Την αισιοδοξία του για την πορεία της ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG) εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners κ. Γεράσιμος Καλογηράτος μιλώντας στο συνέδριο της CapitalLink με θέμα «Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και νέο ενεργειακό τοπίο».

Είμαστε στην αρχή του κύκλου αύξησης της αγοράς LNG είπε ο κ. Καλογηράτος και εκτίμησε ότι πολλά επενδυτικά σχέδια παραγωγής LNG που είχαν τεθεί υπό αμφισβήτηση τελικά΄ βρίσκουν τον δρόμο της υλοποίησης λόγω συνεχούς αύξησης της ζήτησης LNG.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι εξ αυτού του λόγου και οι τιμές του θα κρατηθούν ψηλά. Όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ο κ. Καλογηράτος σημείωσε ότι θα καταγραφεί μεγάλη ζήτηση για πλοία με δίχρονες μηχανές καθώς είναι πολύ πιο σύγχρονα με χαμηλότερη κατανάλωση.

Αναφερόμενος στους στόχους για μηδενικές εκπομπές άνθρακα από τη ναυτιλία μέχρι το 2050 υπογράμμισε ότι ειδικά για τον ναυτιλιακό κλάδο είναι πολύ δύσκολο να έχει ένα πλήρες ορατό μονοπάτι απαλλαγής από τον άνθρακα καθώς υπάρχουν τεχνολογικές δυσκολίες και προκλήσεις.

Ωστόσο όπως υπογράμμισε πρέπει να δεσμευθούμε με βάση τις δυνατότητες που έχουμε σήμερα και θέτουν και οι διεθνείς ρυθμιστικοί οργανισμοί όπως και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ). Τα βήματα που γίνονται είναι στη σωστή κατεύθυνση και δεν πρέπει να υπάρξουν πισωγυρίσματα υπογράμμισε ο κ. Καλογηράτος ακόμη και αν τα μέτρα πολλές φορές δεν είναι τέλεια. Οι πλοιοκτήτες πρέπει να εμπιστευθούν τα καινοτόμα συστήματα και είναι σημαντικό να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση των στόχων γιατί κάθε πισωγύρισμα είναι αντικίνητρο για νέες επενδύσεις

Αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία υπογράμμισε ότι έχει αποδείξει ότι καινοτομεί αξιοποιώντας κάθε τεχνολογική εξέλιξη όπως τα πλοία διπλού κύτους, τα συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) οι επενδύσεις σε LNG Carriers. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η ελληνική ναυτιλία θα εφαρμόσει ξανά καινοτόμα συστήματα, αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς στόχους, τόνισε ο κ. Καλογηράτος.

Στη συνέχεια εξήγησε ωστόσο ότι δεν είναι αρκετές οι προσπάθειες των πλοιοκτητών για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων. Πρέπει να μπουν στην εξίσωση και οι κατασκευαστές μηχανών, τα ναυπηγεία και οι πάροχοι καυσίμων. Όλοι οι «παίκτες« πρέπει να παίξουν το ρόλο τους, είπε και συμπλήρωσε ότι όταν πάμε στο ναυπηγείο εμείς θέλουμε να πληρώσουμε και να παραγγείλουμε τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον πλοία που είναι διαθέσιμα, όμως δεν βλέπουμε παρά μόνο σχέδια, και για να ωριμάσουν αυτά τα σχέδια χρειάζονται μηχανικοί ναυπηγοί, προμηθευτές καυσίμων, πάροχοι υποδομών. Δεν είναι μόνο οι πλοιοκτήτες χρειάζεται να είναι όλοι μαζί και αυτό είναι το σημαντικό μήνυμα.

Από την πλευρά του ο κ. Sveinung Stohle deputy CEO του Angelicoussis Group, τόνισε πως η προοπτικές για την αγορά LNG δεν ήταν ποτέ καλύτερη. Όπως ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο πόλεμος στην Ουκρανία, ανέδειξε την ανάγκη για περισσότερα LNG carriers, εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης που προέκυψε.

Στις θετικές προοπτικές της αγοράς LNG αναφέρθηκαν και οι Mr. Paolo Enoizi CEO Gaslog & Gaslog Partners και Mr. Andrew Scorer, Freight Analytics Lead, S&P Global Commodity Insights

Καινοτομία

Στο ζήτημα της αλλαγής, της καινοτομίας και της κυριαρχίας της ελληνικής ναυτιλίας στο μέλλον αναφέρθηκε σε άλλο πάνελ ο κ. Ιωάννης Μαρτίνος CEO του The Signal Group, σημειώνοντας πως ένας πολύ βασικός παράγοντας για να μείνει η ελληνική ναυτιλία στην κορυφή, αποτελεί η διατήρηση του σταθερού φορολογικού πλαισίου.

Η Ιωάννα Προκοπίου διευθύνουσα σύμβουλος της Prominence Maritime αναφέρθηκε στο μέλλον της ναυτιλίας και το πέρασμα στη νέα γενικά σημειώνοντάς ότι η νέα γενιά που εισέρχεται σε μία οικογενειακή εταιρεία πρέπει να έχει ζωτικό χώρο να χαίρει εμπιστοσύνης και να την αφήνουν να ξεδιπλώσει τα ταλέντο της.

Ο Γιάννης Δράγνης CEO της Goldenpoprt Holdings αναφέρθηκε στην καινοτομία και ότι είναι σημαντικό να έχεις νέες ιδέες αλλά το σημαντικότερο είναι οι άνθρωποι που θα τις υλοποιήσουν.

Αλλαγές λόγω πολέμου

Νωρίτερα το πρωί έγινε συζήτηση για τις προκλήσεις της ναυτιλίας από την πλευρά της προσφοράς. Ο Αριστείδης Πίττας, διευθύνων σύμβουλος των Euroseas και Eurodry επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν αλλάξει δραματικά τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο προκαλώντας και ανθρωπιστική κρίση. Επίσης υπογράμμισε σε άλλο σημείο ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα στήριξε πολύ την ελληνόκτητη ναυτιλία τα τελευταία χρόνια και πρέπει να τους ευχαριστήσουμε όλους όσους συνετέλεσαν σε αυτό.

Ο Φραγκίσκος Κανελλάκης, εκ μέρους ης Pantheon Tankers τόνισε ότι οι κυρώσεις που επιβάλλονται θα οδηγήσουν αναπόφευκτα στη δημιουργία νέων εμπορικών δρόμων.

Η Ισμήνη Παναγιωτίδη, διευθύνουσα σύμβουλος της Pavimar εστίασε κυρίως στην κρίση των πληρωμάτων τα οποία λόγω της πανδημίας εγκλωβίστηκαν μέχρι και 20 μήνες πάνω στα πλοία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα