Σύμφωνα με τον Γερμανό υπ. Οικονομίας και αντικαγκελάριο από τους Πρασίνους Ρόμπερτ Χάμπεκ το σχεδιαζόμενο από την Κομισιόν εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο θα μπορούσε να οδηγήσει προσωρινά σε σημαντικές ελλείψεις πετρελαίου. «Δυστυχώς δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ότι ενδέχεται για ένα χρονικό διάστημα να έχουμε πολύ λίγο πετρέλαιο και πολύ λίγη βενζίνη» είπε χαρακτηριστικά στην εκπομπή RTL Direkt χθες βράδυ.
Μάλιστα οι ελλείψεις αναμένονται πιο έντονες κυρίως στην ανατολική Γερμανία αλλά και το Βερολίνο, διότι αυτές οι περιοχές τροφοδοτούνται με παράγωγα του πετρελαίου από το μεγάλο διυλιστήριο στο Σβεντ του Βραδεμβούργου, το οποίο επεξεργάζεται προς το παρόν αποκλειστικά ρωσικό πετρέλαιο.
Aυτά τα δεδομένα βεβαίως οδηγούν σε νέες αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης και της ντίζελ. Οι τιμές στα γερμανικά πρατήρια καυσίμων αυτή τη στιγμή κινούνται ήδη πάνω από τα επίπεδα της περασμένης εβδομάδας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, ένα λίτρο σούπερ κοστίζει 2,002 ευρώ κατά μέσο όρο στη Γερμανία, σημειώνοντας αύξηση 4,8 σεντ από την περασμένη εβδομάδα. Η τιμή της ντίζελ κινείται επίσης στα 2,075 ευρώ, δηλαδή 5,6 σεντ περισσότερο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Κι όλα αυτά, ενώ στο μεταξύ η εξάρτηση της Γερμανίας από το ρωσικό πετρέλαιο έχει πέσει από το 36% στο 12%.
Γερμανικές εταιρείες αυξάνουν τις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών
Προβληματισμό για την πορεία του πληθωρισμού προκαλεί πάντως νέα νέα έρευνα-δημοσκόπηση του οικονομικού Ινστιτούτου Ifo του Μονάχου για την πορεία του πληθωρισμό. Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των γερμανικών επιχειρήσεων στους τομείς του χονδρικού εμπορίου και της βιομηχανίας σχεδιάζουν αναγκαστικά λόγω των συνθηκών σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ή υπηρεσιών το επόμενο τρίμηνο. Ακολουθούν ο κατασκευαστικός κλάδος και ο τομέας του λιανικού εμπορίου.
Βασικός λόγος για αυτές τις αυξήσεις θεωρείται η αύξηση στις τιμές πρώτων υλών και άλλων βασικών προμηθειών, αλλά και το υψηλότερο ενεργειακό κόστος που καλούνται πλέον να πληρώσουν για την εξυπηρέτηση της παραγωγής.
Το Ifo υπολογίζει μάλιστα ότι ο πληθωρισμός θα ξεπεράσει το 7% τους επόμενους μήνες. Ωστόσο όπως επισημαίνει ο οικονομολόγος Τίμο Βολμερχόιζερ, από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι εταιρείες που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση δεν προτίθενται να μετακυλίσουν όλα τα επιπλέον κόστη στους πελάτες, αλλά κάνουν σχεδιασμούς με μικρότερα περιθώρια κέρδους για τις ίδιες.
Πηγή: Deutsche Welle/ Δήμητρα Κυρανούδη, Βερολίνο
Latest News
Στον πυρετό… του κακάο – Ξεριζώνουν μπανανιές, φυτεύουν κακαόδεντρα
Η συνολική καλλιεργούμενη έκταση κακάο αναμένεται να ξεπεράσει τα 600.000 εκτάρια φέτος, από 500.000 πέρυσι
Η γρίπη των πτηνών εκτοξεύει τις τιμές των αυγών
Τι συμβαίνει σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Μεξικό και Ινδονησία
Στα «καλάθια» των προσφορών τα ρούχα Gucci – Τι συμβαίνει με την «αυτοκρατορία» των Pinaults
Μόδα και πολυτέλεια
Η νέα στρατηγική της Unilever για τους... λεκέδες με στόχο νέα μερίδια αγοράς
Το νέο απορρυπαντικό με τα 35 διπλώματα ευρεσιτεχνίας
«Ατμομηχανή» των ιστορικών υψηλών του χρυσού η Κίνα
Και υπάρχει ακόμα περιθώριο για αύξηση της ζήτησης
Πώς το Brexit πλήττει τις μικρές επιχειρήσεις
Οι εμπορικοί σύλλογοι λένε ότι οι δασμοί που θα πρέπει να πληρώνουν οι εισαγωγείς τροφίμων και φυτών από την ΕΕ θα αυξηθούν γρήγορα
Τι ψάχνει ο σκηνοθέτης του «Εξολοθρευτή» στην Αγγλία
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ένας από τους μεγαλύτερους χώρους παραγωγής ταινιών εκτός των ΗΠΑ
Πώς η αγορά εργασίας των ΗΠΑ επηρεάζει τις αποφάσεις της Fed - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα]
Πότε θα ξεκινήσει η μείωση των επιτοκίων
Η Ουκρανία κινδυνεύει να χάσει τον πόλεμο λόγω black out
Οι Ρώσοι έχουν καταστρέψει το 80% των μονάδων παραγωγής ηλεκτρισμού της μεγαλύτερης ιδιωτικής ενεργειακής εταιρείας DTEK
Η μεγάλη ανατροπή στη Fed – Δεν αποκλείει ακόμη και αύξηση επιτοκίου η Wall Street
Η μετατόπιση των προσδοκιών έπληξε τις αγορές ομολόγων