Ο πόλεμος στην Ουκρανία, η πανδημία και οι υψηλές τιμές των πρώτων υλών έχουν εκτροχιάσει τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, μειώνοντας περαιτέρω τους αρχικούς στόχους που έχουν θέσει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αυτό ισχυρίζονται οι επικεφαλής των μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων στον κόσμο, προειδοποιώντας ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την εφοδιαστική αλυσίδα και ότι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το επόμενο διάστημα θα αυξηθούν. Μπορεί η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης να είναι μεγάλη, αλλά οι ελλείψεις σε υλικά όπως το λίθιο, το οποίο χρησιμοποιείται στην παραγωγή μπαταριών, φρενάρουν την όποια ανάπτυξη και αλλάζουν τα σχέδια και τους στόχους που έχουν θέσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ανησυχία
Σύμφωνα με τους Financial Times ο Ίλον Μασκ της Tesla, o Herbet Diess της VW, o Luca de Meo της Renault και ο Carlos Tavares της Stellantis εξέφρασαν τις ανησυχίες τους ότι πολύ σύντομα θα αυξηθεί περαιτέρω το κόστος των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα να υπάρξει σημαντικός αντίκτυπος στην ικανότητα παράδοσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και των τιμών τους.
Η VW είχε αρχικά σχεδιάσει να παράγει 700.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέτος, αλλά πρόσφατα αποκάλυψε ότι θα μειώσει τις γραμμές παραγωγής λόγω της έλλειψης των πρώτων υλών, μειώνοντας σημαντικά τις παραγωγές στα εργοστάσιά της. Οι ελλείψεις πρώτων υλών για την Τesla του Έλον Μασκ είναι τόσο έντονες που ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας σκέφτεται να αγοράσει μια εταιρεία εξόρυξης για να προσπαθήσει να ξεπεράσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τις πρώτες ύλες.
Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνονται και οι δηλώσεις του ισχυρού άνδρα του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος εκτός από το πρόβλημα με τις ελλείψεις των πρώτων υλών προβληματίζεται και για την έλλειψη υποδομών φόρτισης.
Τέλος, το αφεντικό της Renault, Luca de Meo, ισχυρίστηκε ότι η μάρκα είναι πλέον απίθανο να πετύχει τον στόχο της να κατασκευάζει τα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στην ίδια τιμή με τις μηχανές της βενζίνης και ντίζελ έως το 2025, επισημαίνοντας ότι οι κανόνες στην ηλεκτροκίνηση το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αλλάξει και θα πρέπει να μπουν νέοι κανόνες που θα καθορίζουν εκ νέου τις γραμμές παραγωγής και την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος