Παρά τους προβληματισμούς που δημιουργεί η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, το 2022 αναμένεται μία αρκετά καλή χρονιά για το yachting στη χώρα μας, με τις ναυλώσεις να ξεπερνούν ήδη τα επίπεδα του 2021. Αυτό αναφέρουν παράγοντες του κλάδου, υπογραμμίζοντας πως εάν δεν ξεσπούσε ο ρωσοουκρανικός πόλεμος που νέκρωσε το ενδιαφέρον από Ρωσία και Ουκρανία και παράλληλα προκάλεσε ένα μικρό πάγωμα της ζήτησης από άλλες αγορές και κυρίως τις ΗΠΑ τη φετινή χρονιά θα σημειώνονταν ρεκόρ στις κρατήσεις πολυτελών σκαφών.
Η αισιοδοξία που εκμπέμπεται επιβεβαιώθηκε και στις πρώτες ημέρες της έκθεσης επανδρωμένων επαγγελματικών θαλαμηγών στο Ναύπλιο (7ο Mediterranean Yacht Show-ΜΕDYS 2022) που διοργανώνει ο Ελληνικός Σύνδεσμος Θαλάσσιου Τουρισμού (GYA) σε συνεργασία με τον Δήμο Nαυπλιέων, στην οποία το παρών δίνουν 90 πολύ μεγάλα σκάφη.
O πρόεδρος του Συνδέσμου Θαλασσίου Τουρισμού Μιχάλης Σκουλικίδης μιλώντας στα εγκαίνια της έκθεσης ανέφερε ότι το 7ο MEDYS είναι μια μεγάλη διοργάνωση, η μεγαλύτερη charter έκθεση στο κόσμο όσον αφορά τον αριθμό και το μήκος των σκαφών που συμμετέχουν.
«Στην Ελλάδα η βαριά βιομηχανία είναι ο τουρισμός και ευτυχώς αναπτύσσεται. Η αιχμή του δόρατος που είναι ο θαλάσσιος τουρισμός, επωφελείται από τα νησιά, τις ακτές, τις μοναδικές θάλασσες και τον καταπληκτικό καιρό. Για αυτό και η Ελλάδα δικαίως θεωρείται ο παράδεισος του yachting από όλον τον κόσμο», πρόσθεσε, και έσπευσε να τονίσει ότι η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από πέρυσι. Μια εξίσου καλή χρονιά, όπου η αγορά κάλυψε από το 65% ως και το 100% του 2019 ανάλογα με την κατηγορία των σκαφών αναψυχής.
Ο πρόσφατος νόμος
Σύμφωνα με τον κ. Σκουλικίδη, αυτό δείχνει και την απόλυτη επάρκεια των σκαφών με ελληνική επαγγελματική άδεια σε ποσότητα και ποιότητα και ότι «δεν έχουμε καμία ανάγκη βοήθειας από σκάφη με ξένη σημαία». Στο σημείο αυτό, υπογράμμισε την αντίθεσή του σε ρυθμίσεις του πρόσφατου νόμου για τα σκάφη αναψυχής που δημιουργούν όπως υποστήριξε αθέμιτο ανταγωνισμό από τα σκάφη με ξένη σημαία προς τα σκάφη με ελληνική επαγγελματική άδεια. «Θα υπάρξει φυγή σκαφών άνω των 35 μέτρων από την ελληνική επαγγελματική άδεια και την ελληνική σημαία», εκτίμησε.
Για την περαιτέρω ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού, σημείωσαν άνθρωποι του κλάδου, θα πρέπει να υπάρξουν πρόσθετες προωθητικές ενέργειες όπως η συμμετοχή του ΕΟΤ σε κλαδικές εκθέσεις του εξωτερικού για επανδρωμένα σκάφη, η διαφήμιση του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού σε διεθνή εξειδικευμένα έντυπα από τον ΕΟΤ, η ενεργή συμμετοχή του Συνδέσμου Θαλασσίου Τουρισμού που έχει και τη γνώση της διεθνούς αγοράς yachting, στις αποφάσεις για την κατανομή αυτής της διαφήμισης.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση