Τη μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας από τέσσερις σε τρεις ανακοίνωσε η δήμαρχος του Παρισιού, σε προσπάθεια να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση και να κάνει την πόλη περισσότερο πράσινη.

Σύμφωνα με το πρακτορείο bloomberg, το εν λόγω σχέδιο ανακοινώθηκε την Τετάρτη από τη δήμαρχο του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, πραγματοποιώντας, έτσι, την υπόσχεση για την αναδιαμόρφωση της Boulevard Périphérique, περιφερειακού δρόμου γνωστού για την κίνηση και τη ρύπανση που προκαλεί.

Πιο αναλυτικά, οι λωρίδες κυκλοφορίας στον δρόμο αυτό θα μειωθούν από τέσσερις σε τρεις, με μία εξ αυτών να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από ταξί, λεωφορεία, για carpooling και για λόγους έκτακτης ανάγκης.

Έμπνευση της ιδέας αυτής αποτέλεσαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024, οι οποίοι θα φιλοξενηθούν στο Παρίσι. Κατά τη διάρκεια των αγώνων, σε ορισμένες λωρίδες κυκλοφορίας θα απαγορεύεται η πρόσβαση οχημάτων, ώστε να προορίζονται αποκλειστικά για χρήση από τους αθλητές και από τους επίσημους, συνηθισμένη πρακτική σε πόλεις που φιλοξενούν τους Ολυμπιακούς.

Μία οικολογική προοπτική

Δεδομένου του ότι τα οχήματα θα μπορούν να χρησιμοποιούν λιγότερο χώρο στη συγκεκριμένη λεωφόρο, 25 στρέμματα από αυτή θα προορίζονται για να φυτευτούν δέντρα.

Ακόμη, έχει διατυπωθεί η ιδέα να απαγορευθεί εντελώς η πρόσβαση στις λωρίδες περιορισμένης πρόσβασης, ώστε να υπάρχει, μέχρι το 2030, περισσότερος χώρος για πράσινο και για τη διέλευση ποδηλάτων.

Οι νέες αυτές προτάσεις θα προστεθούν στα έργα που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, σε εννέα σημαντικούς κόμβους της πόλης, οι οποίοι συνδέουν τη συγκεκριμένη περιφερειακή οδό με το εσωτερικό του Παρισιού, ώστε να δημιουργηθεί ένας δρόμος που θα είναι περισσότερο πράσινος και καθαρός.

Απαραίτητες οι αλλαγές

Όπως αναφέρει και η δήμαρχος της πρωτεύουσας της Γαλλίας, οι αλλαγές αυτές είναι απαραίτητες, καθώς ο όγκος της ρύπανσης και ο αριθμός των πολιτών που εκτίθενται καθημερινά σε αυτή κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

«Ο περιφερειακός  αυτός δρόμος αποτελεί βασική υποδομή του Παρισιού», ανέφερε η ίδια σε συνέντευξη Τύπου, την Τετάρτη. « Περίπου 500.000 άνθρωποι ζουν κοντά στη Boulevard Périphérique και εκτίθενται σε ηχορύπανση και ατμοσφαιρική ρύπανση. Ακόμη, 130.000 πολίτες αναπνέουν αέρα πολύ κακής ποιότητας και 144.000 εκτίθενται καθημερινά σε θορύβους πολύ υψηλότερους ​​από το όρια που ορίζονται στον περιβαλλοντικό κώδικα για το εσωτερικό του Παρισιού», συνέχισε η ίδια.

H υπόσχεση για την αναδιαμόρφωση αυτής της περιφερειακής οδού συμπεριλαμβανόταν στο πρόγραμμα επανεκλογής της δημάρχου, το 2020, ως μέρος της ευρύτερης προσπάθειας να περιοριστεί η κίνηση στην πόλη.

Επικριτές της πρωτοβουλίας

Παρόλο που η πρωτοβουλία αυτή έχει γίνει ευρέως αποδεκτή από κατοίκους της περιοχής, κάτοικοι περιφερειακών πόλεων που χρησιμοποιούν συχνά την οδό για να πάνε στην εργασία τους, ή και για άλλους σκοπούς , έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους σχετικά με τα προβλήματα που θα προκύψουν, εάν μειωθούν οι ζώνες κυκλοφορίας.

Συνεπώς, η πρόεδρος της περιφέρειας Ιλ ντε Φρανς, Βαλερί Πεκρές, θα επιθυμούσε να προηγηθεί μία συζήτηση σε εθνικό επίπεδο (national debate), ώστε να καταλάβει την άποψη των πολιτών επί της πρωτοβουλίας αυτής και να δει εάν, όντως, η πλειονότητά τους εναντιώνεται στην πραγματοποίηση του σχεδίου.

Παράλληλα, η Αστυνομία του Παρισιού εγείρει, επίσης, τις ανησυχίες ότι δεν έχει ακόμη εξασφαλισθεί η έγκριση για το κλείσιμο της λωρίδας κυκλοφορίας, αναφέροντας ως παράδειγμα τα προβλήματα που προέκυψαν μετά την απόφαση για πεζοδρόμηση της προκυμαίας του Σηκουάνα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green