Τη μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας από τέσσερις σε τρεις ανακοίνωσε η δήμαρχος του Παρισιού, σε προσπάθεια να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση και να κάνει την πόλη περισσότερο πράσινη.
Σύμφωνα με το πρακτορείο bloomberg, το εν λόγω σχέδιο ανακοινώθηκε την Τετάρτη από τη δήμαρχο του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, πραγματοποιώντας, έτσι, την υπόσχεση για την αναδιαμόρφωση της Boulevard Périphérique, περιφερειακού δρόμου γνωστού για την κίνηση και τη ρύπανση που προκαλεί.
Πιο αναλυτικά, οι λωρίδες κυκλοφορίας στον δρόμο αυτό θα μειωθούν από τέσσερις σε τρεις, με μία εξ αυτών να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από ταξί, λεωφορεία, για carpooling και για λόγους έκτακτης ανάγκης.
Έμπνευση της ιδέας αυτής αποτέλεσαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024, οι οποίοι θα φιλοξενηθούν στο Παρίσι. Κατά τη διάρκεια των αγώνων, σε ορισμένες λωρίδες κυκλοφορίας θα απαγορεύεται η πρόσβαση οχημάτων, ώστε να προορίζονται αποκλειστικά για χρήση από τους αθλητές και από τους επίσημους, συνηθισμένη πρακτική σε πόλεις που φιλοξενούν τους Ολυμπιακούς.
Μία οικολογική προοπτική
Δεδομένου του ότι τα οχήματα θα μπορούν να χρησιμοποιούν λιγότερο χώρο στη συγκεκριμένη λεωφόρο, 25 στρέμματα από αυτή θα προορίζονται για να φυτευτούν δέντρα.
Ακόμη, έχει διατυπωθεί η ιδέα να απαγορευθεί εντελώς η πρόσβαση στις λωρίδες περιορισμένης πρόσβασης, ώστε να υπάρχει, μέχρι το 2030, περισσότερος χώρος για πράσινο και για τη διέλευση ποδηλάτων.
Οι νέες αυτές προτάσεις θα προστεθούν στα έργα που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, σε εννέα σημαντικούς κόμβους της πόλης, οι οποίοι συνδέουν τη συγκεκριμένη περιφερειακή οδό με το εσωτερικό του Παρισιού, ώστε να δημιουργηθεί ένας δρόμος που θα είναι περισσότερο πράσινος και καθαρός.
Απαραίτητες οι αλλαγές
Όπως αναφέρει και η δήμαρχος της πρωτεύουσας της Γαλλίας, οι αλλαγές αυτές είναι απαραίτητες, καθώς ο όγκος της ρύπανσης και ο αριθμός των πολιτών που εκτίθενται καθημερινά σε αυτή κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
«Ο περιφερειακός αυτός δρόμος αποτελεί βασική υποδομή του Παρισιού», ανέφερε η ίδια σε συνέντευξη Τύπου, την Τετάρτη. « Περίπου 500.000 άνθρωποι ζουν κοντά στη Boulevard Périphérique και εκτίθενται σε ηχορύπανση και ατμοσφαιρική ρύπανση. Ακόμη, 130.000 πολίτες αναπνέουν αέρα πολύ κακής ποιότητας και 144.000 εκτίθενται καθημερινά σε θορύβους πολύ υψηλότερους από το όρια που ορίζονται στον περιβαλλοντικό κώδικα για το εσωτερικό του Παρισιού», συνέχισε η ίδια.
H υπόσχεση για την αναδιαμόρφωση αυτής της περιφερειακής οδού συμπεριλαμβανόταν στο πρόγραμμα επανεκλογής της δημάρχου, το 2020, ως μέρος της ευρύτερης προσπάθειας να περιοριστεί η κίνηση στην πόλη.
Επικριτές της πρωτοβουλίας
Παρόλο που η πρωτοβουλία αυτή έχει γίνει ευρέως αποδεκτή από κατοίκους της περιοχής, κάτοικοι περιφερειακών πόλεων που χρησιμοποιούν συχνά την οδό για να πάνε στην εργασία τους, ή και για άλλους σκοπούς , έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους σχετικά με τα προβλήματα που θα προκύψουν, εάν μειωθούν οι ζώνες κυκλοφορίας.
Συνεπώς, η πρόεδρος της περιφέρειας Ιλ ντε Φρανς, Βαλερί Πεκρές, θα επιθυμούσε να προηγηθεί μία συζήτηση σε εθνικό επίπεδο (national debate), ώστε να καταλάβει την άποψη των πολιτών επί της πρωτοβουλίας αυτής και να δει εάν, όντως, η πλειονότητά τους εναντιώνεται στην πραγματοποίηση του σχεδίου.
Παράλληλα, η Αστυνομία του Παρισιού εγείρει, επίσης, τις ανησυχίες ότι δεν έχει ακόμη εξασφαλισθεί η έγκριση για το κλείσιμο της λωρίδας κυκλοφορίας, αναφέροντας ως παράδειγμα τα προβλήματα που προέκυψαν μετά την απόφαση για πεζοδρόμηση της προκυμαίας του Σηκουάνα.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»