Η εξάλειψη της γραφειοκρατίας κατά την διαδικασία απονομής των συντάξεων και ο περιορισμός των χρεών και των κακοπληρωτών οφειλετών συσσωρευμένων ασφαλιστικών εισφορών, αποτελούν τους επόμενους στόχους του e – ΕΦΚΑ που θα υλοποιηθούν εντός των θερινών μηνών.

Χρέη προς τον ΕΦΚΑ, βελτίωση της επικοινωνίας με τον πολίτη, ταχεία απονομή των συντάξεων και περιορισμός του «τέρατος της γραφειοκρατίας», αποτελούν τον κυβερνητικό σχεδιασμό για το ασφαλιστικό ταμείο το επόμενο διάστημα, έτσι όπως προσδιορίσθηκε από τον υπουργός Εργασίας κ. Κ. Χατζηδάκη.

Έτσι, μετά τον τηλεφωνικό αριθμό εξυπηρέτησης 1555 και στην εφαρμογή των συντάξεων εμπιστοσύνης και συντάξεων fast track, έρχεται και το «ψηφιακό δωμάτιο», να συνεισφέρει στην προσπάθεια αναβάθμισης της επικοινωνίας του ασφαλιστικού ταμείου με τους πολίτες, αλλά και επίλυση του προβλήματος της ταχείας απονομής των συντάξεων.

Ταυτόχρονα, η διοίκηση του e – ΕΦΚΑ λαμβάνει σκληρά μέτρα προκειμένου να περιορίσει το φαινόμενο των ανείσπρακτων οφειλών, το οποίο το τελευταίο διάστημα αυξήθηκε αισθητά, ανεβάζοντας τα χρέη προς το ταμείο άνω των 43 δισ. ευρώ.

Το επιχειρησιακό σχέδιο του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) του ΕΦΚΑ για τους θερινούς μήνες, έχει ως προτεραιότητα  τον εντοπισμό των εργοδοτών που εμφανίζουν χαρακτηριστικά «στρατηγικού κακοπληρωτή», με τη λήψη μέτρων κατά της συστηματικής αποφυγής καταβολής εισφορών, αλλά και την καταπολέμηση διαχρονικών παθογενειών του συστήματος είσπραξης.

Ψηφιακό δωμάτιο

Ήδη ο υπουργός Εργασίας προανήγγειλε την καθιέρωση και «λειτουργία» του ψηφιακού δωματίου επικοινωνίας, το οποίο θα συμβάλει στην άμεση επίλυση προβλημάτων που έχουν σχέση με την απονομή σύνταξης.

Πρόκειται για   μια ψηφιακή βάση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, για ανταλλαγή πληροφοριών, ερωτήσεων και απαντήσεων και υποβολή τυχόν εγγράφων που απουσιάζουν. Θα διευκολύνει στην επικοινωνία υπαλλήλων και πολιτών ώστε να δίνονται γρήγορες λύσεις στις εκκρεμότητες.

Η καινοτομία αυτή οδηγεί σε οικονομία χρόνου, καλύτερη εξυπηρέτηση και γρηγορότερη απονομή συντάξεων. Ο πολίτης θα γλιτώνει ουρές, καθυστερήσεις, ακόμα και ραντεβού, και ο υπάλληλος βελτιώσει τις συνθήκες δουλειάς και θα απαλλαγεί από το γραφειοκρατικό και διοικητικό χάος, μέσα στο οποίο λειτουργούσε για δεκαετίες.

Η επίσημη εξαγγελία του νέου αυτού εργαλείου θα γίνει εντός των επομένων ημερών.

Μέτρα για κακοπληρωτές

Σκληρά μέτρα κατά των κακοπληρωτών στον ΕΦΚΑ, μεταξύ αυτών και την  αναστολή χρήσης ηλεκτρονικών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ για υποβολή Α.Π.Δ. σε οποιονδήποτε εργοδότη εμφανίζει χαρακτηριστικά στρατηγικού κακοπληρωτή, εξετάζει το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Εισφορών (ΚΕΑΟ).

Στην απόφαση αυτή οδηγήθηκε το ταμείο μετά την εκρηκτική άνοδο των χρεών τα οποία δείχνουν να έχουν ξεπεράσει τα 43 δισ. ευρώ από τα 41 δισ. που ήταν στο τέλος του προηγούμενου έτους.

Το ΚΕΑΟ προχώρησε στην αποστολή 300.000 Ατομικών Ειδοποιήσεων σε κατ’ εξακολούθηση οφειλέτες, ενώ κατάρτισε το νέο σχέδιο δράσης προκειμένου να περιορίσει τα χρέη προς τον ΕΦΚΑ.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι το στοιχείο σύμφωνα με το οποίο οι οφειλές αυξήθηκαν κατά 1,8 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2022, ενώ ο e – ΕΦΚΑ σημειώνει ότι

η αύξηση δεν αφορούσε πρόσθετα τέλη και προσαυξήσεις, αλλά κατά κύριο λόγο είναι «καινούργια» χρέη 1,35 δισ. ευρώ, που δημιουργήθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας (2020 – 2021).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax
Πάνος Τσακλόγλου: Οι προκλήσεις και οι προοπτικές στη συμπληρωματική ασφάλιση
Tax |

Πάνος Τσακλόγλου: Οι προκλήσεις και οι προοπτικές στη συμπληρωματική ασφάλιση

O υφυπουργός Εργασίας διαπίστωσε ότι η κάλυψη του εργατικού δυναμικού στη χώρα μας από συμπληρωματική συνταξιοδοτική ασφάλιση υπολείπεται σε σύγκριση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες