Ολοένα και πιο θαρραλέα βήματα πραγματοποιεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και διεθνώς, με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την συνακόλουθη εκτόξευση της τιμής των ορυκτών καυσίμων να καθιστά ολοένα και πιο συμφέρουσα οικονομικά, εκτός από αδήριτη περιβαλλοντική αναγκαιότητα, την πράσινη μετάβαση.
Στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων ρίχνονται ολοένα και περισσότερες εταιρείες διεθνώς, από την Tesla και τη Volkswagen μέχρι μια σειρά ανερχόμενων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση πραγματοποιείται ακόμη και για βαρέου τύπου οχήματα, όπως φορτηγά και νταλίκες.
Στην Ελλάδα
Η «στροφή» προς την ηλεκτροκίνηση αφορά και την Ελλάδα: Στη χώρα μας βρίσκονται συνολικά ταξινομημένα 1.274 υβριδικά αυτοκίνητα με μικρή ηλεκτρική αυτονομία. Τα υβριδικά οχήματα ανέρχονται σε 6.187. Αντίστοιχα στην ΕΕ οι αριθμοί είναι 199.107 και 563.030 οχήματα. Την ίδια στιγμή, μειώνονται οι νέες παραγγελίες οχημάτων που κινούνται τόσο με βενζίνη όσο και με πετρέλαιο.
Βεβαίως, η μεγέθυνση του ηλεκτρικού στόλου απαιτεί αντίστοιχες υποδομές, κυρίως δίκτυο φορτιστών. Στην Ελλάδα βρίσκονται εγκατεστημένοι περίπου 1.2οο φορτιστές στους αυτοκινητόδρομους και σε πολλά πρατήρια, κυρίως στις πόλεις. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί πολύ αν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
«Με υπηρεσίες όπως το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών που θα λειτουργήσει σύντομα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορεί να μάθει ανά πάσα στιγμή σε πόση απόσταση από το σημείο που βρίσκεται υπάρχει φορτιστής, το κόστος ανεφοδιασμού, ακόμη και αν υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία στο σημείο. Πρόκειται για νέες εφαρμογές που βελτιώνουν την υποστήριξη της χρήσης του ηλεκτροκίνητου οχήματος και συμβάλλουν στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι με όλες αυτές τις δράσεις το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποστηρίζει το πρόγραμμα παροχής κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», στο οποίο οι πολίτες έχουν δείξει μεγάλη ανταπόκριση.
Ενδεικτικά, ανέφερε ότι οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπερτριπλασιάστηκαν από 1.083 το 2020 σε 3.594 το 2021 και καταγράφεται μια μετρήσιμη πρόοδος ως αποτέλεσμα της προσπάθειας που συντελείται να δημιουργηθούν περισσότερο ευνοϊκές συνθήκες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
Οι προκλήσεις
Πάντως η επέκταση της ηλεκτροκίνησης δημιουργεί νέες προκλήσεις για τις υποδομές: Η κυκλοφορία εκατομμυρίων οχημάτων στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, ένα σενάριο που ενδέχεται να καταστεί πραγματικότητα μέσα στην επόμενη δεκαετία, θα εκτοξεύσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας – ζήτηση στην οποία θα κληθούν να ανταποκριθούν όχι μόνο οι μονάδες παραγωγής, αλλά και τα συστήματα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρισμού.
Από την άλλη, η ηλεκτροκίνηση υπόσχεται – μεταξύ άλλων – να φέρει ξανά τον… γαλανό ουρανό σε πολλές μεγαλουπόλεις, που υποφέρουν από την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ