Επίλογο μιας σειράς αφιερωμάτων και εκθέσεων πάνω στην Εθνική Παλιγγενεσία αποτελεί η έκθεση με τίτλο «Μemorial, με αφορμή ένα μνημείο για τους Φιλέλληνες», η οποία παράλληλα λειτουργεί και ως αναστοχασμός πάνω στην έννοια του χρέους προς όσους συμπορεύθηκαν με τους Έλληνες στον δύσκολο αγώνα.
Τριάντα έλληνες εικαστικοί, με έργα τους, τα οποία θα εκτίθενται στο Πολεμικό Μουσείο μέχρι τις 12 Μαΐου, αναφέρονται στην συμβολή των Φιλελλήνων στον απελευθερωτικό αγώνα του 1821.
Σκοπός της, λέει η εικαστικός Ράνια Καπελιάρη, που είχε την ιδέα και οργάνωσε την έκθεση, είναι «να δοθεί στους μυημένους σε ιστορικά θέματα, η ευκαιρία να δουν “με τα μάτια της τέχνης” και στους φίλους των εικαστικών να αντλήσουν ιστορικές γνώσεις».
Για το κοινό, η έκθεση αυτή προτείνεται σαν μια διπλή απόλαυση για τέχνη και γνώση και για τους καλλιτέχνες, μια διαδικασία συμμετοχής στην ιστορική μνημόνευση και απόδοση τιμής.
Η ομάδα των εικαστικών που μετέχει στην έκθεση αποτελείται και από ώριμους αλλά και νεότερους δημιουργούς, ζωγράφους, γλύπτες, χαράκτες, οι οποίοι αφού μελέτησαν αρχειακό υλικό και ιστορικά στοιχεία επέλεξαν το θέμα που περιγράφει καλύτερα την έννοια της «θυσίας».
Δρόμοι και μνημεία στο όνομα αυτών των Φιλελλήνων, στις περιοχές κυρίως των μαχών που συμμετείχαν, ήταν άραγε αρκετή απόδοση τιμής; (Κληρονόμος, Καπελιάρη, Χατζή)
Πολλά από τα έργα αναφέρονται στις εξέχουσες προσωπικότητες κάποιων γνωστών φιλελλήνων (Μαρκόπουλος, Πεταλάς, Αδαμάκης, Τσαλαματά, Λουμάκης, Αιτινιδης),άλλα περιγράφουν πολεμικές επιχειρήσεις (Καπελιάρη, Κοκκίνη, Δρογώση),άλλα μνημονεύουν λιγότερο γνωστούς φιλέλληνες και αναφέρονται γενικά στην ΜΝΗΜΗ (Παναγόπουλος),και άλλοι προσεγγίζουν εννοιολογικά τον Αγώνα με αναφορές σε σύμβολα και ιδέες, όπως η Ελευθερία, η Θυσία και η Αθανασία (Φώτης, Μανωλοπούλου, Γενιτσαρίου, Εγγλέζου, Πετρίδης, Λόη, Μουζακίτου).
Τέλος υπάρχουν και έργα που συνδέουν το φιλελληνικό κίνημα με αντιλήψεις που αναδεικνύουν την Αρχαία Ελλάδα σαν πολιτιστικό πρότυπο (Δαββέτας, Δαούτη).
Η έκθεση συμπληρώνεται με ένα έργο του Σπυρίδωνος Βικάτου, ενός εκπροσώπου της «Σχολής του Μονάχου», ενός σπουδαίου Ακαδημαϊστή ζωγράφου του περασμένου αιώνα, που μας χαρίζει ένα πορτραίτο του Ρήγα Φερραίου.
Η έκθεση, στο Πολεμικό Μουσείο (Β. Σοφίας και Ριζάρη 2), είναι ανοιχτή κάθε μέρα από τις 09.00 έως τις 19.00 μέχρι 12 Μαΐου.
Latest News
Η δυσκολία διαδοχής CEO
Τα διοικητικά συμβούλια αναγκάζονται να σκεφτούν να βρουν μελλοντικούς ηγέτες νωρίτερα, καθώς οι μέτοχοι απαιτούν περισσότερες πληροφορίες και επικοινωνία
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Τα Αηδόνια της Σιωπής μέσα από μία… «οικονομική» ματιά
Μια βιβλιοκριτική σε ένα οικονομικό site
Προσλήψεις σχεδιάζουν 1 στις 2 επιχειρήσεις - Οι περιζήτητες ειδικότητες και οι πιο υψηλοί μισθοί
Τι αποκαλύπτει η έρευνα HR Trends της Randstad για το 2024
Προ των πυλών deal 1 δισ. FIFA - Apple - Τι θα αφορά
Η συμφωνία με την Apple θα μπορούσε να ανακοινωθεί εντός του Απριλίου
Στην ολομέλεια της βουλής το νομοσχέδιο ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα
Δεκτό και στο σύνολό του έγινε από την πλειοψηφία της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Η τέχνη του Κιθ Χάρινγκ ξεκίνησε από τον δρόμο (όχι από τα μουσεία)
Τρεις δεκαετίες μετά το θάνατό του, τα έργα του εξακολουθούν να βρίσκονται στα πωλητήρια των μουσείων. Αλλά η αντίληψή του για τη δημόσια τέχνη διατηρείται πιο έντονα στο δρόμο.
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
Αυτές είναι οι χώρες που οι πορτοφολάδες κάνουν... πάρτι
Πιο πιθανό είναι να γίνετε στόχος πορτοφολάδων αν κυκλοφορείτε σε μεγάλα πλήθη
Πολιτική, ουσιαστική, όμορφη - Η 60η Biennale στη Βενετία
Από τις 20.04 μέχρι τις 24.11 διαρκεί η 60η Biennale Σύγχρονης Τέχνης στη Βενετία και τα έχει όλα: αυτόχθονες, βία, μετανάστευση, queer κοινότητα...