έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο).
ΝΑΞΟΣ: Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο/έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο/έξοδο/χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων. Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender).
ΠΑΡΟΣ: Στον προβλήτα στη Νο.2 θέση εξέχουν οι ράγες με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες. Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο/έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο – έξοδο – χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.
ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Λόγω των έργων που εκτελούνται για να μεγαλώσει το λιμάνι, έχουν τοποθετηθεί σημαντήρες πολύ κοντά στην ευθυγράμμιση του πράσινου φανού εισόδου δυσχεραίνοντας την είσοδο των πλοίων ιδιαίτερα με Νότιους άνεμους. Αντικατάσταση προσκρουστήρων σε όλες τις θέσεις πρυμνοδέτησης των πλοίων. Εκβάθυνση, καθαρισμός θαλάσιου πυθμένα, στις θέσεις 108 – 119, επίσης στη λιμενολεκάνη περιοχής Λεμονάδικα από θέση 133.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα