
Μπορεί εσχάτως η συζήτηση γύρω από την ηλεκτροκίνηση να περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα ΙΧ, όμως η πραγματική πρόκληση είναι τα κινούμενα με καθαρή ενέργεια φορτηγά.
Ήδη κορυφαίοι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων όπως οι Navistar, Daimler, Cummins, Hyundai και Volvo, κινούνται ταχύτατα προς την επόμενη γενιά φορτηγών που θα περιλαμβάνει μοντέλα τα οποία θα κινούνται με μπαταρίες ή/και υδρογόνο.
Η Navistar
Ήδη τα πρώτα μοντέλα παρουσιάζονται σε μεγάλη έκθεση στο Λονγκ Μπιτς, κοντά σε κάποια από τα μεγαλύτερα λιμάνια των ΗΠΑ από όπου διακινούνται εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Τα άλματα στην τεχνολογία των μπαταριών και του υδρογόνου, καθώς και η στήριξη της κυβέρνησης Μπάιντεν στην καθαρή μετακίνηση, ανοίγουν τον δρόμο για γρήγορες εξελίξεις στον τομέα αυτόν – και η εκτόξευση της τιμής των καυσίμων καθιστά τις εναλλακτικές ολοένα και πιο θελκτικές.
Η Navistar, θυγατρική της Volkswagen, κατασκευάζει ήδη το φορτηγό International eMV που λειτουργεί με μπαταρία, με αυτονομία περίπου 217 χιλιόμετρα – και εκτιμάται ότι σύντομα νέα μοντέλα θα μπορούν να ταξιδεύουν μέχρι και 800 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Το υδρογόνο εξετάζεται επίσης ως εναλλακτικό καύσιμο, όμως η μπαταρία μέχρι στιγμής θεωρείται η καλύτερη εναλλακτική στη βενζίνη και το πετρέλαιο.
«Άλμα» προς την καθαρή ενέργεια
Η θυγατρική της VW δηλώνει έτοιμη να αξιοποιήσει τις τεχνολογικές βελτιώσεις που θα προκύψουν από το σχέδιο του γερμανικού κολοσσού να δαπανήσει 100 δισ. δολάρια για Έρευνα και Ανάπτυξη μπαταριών ηλεκτρικής πρόωσης. Κορυφαία στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι μέχρι το 2030 το 50% των πωλήσεών της θα αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα βαρέως τύπου.
Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και άλλοι κορυφαίοι κατασκευαστές φορτηγών παγκοσμίως, όπως η Daimler, η Volvo, η Hyundai, και η κινεζική BYD, μεταξύ άλλων. Και αν μέχρι στιγμής η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου φορτηγού είναι πολύ ακριβότερη από ότι ενός ντιζελοκίνητου, οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι αν συνυπολογιστεί η πολύ χαμηλότερη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος σε σχέση με το πετρέλαιο αλλά και οι φοροελαφρύνσεις που προσφέρονται ως κίνητρο, μια τέτοια επιλογή καθίσταται ολοένα και πιο ελκυστική.
Μένει πίσω ο Μασκ
Όσον αφορά την Tesla του Ίλον Μασκ, ήδη από το 2017 είχε ανακοινώσει τη κατασκευή του Tesla Semi, ενός βαρέος φορτηγού που θα μπορούσε να διανύσει έως και 800 χιλιόμετρα ανά φόρτιση, το οποίο θα κυκλοφορούσε στην αγορά ως τα τέλη του 2019. Η εταιρεία έχασε όμως το στοίχημα, το οποίο και δεν ανανέωσε.
Όσον αφορά το υδρογόνο, ενδιαφέρον για τη χρήση του ως καύσιμο για φορτηγά παρουσιάζεται από εταιρείες όπως η Hyundai, η Daimler, η Volvo, η Toyota, η Hino, η General Motors, η Cummins, η Bosch, η Nikola και η Hyzon.


Latest News

Παγκόσμια Τράπεζα: Έσοδα 84 δισ. δολαρίων διεθνώς από την εμπορία ρύπων
Σύμφωνα με έκθεση του διεθνούς οργανισμού το ποσό αυτό μεταφράζεται σε αύξηση κατά σχεδόν 60% μέσα σε μια χρονιά

Κομισιόν: Σύντομα νέοι σταθμοί LNG σε Ελλάδα, Κύπρο και Πολωνία
«Ανάγκη να απομακρυνθούμε από τα ορυκτά καύσιμα», αναφέρει η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Πώς θα κερδίσετε έως 600 ευρώ από την επιδότηση συσκευών
Οι προϋποθέσεις για ένταξη στο πρόγραμμα

Μείωσε κατά 8% τις εκπομπές άνθρακα η Energean
Η εταιρεία δημοσίευσε 4η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης

Ποιο είναι το αποτύπωμα άνθρακα της ΕΕ στον πλανήτη
Οι εκπομπές που ενσωματώθηκαν σε εισαγόμενα αγαθά και υπηρεσίες ήταν υψηλότερες από τις εκπομπές που ενσωματώθηκαν στις εξαγωγές

Τέλος ανακύκλωσης από 1ης Ιουνίου
Με βάση το νόμο που ψηφίστηκε πέρυσι το καλοκαίρι

Χρηματοδότηση της Οικολογικής Μετάβασης και Αποδοτικότητα
Σύμφωνα με την έκθεση του Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), τα πρόσφατα επίπεδα επενδύσεων σε όλους τους τομείς και τις περιφέρειες της Ευρώπης είναι τρεις έως έξι φορές χαμηλότερα από ότι θα χρειαζόταν μεταξύ 2020 και 2030 για να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη στους +1,5C ή ακόμη και στους +2C.

Κλιματικός νόμος: Για «δειλή αρχή» κάνουν λόγο οι περιβαλλοντικές οργανώσεις
Οι στόχοι που τίθενται «υπολείπονται από τον παγκόσμιο στόχο περιορισμού της κλιματικής αλλαγής στον 1,5 βαθμό Κελσίου».

Νέα προσπάθεια για να αναπτυχθεί η χρήση του υδρογόνου στα αυτοκίνητα
Πολλές εταιρείες εξακολουθούν να κάνουν έρευνα σε αυτοκίνητα υδρογόνου

Τι βαθμό παίρνει η ΕΕ στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης
Σε ποια από τα 17 κριτήρια τα πήγε καλύτερα και πού τα βρήκε δύσκολα