Πέντε χρόνια μετρά η νέα εποχή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που ξεκίνησε στις 11 Απριλίου 2017, με τη Fraport Greece στο τιμόνι να υλοποιεί μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν γίνει στην Ελλάδα. Το ταξίδι μέχρι σήμερα, είχε σημαντικά ορόσημα, μεγάλες επιτυχίες, αλλά και απρόβλεπτες δυσκολίες. Τα δυόμισι τελευταία χρόνια συνέπεσαν με την ιστορικά μεγαλύτερη δοκιμασία για τον αεροπορικό κλάδο, που ήρθε αντιμέτωπος σχεδόν με την απόλυτη καθήλωση, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.
Οι 14 περιφερειακές πύλες της χώρας όμως επέδειξαν, μέσα σε αυτή την κρίση, ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, φτάνοντας για τους δυόμισι μήνες της περσινής θερινής σεζόν σχεδόν στα επίπεδα του 2019, που ήταν και η χρονιά-ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού. Συνολικά, για το 2021 ανέκτησαν το 57,8% της επιβατικής κίνησης, ξεπερνώντας τις προβλέψεις για ανάκαμψη στο ήμισυ της προ Covid εποχής. Ετοιμάζονται δε, για ένα «θερμό» φετινό καλοκαίρι, που, σύμφωνα με τις προβλέψεις για τον τουρισμό, θα ξεπεράσει στην κορύφωση ακόμα κι εκείνο του 2019.
Σχέδιο βελτίωσης και ανάπτυξης
Με την έναρξη της παραχώρησης στη Fraport Greece, μπήκαν μπρος οι μηχανές για το μεγαλύτερο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης κομβικών υποδομών, που έχει υλοποιηθεί στη χώρα, ύψους 440 εκατ. ευρώ. Οταν η εταιρεία ανέλαβε τους περιφερειακούς αερολιμένες, οι υποδομές πολλών εξ αυτών δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν πλέον αποτελεσματικά στις αυξανόμενες απαιτήσεις της επιβατικής κίνησης, αλλά και στην εικόνα μίας σύγχρονης ευρωπαϊκής χώρας. Η ανάγκη για την εκπόνηση ενός συγκροτημένου σχεδίου βελτίωσης και ανάπτυξης των εν λόγω αεροδρομίων, που αποτελούν ως επί το πλείστον πύλες δημοφιλών τουριστικών προορισμών της χώρας, ήταν επιτακτική.
Το ευρύ επενδυτικό πλάνο, που μεταμόρφωσε τους περιφερειακούς αερολιμένες σε σύγχρονους επιβατικούς, εμπορικούς, τουριστικούς και διαμετακομιστικούς κόμβους, ήταν μια μεγάλη πρόκληση. Ετρεξε σε 14 διαφορετικές περιοχές της χώρας, η κάθε μία με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, και με τα αεροδρόμια σε παράλληλη λειτουργία, καθώς η διακίνηση επιβατών γινόταν κανονικά.
Για την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου κατασκευαστικού έργου που υλοποιήθηκε στη χώρα κατά την τελευταία δεκαετία, με αποτύπωμα σε 11 νησιά και 3 ηπειρωτικούς προορισμούς, χρειάστηκαν 42 μήνες. Η υλοποίηση των εργασιών προχώρησε με αμείωτους ρυθμούς, ακόμα και κατά τους μήνες υψηλής επιβατικής κίνησης. Ούτε η κατακόρυφη μείωση της κύριας δραστηριότητας των αεροδρομίων, κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού, ανέκοψε τη σταθερή πορεία του έργου, που παραδόθηκε μάλιστα στο ακέραιο 3 μήνες νωρίτερα από τη συμβατική δέσμευση της εταιρείας.
Τι περιλάμβανε η κατασκευή
Το ολικό λίφτινγκ των 14 περιφερειακών αερολιμένων από τη Fraport Greece περιλάμβανε την κατασκευή πέντε νέων σύγχρονων αεροσταθμών, πέντε επεκτάσεις, τέσσερις αναδιαμορφώσεις αεροσταθμών, την κατασκευή και ανακαίνιση 12 πυροσβεστικών σταθμών και την ανακαίνιση 12 διαδρόμων απο-/προσγείωσης.
Τα έργα αφορούν σε κτήρια συνολικής έκτασης 330.000 τ.μ. Σημαντικό ορόσημο σε αυτή την ιδιαίτερα παραγωγική πενταετία, που έδωσε νέα δύναμη πυρός στο εθνικό τουριστικό προϊόν, υπήρξε η ταυτόχρονη τελετή των εγκαινίων για τα 14 αεροδρόμια. Οικοδεσπότης αυτής της πανηγυρικής εκδήλωσης ήταν, στις 19 Μαΐου 2021, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, που είναι και ο μεγαλύτερος από τους αερολιμένες που διαχειρίζεται η Fraport Greece.
Τα εγκαίνια σηματοδότησαν την επίσημη ολοκλήρωση του πρωτοποριακού και απαιτητικού προγράμματος για τον εκμοντερνισμό και την αναβάθμισή τους. Σε μία περίοδο μάλιστα που η χώρα επένδυε στην επανεκκίνηση των «μηχανών» του ελληνικού τουρισμού για την ανάκαμψη της οικονομίας από την κρίση.
Ενα εμβληματικό επενδυτικό εγχείρημα
Οπως επισήμανε, με αφορμή τη συμπλήρωση πέντε ετών δυναμικής παρουσίας στην Ελλάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, κ. Alexander Zinell, «σε αυτό το διάστημα υλοποιήσαμε με επιτυχία ένα εμβληματικό επενδυτικό εγχείρημα. Με την αναμόρφωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, δείξαμε τι ακριβώς μπορούν να επιτύχουν ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας όταν συνεργάζονται αποτελεσματικά. Βλέπουμε πραγματική εξέλιξη και ερχόμαστε όλοι ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων του αύριο. Η Fraport Greece θα εξακολουθήσει να πρωταγωνιστεί στην αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επισκεπτών, στηρίζοντας παράλληλα ουσιαστικά τις τοπικές κοινωνίες, με γνώμονα πάντα τη βιώσιμη ανάπτυξη».
Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport AG, Dr. Stefan Schulte, σχολίασε ότι οι αναβαθμισμένες πύλες εισόδου «φέρνουν την Ελλάδα σε μια πολύ ισχυρή ανταγωνιστική θέση, κάτι που ήδη αποδείχθηκε από τη σημαντική ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης το περασμένο καλοκαίρι, με την επανεκκίνηση των ευρωπαϊκών ταξιδιών». Αλλωστε, η ψήφος εμπιστοσύνης της εταιρείας στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, αλλά και στην αναπτυξιακή και παραγωγική δυναμική της ελληνικής περιφέρειας, δόθηκε από τη συμμετοχή της στον διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση, με εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ, καθώς και με τη δέσμευση στο επενδυτικό πλάνο των 440 εκατ. ευρώ.
Η μέριμνα για το κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα της λειτουργίας των 14 περιφερειακών αερολιμένων, αποτελεί βασική αρχή της Fraport Greece.
Εχοντας ως κεντρικό άξονα τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, η εταιρεία στοχεύει να συνεχίσει να αποτελεί την ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο της, με όχημα τη διεθνούς επιπέδου τεχνογνωσία και την υψηλή εξειδίκευση των εργαζομένων της.
Κύριες επιδιώξεις της εταιρείας είναι να προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους πελάτες, άρτια κατάρτιση στο προσωπικό της και ουσιαστική στήριξη στις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιείται, συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη και προώθηση της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.
Latest News
Τρίτη φάση εργασιών της Fraport - Ποια αεροδρόμια και πότε θα κλείσουν
Η διακοπή της λειτουργίας των διαδρόμων είναι απολύτως απαραίτητη, λόγω του μεγέθους και της πολυπλοκότητας των έργων της Fraport
ΑΧΙΑ: Θετική η είσοδος της Latsco στη Νέα Αττική Οδό – Στα 28 ευρώ η τιμή στόχος για ΓΕΚ Τέρνα
Η συμφωνία κατά την ΑΧΙΑ οδηγεί σε αυξημένες αποδόσεις, με βελτιωμένο εσωτερικό βαθμό απόδοσης (IRR) και μειωμένο χρόνο απόσβεσης
Το πρώτο διόδιο… για τη νέα Αττική Οδό από τη Μαριάννα Λάτση – Το τίμημα, το premium και οι υπεραξίες για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Γιατί η Αττική Οδός μετά την εξαγορά της από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσελκύει επενδυτικά κεφάλαια
Συμφωνία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με Latsco Family Office για το 10% στην Αττική Οδό - Επιβεβαίωση ΟΤ
Με Premium 15% έκλεισε η συμφωνία μεταξύ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Latsco Family Office
Στο 10% της Αττικής Οδού η Μαριάννα Λάτση - Ψήφος εμπιστοσύνης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Συμφωνία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Μαριάννας Λάτση για την είσοδο του family office της τελευταίας στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Νέα Αττική Οδός» - Πλήρης επιβεβαίωση ΟΤ
Σταϊκούρας: Η Νέα Αττική Οδός είναι πραγματικότητα
«Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που έχουμε αλλαγή παραχωρησιούχου σε εν λειτουργία αυτοκινητόδρομο» τόνισε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
ΑΚΤΩΡ: Και με το εισιτήριο στο χέρι… παραδίδει το Μετρό Θεσσαλονίκης
Η ΑΚΤΩΡ στις 30 Νοεμβρίου θα έχει έτοιμο και το εισιτήριο για τις μετακινήσεις με το Μετρό Θεσσαλονίκης - Οι προσωποποιημένες κάρτες και οι ανέπαφες συναλλαγές
Τι αλλάζει από αύριο στα διόδια της Αττικής Οδού - Πόσο θα πληρώνουν ΙΧ και φορτηγά
Δείτε πώς διαμορφώνονται από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, οι τιμές των διοδίων από την εταιρεία Νέα Αττική Οδός
Προχωρά η Γραμμή 4 του Μετρό - Πότε θα είναι έτοιμοι οι νέοι σταθμοί
Στον σχεδιασμό για την Γραμμή 4 του Μετρό περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για μελλοντικές διασταυρώσεις και επεκτάσεις και έχει διαστασιολογηθεί για επιβατικό φόρτο μεγαλύτερο αυτού που αναμένεται το 2050
Δόθηκαν τα 3,27 δισ. ευρώ από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό
Το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ, που αποτελεί το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, μειώνοντας το δημόσιο χρέος κατά περίπου 1,5% του ΑΕΠ