Κατά 8,4% αναμένεται να διευρυνθεί η πίτα της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς το 2022, παρά τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εξελίξεις και τον φόβο για οικονομική ύφεση.

Σύμφωνα με το διαφημιστικό πρακτορείο GroupM, της WPP PLC, στα νούμερα δεν έχει συνυπολογιστεί η πολιτική διαφήμιση στις ΗΠΑ, η οποία βαίνει προς τα 13 δισ. δολάρια έσοδα, έναντι 12 δισ. δολαρίων το 2020.

Η διαφημιστική αγορά, η οποία συνήθως κινείται παράλληλα προς την κατάσταση των οικονομιών, φαίνεται να βρίσκει τους ρυθμούς της μετά τα υψηλά του 2021 όταν πήρε ώθηση από την ισχυρή οικονομική ανάκαμψη και την αύξηση της κατανάλωσης.

Από πού θα προέλθει

Η ανάπτυξη του κλάδου το 2022 αναμένεται ότι θα προέλθει και από την αύξηση της πίτας νέων μικρών επιχειρήσεων, διαφημιστικές «νέας οικονομίας» που χρηματοδοτούνται από επιχειρηματικά κεφάλαια που αναζητούν ανάπτυξη και κινεζικές εταιρείες που κάνουν διαφημιστική προώθηση στο εξωτερικό.

Από την άλλη πλευρά, η αναμενόμενη επιβράδυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου και οι αυξήσεις των επιτοκίων θα αποτελέσουν τροχοπέδη για την ανάπτυξη, επισημαίνεται η έκθεση.

Επιμέρους κατηγορίες

Ακόμη, προβλέπεται ότι τα έσοδα από διαφημίσεις για καθαρά ψηφιακές πλατφόρμες θα αυξηθούν κατά 11,5% το 2022, από 32% αύξηση το 2021.

Η ψηφιακή διαφήμιση σε αυτές τις πλατφόρμες θα αντιπροσωπεύει το 67% των συνολικών εσόδων του κλάδου φέτος, εξαιρουμένης της πολιτικής διαφήμισης στις ΗΠΑ.

Η τηλεοπτική διαφήμιση αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,4% το 2022, ενισχυμένη από υπηρεσίες ροής που υποστηρίζονται από διαφημίσεις όπως η Paramount Global και η Fox.

Όμως, η ανάπτυξη της τηλεοπτικής διαφήμισης σε γενικές γραμμές αναμένεται να αντιστραφεί τα επόμενα πέντε χρόνια. Για πολλούς επαγγελματίες του μάρκετινγκ, το YouTube θα μοιάζει «ολοένα και περισσότερο ως υποκατάστατο της τηλεόρασης», σύμφωνα με την έκθεση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
TikTok: Φλερτάρει και η Ευρώπη με την απαγόρευσή του
Διεθνή |

Ακόλουθος των ΗΠΑ και στο TikTok η Ευρώπη; – Στο «τραπέζι» η απαγόρευσή του

«Γνωρίζουμε ακριβώς τον κίνδυνο του TikTok», είπε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σχεδόν μια εβδομάδα αφότου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε την αμερικανική νομοθεσία που απειλεί με πανεθνική απαγόρευση