
Ενισχύθηκε η συνολική θετική φήμη της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού σύμφωνα με έρευνά του INSETE. Σύμφωνα με την ανάλυση του INSETE, για τον Μάρτιο του 2022, σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) ενισχύεται +26 μονάδες τον Μάρτιο, καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο χρόνων (73 μονάδες).
Ειδικότερα σύμφωνα με την ανάλυση παρά την εξέλιξη του πολέμου στην Ουκρανία, ο όγκος των συνομιλιών με ταξιδιωτικό περιεχόμενο στα διαδικτυακά μέσα, παρέμεινε σταθερός για την Ελλάδα, ενώ μειώθηκε ελαφρά για την Αθήνα.
Επίσης σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) ενισχύεται +26 μονάδες τον Μάρτιο, καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο χρόνων (73 μονάδες). Η βαθμολογία της διαδικτυακής φήμης της Αθήνας παρέμεινε σχετικά σταθερή.
Να σημειωθεί ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επί του παρόντος περιορισμένο αντίκτυπο στη φήμη της Ελλάδας με λιγότερο από το 7% των συνολικών κοινωνικών συνομιλιών να αναφέρονται στη σύγκρουση. Οι σχετικές με τον πόλεμο αναφορές έχουν κυρίως ως θέμα τις διασυνδέσεις με ορισμένους Ρώσους ολιγάρχες και ενδεχόμενες αυξήσεις τιμών πετρελαίου και ναύλων.
Όσον αφορά τη θέση της Ελλάδας σε σχέση με τους ανταγωνιστές της τα στοιχεία δείχνουν ότι το net sentiment score της Ελλάδας ξεπέρασε πλέον αισθητά το αντίστοιχο όλων των ανταγωνιστών. Ειδικότερα, κυμάνθηκε +22 έναντι της Πορτογαλίας, +15 έναντι της Ισπανίας και +9 έναντι της Ιταλίας. Η θετική φήμη του brand της Ελλάδας αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επικείμενη καλοκαιρινή περίοδο.
Η εξέλιξη των net sentiment scores για το σύνολο της χώρας στις καίριες αγορές της Ελλάδας τον Φεβρουάριο ποικίλλει καταγράφοντας αύξηση στη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, ενώ παραμένει σταθερό στην Ολλανδία και καταγράφει ελαφρά πτώση στη Γερμανία. Ταυτόχρονα, τα net sentiment scores των διαφόρων αγορών για την Αθήνα δείχνoυν ανθεκτικότητα, ιδιαίτερα από τις αγορές της Ιταλίας και των ΗΠΑ. Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επίσης ανακάμψει από την πτώση των προηγούμενων μηνών.
Το θετικό κλίμα για την Ελλάδα προήλθε από την απλοποίηση της διαδικασίας εισόδου των ταξιδιωτών στη χώρα, καθώς και την κατάργηση της φόρμας PLF σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της τουριστικής περιόδου της Ελλάδας χωρίς τον φόβο καραντίνας. Επίσης το θετικό κλίμα τροφοδοτήθηκε, από πολυάριθμες ταξιδιωτικές αναφορές σε σχέση με γνωστούς παραθαλάσσιους προορισμούς αλλά και ιαματικές πηγές, βίντεο από drone με σκηνές της ελληνικής φύσης, καθώς και εικονικά ταξίδια σε λιγότερο γνωστά μέρη, όπως το Άγιο Όρος, οι Θερμοπύλες, το Μέτσοβο, τα Ιωάννινα με τα μεσαιωνικά οχυρά και τα βυζαντινά μοναστήρια. Στην Αθήνα, υπήρξαν θετικές αναφορές σχετικά με την Ακρόπολη και τη «γειτονιά των Θεών» στην Πλάκα. Επιπρόσθετα, θετικές αναφορές καταγράφηκαν ως προς τη συνεργασία Ελλήνων οικολόγων για την προστασία των ενδημικών ειδών σε δρυμούς/φυσικά πάρκα.
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι η ελληνική γαστρονομία υπήρξε κεντρικό θέμα τόσο στις συζητήσεις της Ελλάδας όσο και της Αθήνας. Καταγράφηκαν συζητήσεις αναφορικά με τις καλύτερες συνταγές, το τελετουργικό του ελληνικού καφέ, τις επισκέψεις στους πιο όμορφους αμπελώνες και τις γευστικές δοκιμές των παλαιότερων κρασιών του κόσμου στη Μονεμβασιά. Επίσης, αναφέρθηκαν προτάσεις ως προς την επίσκεψη κάποιων ιστορικών καφέ, αλλά και δημοφιλών εστιατορίων στην Αθήνα. Η Αθήνα συγκέντρωσε εγκωμιαστικά σχόλια ως η πρωτεύουσα της νυχτερινής διασκέδασης. Ωστόσο, καταγράφηκε κριτική σχετικά με τη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι