Η πανδημία μόνο καλό έκανε, τελικά, στην Amazon. Ωστόσο, η εταιρεία έρχεται, πλέον, αντιμέτωπη με δυσκολίες, οι οποίες προκλήθηκαν από διάφορους μακροοικονομικούς παράγοντες. Παρόλο που ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να παρουσιάζει ορισμένα πλεονεκτήματα, οι αποστολές προϊόντων, oι μισθολογικές δαπάνες και ο πόλεμος αποτελούν εμπόδια που καθιστούν περισσότερο δύσκολο να προβλέψουμε το μέλλον της εταιρείας.

Η εταιρεία εξέπεμψε ορισμένα προειδοποιητικά σήματα, την Πέμπτη, στην έκθεσή της για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου. Τα έξοδά της αυξήθηκαν, ειδικά στον τομέα των ηλεκτρονικών παραγγελιών, όπου τα κόστη σημείωσαν αύξηση κατά περίπου ένα τέταρτο. Ωστόσο, τα έσοδα της, τα οποία ανέρχονταν σε 116 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας, έτσι, αύξηση 7% σε ετήσια βάση, δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς. Αυτό συνέβαλε στη μείωση των λειτουργικών εσόδων κατά περίπου 60%.

Η κατάσταση αυτή θα μπορούσε να εξηγήσει την εξάλειψη περίπου 140 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μετά το κλείσιμο του Χρηματιστηρίου, ή περίπου το 10%, από την αγοραία αξία της Amazon. Ο CEO, Άντι Τζάσι, είπε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει δημιουργήσει διάφορες προκλήσεις. Οι διεθνείς πωλήσεις μειώθηκαν σημαντικά, ενώ, στη Βόρεια Αμερική, η λειτουργική ζημία ανέρχεται σε σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τα καθαρά έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν σημαντικά για το τρίμηνο, λόγω πλήγματος που δέχθηκαν οι τρέχουσες τιμές αγοράς της κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων, Rivian Automotive, στην οποία η Amazon είχε προβεί σε επενδύσεις – κάτι παρόμοιο συνέβη την ίδια περίοδο και στη Ford Motor. Επιπροσθέτως, οι προβλέψεις πωλήσεων της Amazon για το τρέχον τρίμηνο ήταν χαμηλότερες των προβλέψεων της Wall Street.

Ωστόσο, το επικερδές τμήμα cloud, το Amazon Web Services, σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 37%, σε ετήσια βάση, με πωλήσεις που ανέρχονταν σε περισσότερα από 18 δισεκατομμύρια δολάρια. Η επιχείρηση παρουσιάζει, επίσης, ένα δυναμικό περιθώριο κέρδους 35%. Και ενώ η συνολική αύξηση των εσόδων φαινόταν αργή σε σύγκριση με την περίοδο που σημειώθηκε τεράστια αύξηση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες, στις αρχές του 2021, τα συνολικά έσοδα της Amazon για το τρίμηνο σημείωσαν αύξηση κατά 54% σε σχέση με την ίδια περίοδο πριν δύο χρόνια, στο τέλος της οποίας ξέσπασε η πανδημία.

Eπομένως, τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα όσο νομίζουμε. Ωστόσο, αφού η εταιρεία ξόδεψε σημαντικά ποσά για να καλύψει την ταχέως αυξανόμενη ζήτηση, ο Τζάσι έχει πλέον μειώσει τον φόρτο εργασίας της εταιρείας, ώστε τα κόστη παραγωγής να συμβαδίζουν με την περισσότερο ήπια ανάπτυξη

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners