![KPMG: Οι προκλήσεις στον τομέα των Logistics](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/ot_nayt3.png)
Τις κύριες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος των Logistics καταγράφει σε ειδική έκθεσή της η KPMG.
Ειδικότερα, στην πρόσφατη μελέτη της KPMG στην Ελλάδα “The Future of Transportation & Logistics” διερευνάται η δομή του κλάδου των Μεταφορών και Logistics, το μέγεθος και η ανάπτυξη του, καθώς και οι οικονομικές τάσεις και οι διαφορετικοί τύποι των προσφερόμενων υπηρεσιών του. Πραγματοποιώντας μια επισκόπηση και συγκριτική ανάλυση των βασικών παραγόντων της αγοράς, η μελέτη παρουσιάζει τις κύριες προκλήσεις για τους νεοεισερχόμενους και τις αναμενόμενες μελλοντικές επενδύσεις στον κλάδο.
Παράλληλα, ρίχνει φως στις μελλοντικές προοπτικές της αγοράς, τονίζοντας τις τάσεις, τις ευκαιρίες αλλά και τις κινητήριες δυνάμεις πίσω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου. Καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός εμπόρων λιανικής αναζητά καινοτόμους τρόπους για να βελτιώσει την παράδοση προς τον τελικό καταναλωτή και τη συνολική εμπειρία των πελατών τους, ο κλάδος στέφεται όλο και περισσότερο σε νέες λύσεις με τη μέθοδο “click and collect”. Η εστιασμένη έρευνα της KPMG συγκρίνει τα τρία μοντέλα που εφαρμόζονται αυτή τη στιγμή στην αγορά: Store Collection, Smart Lockers και Curbside Pickup System.
Βασικά ευρήματα της έρευνας:
-Η Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (GVA) των Μεταφορών και Logistics στην Ελλάδα αποτέλεσε το 7.5% του συνολικού GVA για το 2019, την 5η υψηλότερη μεταξύ των χωρών της ΕΕ-27. Ο τομέας 3PL παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, με μέσο ετήσιο ποσοστό αύξησης (CAGR) 9.8% στα έσοδα του κλάδου 3PL από το 2015 έως το 2019, με το EBITDA και τη ρευστότητα να απεικονίζουν μια συνολική θετική απόδοση του κλάδου την ίδια περίοδο
-Η ελληνική αγορά 3PL αποτελείται κυρίως από μικρομεσαίους παίκτες. Το 78% του συνόλου των 1 550 εταιρειών 3PL έχουν ετήσια έσοδα κάτω από ΕΥΡΩ 1 εκατ. Η αγορά είναι ανταγωνιστική, εξαιρετικά κατακερματισμένη παρά την παρουσία πολλών παγκόσμιων οργανισμών logistics και οι περισσότερες εταιρείες παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη.
– Υπάρχει υψηλή επενδυτική δραστηριότητα και ενδιαφέρον για τον κλάδο των Logistics. Περισσότερα από ΕΥΡΩ 150 εκατ. αναμένεται να επενδυθούν για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων αποθήκευσης και διανομής τα επόμενα χρόνια.
Βασικά ευρήματα της εστιασμένης έρευνας:
-Η λύση Store Collection είναι η απλούστερη λύση παραλαβής παραγγελιών, προσφέροντας ευελιξία και χαμηλό κόστος για μικρό αριθμό παραγγελιών ανά ημέρα.
-Τα Smart Lockers μειώνουν το κόστος της διαδικασίας παραλαβής, εξαλείφοντας την ανθρώπινη επαφή. Τα οικονομικά στοιχεία το καθιστούν κατάλληλο για μεσαίο αριθμό παραγγελιών ανά ημέρα.
-Τα Curbside Pickup Systems (CPS) είναι μια λύση που κάνει πλήρη χρήση της ρομποτικής τεχνολογίας στην διαδικασία παραλαβής – προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία πελάτη, ευκολία, ευελιξία και το χαμηλότερο κόστος για μεγάλο αριθμό παραγγελιών.
Ο Δημήτρης Παπακανέλλου, Partner, Consulting, KPMG στην Ελλάδα σχολίασε «Σύμφωνα με τη μελέτη, η επόμενη ημέρα για τον τομέα των Μεταφορών και Logistics παρουσιάζει την τάση για νέες επενδύσεις. Οι οργανισμοί κατευθύνουν όλο και περισσότερο την προσοχή τους σε λύσεις βελτιστοποίησης με χρήση advanced analytics, και ρομποτικού αυτοματισμού, εστιάζοντας στην «αστικοποίηση» των λειτουργιών αποθήκευσης και διανομής – ειδικά για το λεγόμενο “last mile”. Τέλος, ο κλάδος εφαρμόζει όλο και πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις που εξαλείφουν τις εκπομπές, στοχεύοντας στη βιωσιμότερη ανάπτυξή του».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση