ΝΑΡΚΗ ανασφάλειας στην παγκόσμια ναυτιλία τοποθέτησε μέρος της ναυτασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου σύμφωνα με εκπρόσωπους της ναυτιλιακής εταιρείας Arion Shipping. Όπως εξηγούν στoν ot.gr oι εκπρόσωποι της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής το φορτηγό πλοίο MV MARIKA με σημαία Λιβερίας 28,343 ΜΤ DWT έτος κατασκευής 2008 «έπιασε» στο λιμάνι Όλβια της Ουκρανίας στις 21 Φεβρουαρίου. Λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στα ουκρανορωσικά σύνορα οι ασφαλιστές συμπεριέλαβαν τα ουκρανικά λιμάνια στις περιοχές υψηλού ρίσκου και απαίτησαν επιπλέον ασφάλιστρο ύψους 2.500 δολ την εβδομάδα
Στις 24 Φεβρουαρίου και όταν είχε ήδη φορτώσει 21.000 τόνους φορτίου από τους συνολικά 27.000 τόνους, ξέσπασε ο πόλεμος. Οι εργασίες στο λιμάνι σταμάτησαν και οι ναυλωτές του πλοίου έδωσαν εντολή στον καπετάνιο να ετοιμάσει το πλοίο για άμεσο απόπλου με όσο φορτίο είχε φορτώσει. Δυστυχώς αυτό αποδείχθηκε αδύνατο, διότι το λιμάνι είχε κλείσει, δεν υπήρχαν ρυμουλκά, πιλότοι, Αρχές και συνάμα κυκλοφόρησε η φήμη (που επιβεβαιώθηκε αργότερα μέσω επίσημης αναγγελίας NAVTEX του Ουκρανικού Ναυτικού) ότι οι εκβολές του ποταμού είχαν ναρκοθετηθεί από το πολεμικό ναυτικό.
Παρόλο που το πλοίο μας είχε εγκλωβιστεί σε εμπόλεμη ζώνη χωρίς την οποιαδήποτε δυνατότητα απόπλου οι ασφαλιστές, αγνοώντας το γεγονός ότι οι κίνδυνοι για τους οποίους το πλοίο είχε ασφαλιστεί είχαν ήδη επέλθει, απαίτησαν τη συνέχιση εβδομαδιαίων καταβολών ασφαλίστρου, η τάξη μεγέθους του οποίου έκανε ένα άλμα και άρχισε πλέον να τιμολογείται σε σημαντικά ποσοστιαία επίπεδα επί της ολικής αξίας του πλοίου, επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της Arion Shipping. Συγκεκριμένα οι τιμολογήσεις για εβδομαδιαία κάλυψη ανέρχονταν από 5% μέχρι και πάνω από 10% (για πλοία σαν το MARIKA, αυτό αντιστοιχεί σε 500.000 δολ ως πάνω από 1.000.000 δολ ανά εβδομάδα).
Παραλογισμός
Είναι αξιοπρόσεχτο ότι η πολιτική αυτή ακολουθήθηκε αρχικά και από το Hellenic War Risks Club (στο οποίο είναι ασφαλισμένο το μεγαλύτερο ποσοστό του Ελληνόκτητου στόλου για κινδύνους πολέμου), που συνειδητοποίησε γρήγορα το παράλογο της αρχικής απόφασής του και σταμάτησε να απαιτεί συνέχιση πληρωμών ασφαλίστρων, αποδεχόμενο το γεγονός ότι από τη στιγμή που οι κίνδυνοι για τους οποίους τα πλοία είχαν ασφαλιστεί επήλθαν, δεν υπάρχει νόημα συνέχισης πληρωμών. Αυτή είναι η ουσία της ασφάλισης, τονίζουν οι εκπρόσωποι της Arion.
Σε αντίθεση με το Hellenic και με την Σκανδιναβική αγορά (η οποία ακολούθησε την ίδια πολιτική με το Hellenic), η ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου επιμένει στη πολιτική της συνέχισης απαίτησης ασφαλίστρων σε εβδομαδιαία βάση στα ίδια παράλογα και εξωφρενικά επίπεδα.
Αυτή η απαράδεκτη πολιτική φέρνει τους άτυχους πλοιοκτήτες που είναι ασφαλισμένοι στην αγορά του Λονδίνου στο δίλημμα να επιλέξουν με ποιον τρόπο θα χάσουν το πλοίο τους: Συνεχίζοντας να πληρώνουν εβδομαδιαία αυτά τα παράλογα “ασφάλιστρα” ή αφήνοντας το πλοίο τους ανασφάλιστο εν μέσω πολεμικών συρράξεων, υπογραμμίζουν οι εκπρόσωποι της Arion.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών