«Κανένα υπουργείο δεν μπόρεσε να είναι αποτελεσματικό στον έλεγχο των τιμών. Ουσιαστικά δεν έγινε καμία παρέμβαση. Η κερδοσκοπία συνεχίζεται. Σε απόγνωση είναι πολλοί κλάδοι.»

Τα παραπάνω αναφέρθηκαν από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Κρι – Κρι κ. Παναγιώτη Τσινάβο, στο περιθώριο της παρουσίασης της νέας μονάδας βιοαερίου και παραγωγής ΑΠΕ της εισηγμένης γαλακτοβιομηχανίας, με τον Σερραίο επιχειρηματία να τονίζει πως «βλέπουμε μια κερδοσκοπική άνοδο των τιμών σε ενέργεια, πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας», που θα ρυθμιστεί αναγκαστικά από την ίδια την αγορά, μέσω της μείωσης της κατανάλωσης.

Το 2022 όπως είπε, παρά τις αυξήσεις των τιμών, συνολικά η αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων FMCG) είναι πτωτική κατά 3% σε αξία και κατά 4,6% σε όγκο. Όσον αφορά δε το γιαούρτι, στο πρώτο τετράμηνο του έτους η πτώση είναι πολλαπλάσια, καθώς η συνολική αγορά σε όγκο έχει μειωθεί κατά 11%, ενώ σε αξία κατά 7,5% παρότι όλες οι γαλακτοβιομηχανίες έχουν αυξήσει τις τιμές.

Ανατιμήσεις

«Οι τιμές στην πρώτη ύλη, το αγελαδινό γάλα, έχουν αυξηθεί πάνω από 30% σε ένα χρόνο» σημείωσε ο επικεφαλής της Κρι – Κρι, καθώς από 0,38 ανά κιλό πέρσι, εφέτος έχει ανέβει στο 0,50 ευρώ ανά κιλό. Και ο λόγος είναι η τεράστια αύξηση στις ζωοτροφές, κατά βάση κερδοσκοπική σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο.

Συνολικά το λειτουργικό κόστος της εταιρείας έχει αυξηθεί κατά 20% σχολιάσε ο κ. Τσινάβος. Ωστόσο με το εισόδημα των καταναλωτών να μειώνεται λόγω του υψηλού πληθωρισμού που συνεχίζεται, δεν μπορούν οι επιχειρήσεις να περάσουν όλες τις αυξήσεις στα προϊόντα. Το αποτέλεσμα είναι να πλήττεται η κερδοφορία τους.

Ήδη η Κρι – Κρι έχει προχωρήσει σε δύο ανατιμήσεις των προϊόντων της (μία τον Δεκέμβριο της τάξης του 4% και μία τον Μάιο 5-6%) έχοντας απορροφήσει το 50% του κόστους.

Πάντως ακόμη κι αν υποχωρήσουν οι πληθωριστικές πιέσεις δεν συνεπάγεται αναγκαστικά μείωση των τιμών στα ράφια, τόνισε ο κ. Τσινάβος.

Στρατηγική επιλογή η εξωστρέφεια

Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, στόχος της Κρι – Κρι είναι να ενισχύσει τις εξαγωγές της και να επεκτείνει τις αγορές που δραστηριοποιείται αξιοποιώντας την τάση ενίσχυσης του ελληνικού γιαουρτιού παγκοσμίως.

Οι πωλήσεις της εταιρείας στο εξωτερικό τρέχουν με διψήφια άνοδο στο πεντάμηνο του 2022, όταν οι πωλήσεις εσωτερικού εμφανίζουν μονοψήφια αύξηση.

Σήμερα, η εταιρεία, με συνεχή ανάπτυξη πωλήσεων την τελευταία εξαετία, εξάγει το 46% της παραγωγής της σε 41 χώρες. Ο κ. Τσινάβος ανέφερε ότι οι εξαγωγές θα είναι πάνω από 50% του εταιρικού τζίρου σε 1-2 χρόνια και ο στόχος είναι να φθάσουν στο 60%.

Προτεραιότητα για τις εξαγωγές γιαουρτιού έχουν οι μεγάλες αγορές της Ισπανίας και της Γαλλίας, ενώ στο παγωτό κινητήρια δύναμη είναι τα προϊόντα frozen yogurt που έχουν ήδη επιτύχει υψηλές πωλήσεις στις χώρες που εξήχθησαν, όπως η Ιταλία (3 εκατ. ευρώ πωλήσεις) και η Κορέα. Μάλιστα η εταιρεία μετά την Κορέα ετοιμάζεται φέτος να μπει και στην Ιαπωνία λανσάροντας ελληνικό frozen yogurt.

Αυτή τη στιγμή, οι πιο σημαντικές χώρες για το ελληνικό γιαούρτι είναι Αγγλία και η Ιταλία σημείωσε ο κ. Τσινάβος, με τα περιθώρια ανάπτυξης να είναι τεράστια, αφού συνολικά η αγορά του ελληνικού γιαουρτιού εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 5 δισ. ευρώ το 2024 μόνο στην Ευρώπη.

Ενδιαφέρον για τη Δωδώνη

Η Κρι- Κρι παραμένει μεταξύ των διεκδικητών της χειμαζόμενης εταιρείας Δωδώνη Παγωτά ΑΒΕΕ δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, αναφέροντας ότι το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως για το brand της και το δίκτυο πωλήσεων στα νησιά.

Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο τα αποτελέσματα του διαγωνισμού πώλησης της Δωδώνη Παγωτά ΑΒΕΕ αναμένονται περί τα μέσα Ιουνίου.

Διαβάστε επίσης: Δωδώνη Παγωτά: Οι μνηστήρες, οι καραμπόλες και το κούρεμα

Πρόκειται για την τρίτη προσπάθεια διάσωσης από το 2017 και καθώς φαίνεται παρά τα προβλήματα της εταιρείας, το ισχυρό εμπορικό σήμα που διαθέτει κρατά το ενδιαφέρον ψηλά.

78 εκατ. επενδύσεις

Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία με 450 εργαζόμενους το διάστημα 2014-2021 πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 78 εκατ. ευρώ για πάγιο εξοπλισμό.

Προκειμένου να ανταποκριθεί στη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει στο εξωτερικό για το ελληνικό γιαούρτι σχεδιάζει επένδυση 10 εκατ. ευρώ, καταθέτοντας σχετική επενδυτική πρόταση στον νέο αναπτυξιακό νόμο για αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας της μονάδας γιαουρτιού.

Βιοαέριο, φωτοβολταϊκά και στο βάθος ο δείκτης ESG

Η Κρι Κρι, που στοχεύει να ενταχθεί στον δείκτη ESG του ΧΑ, επενδύει επίσης στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην κυκλική οικονομία.

Στο πλαίσιο αυτό, δημιούργησε τη Μονάδα Βιοαερίου για Παραγωγή Ανανεώσιμης Πηγής Ενέργειας αποκλειστικά από τα υγρά απόβλητα και παραπροϊόντα της βιομηχανίας, μια επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη επένδυση πραγματοποιήθηκε εξολοκλήρου με ιδία κεφάλαια και αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι η Κρι Κρι μετασχηματίζει το παραγωγικό της μοντέλο βασιζόμενη στα πρότυπα του ESG.

Παράλληλα, μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα τεθεί σε λειτουργία το ολοκληρωμένο σύστημα φωτοβολταϊκών 1 ΜW στις στέγες των παραγωγικών εγκαταστάσεων της εταιρείας, μία επένδυση ύψους 600.000 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι η εισηγμένη γαλακτοβιομηχανία έκανε αίτηση για να αδειοδοτηθεί για 3 MW, ωστόσο έλαβε αρνητική απάντηση, καθώς δεν υπάρχει από πλευράς ΔΕΔΔΗΕ η υποδομή (υποσταθμός) για να δεχθεί αυτή την πρόσθετη ισχύ, οπότε περιορίστηκε στο 1MW.

Με δεδομένο ότι το κόστος ενέργειας για την εταιρεία έχει αυξηθεί κατά 3 – 4 φορές σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, οι επενδύσεις αυτές θα «απαλύνουν» κάπως το ενεργειακό κόστος της εταιρείας, αλλά κυρίως θα έχουν περιβαλλοντικό όφελος.

Ηλεκτρική ενέργεια για 2.000 νοικοκυριά

Όπως ανέφερε για τη μονάδα βιοαερίου ο κ. Κωνσταντίνος Τραγούδας, διευθυντής Αειφόρου Ανάπτυξης της εταιρείας, πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο υψηλής τεχνολογίας που αξιοποιεί ταυτόχρονα απόβλητα μεγάλης παροχής και υψηλού οργανικού φορτίου που προκύπτουν από την παραγωγή παγωτού, γαλακτοκομικών προϊόντων και ορού γάλακτος.

Η μονάδα έχει δυνατότητα αναερόβιας επεξεργασίας έως 3.000 κυβικά λυμάτων ανά ημέρα και έως 200 κυβικά ορού γάλακτος ανά ημέρα. Τα αποτελέσματα είναι πολλαπλά. Το ρυπαντικό φορτίο που εξουδετερώνεται ισοδυναμεί με μια πόλη πληθυσμού 200.000 κατοίκων.

Επιπλέον, το παραγόμενο βιοαέριο θα χρησιμοποιείται στη μονάδα συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας, η ηλεκτρική ενέργεια θα διατίθεται στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ η παραγόμενη θερμότητα θα αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου

Η μονάδα παράγει 500 κυβικά βιοαερίου ανά ώρα και η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται καλύπτει τις ανάγκες 2.000 νοικοκυριών. Οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου θα μειώνονται κατά 350 τόνους, ενώ σημαντική θα είναι και η συμβολή της εγκατάστασης στην πανευρωπαϊκή προσπάθεια επίτευξης κλιματικά ουδέτερης και κυκλικής οικονομίας.

Η Κρι – Κρι σε αριθμούς

Η Κρι – Κρι κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στους παραγωγούς γιαουρτιού στην Ελλάδα και τη δεύτερη θέση ως μάρκα στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, με το μερίδιό της να ανέρχεται σε 16,9% σε αξία (Ιαν.-Μάρτιος 2022, IRI).

Στο μερίδιο της εταιρείας σε όγκο συνυπολογίζοντας τα προϊόντα γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας και τα επώνυμα ξεπερνά το 30%, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα 1 στα 3 γιαούρτια στην Ελλάδα να παράγεται από την Κρι Κρι.

Όσον αφορά στην ελληνική αγορά παγωτού, η Κρι Κρι βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με το μερίδιό της να ανέρχεται στο 15,0% (σε όγκο, Nielsen), ενώ αποτελεί τη μοναδική ελληνική εταιρεία παγωτού με πανελλαδική διανομή. Σε αυτό συμβάλλει κυρίως το ανεπτυγμένο δίκτυο 18.200 σημείων πώλησης, στην παραδοσιακή αγορά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις