Στο έργο που έχει γίνει για την απλοποίηση και βελτιστοποίηση του νομοθετικού πλαισίου χωροθέτησης και λειτουργίας των τουριστικών λιμένων της χώρας, αναφέρθηκε η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Ολυμπία Αναστασοπούλου, μιλώντας στα «Ποσειδώνια 2022». Η κυρια Αναστασοπούλου παρέστη σε διεθνή ναυτιλιακή έκθεση στην εκδήλωση της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος – Hellenic Ports Association με τίτλο «Λιμάνια με το βλέμμα στο μέλλον: Προκλήσεις και Προοπτικές».
Ειδικότερα, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης επισήμανε ότι «στη χώρα μας με την πλούσια τεχνογνωσία και τους άξιους μελετητές, τεχνικούς, μάνατζερ αλλά και ναυτικούς, έχουμε όλες τις προϋποθέσεις να αναπτυχθούν περαιτέρω ο θαλάσσιος και παράκτιος τουρισμός με τα ανάλογα οικονομικά οφέλη για τη χώρα»
Παράλληλα, η κα Αναστασοπούλου υπογράμμισε ότι «στο Υπουργείο Τουρισμού αξιοποιούμε περισσότερα από 320 εκατ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), σε κρίσιμα για την τουριστική ανάπτυξη έργα, όπως η διαχείριση των προορισμών (Destination Management), ενώ προτεραιότητα δίνεται στην αναβάθμιση Τουριστικών Λιμένων και στα έργα που αφορούν στην προσβασιμότητα των τουριστικών προορισμών από ΑμεΑ. Δηλαδή η «μερίδα του λέοντος» από τους πόρους του ΤΑΑ που έχει στη διάθεσή του το ΥΠΟΤ κατευθύνεται προς τις τουριστικές υποδομές με έμφαση στα τουριστικά λιμάνια».
Επίσης, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης τόνισε ότι «η ψήφιση τον Απρίλιο του σχετικού θεσμικού πλαισίου για τους τουριστικούς κι όχι μόνον, λιμένες στοχεύει στο να επιταχυνθούν σημαντικά οι σχετικές διαδικασίες χωροθέτησης, παραχώρησης και αδειοδότησης με τελικό στόχο την αύξηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας μας στον τομέα των υποδομών θαλάσσιου τουρισμού».
Ειδικότερα όπως σημειώσε η κυρία Αναστασοπούλου «μεταξύ άλλων προωθήθηκαν οι παρακάτω αλλαγές στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε και αποτελεί πλέον τον Ν. 4926/22:
• Απλοποίηση αδειοδότησης (μετάβαση σε καθεστώς έγκρισης λειτουργίας νόμου 4442/2016)
• Θέσπιση διαδικασίας νομιμοποίησης για υφιστάμενες τουριστικές λιμενικές εγκαταστάσεις
• Δυνατότητα αύξησης υπό προϋποθέσεις του συντελεστή δόμησης εντός των χωροθετημένων με το Ν. 2160/1993 τουριστικών λιμένων.
«Πρόκειται για μια ρύθμιση που συνδυάζει την φιλοεπενδυτική κατεύθυνση του νομοσχεδίου», όπως κατέληξε η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, «με την ανάληψη ιδιωτικής πρωτοβουλίας για την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση όλων των προαπαιτούμενων διαδικασιών και την νόμιμη και ασφαλή λειτουργία των λιμένων».
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα