Η ώρα που η βρετανική κυβέρνηση φοβόταν και πάλεψε, δίχως αποτέλεσμα, για να αποφύγει έφτασε: την ερχόμενη εβδομάδα τα συνδικάτα των εργαζομένων στο εθνικό δίκτυο σιδηροδρόμων ξεκινά την μεγαλύτερη απεργία που έχει καταγραφεί στον κλάδο εδώ και τουλάχιστον έναν αιώνα, γεγονός που θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο κοινό, στην αγορά και στην οικονομία συνολικά.
Το εθνικό συνδικάτο είχε ξεκινήσει εδώ και ένα δίμηνο μια ειδική εκλογική διαδικασία βάσει της οποίας οι τουλάχιστον 50.000 εργαζόμενοι της θα αποφάσιζαν επί της πρότασης για συνεχόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις κατά της απόφασης της Network Rail να προχωρήσει σε απολύσεις, στο πλαίσιο του προγράμματος αναδιάρθρωσης και μείωσης του κόστους που έχει δρομολογήσει.
Οι εργαζόμενοι συμφώνησαν, ζητώντας όχι μόνο την ακύρωση των απολύσεων, αλλά επιπλέον αυξήσεις δεδομένης της εκτίναξης του κόστους ζωής, αλλά και βελτίωση των όρων εργασίας. Έτσι, οι κινητοποιήσεις ξεκινούν από την Τρίτη με ένα πρώτο… προειδοποιητικό γύρο τριών 24ωρων απεργιών, στις 21, 23 και 25 Ιουνίου, που θα αφορά και τις 13 εταιρείες τρένων της χώρας, γεγονός που αναμένεται να προκαλέσει πολύ σοβαρά προβλήματα στις μεταφορές και τον ανεφοδιασμό της αγοράς, ακόμη και με τρόφιμα.
Κατά τη διάρκεια της απεργίας θα πραγματοποιηθούν ελάχιστα δρομολόγια σε όλη τη χώρα, ενώ ειδικά την Τρίτη στην 24ωρη απεργία θα συμμετέχει και το μετρό του Λονδίνου.
Ταλαιπωρία και προβλήματα
Σημειωτέον δε, πως η απεργία στα τρένα θα έρθει να προστεθεί στο χάος που επικρατεί ήδη στα βρετανικά αεροδρόμια και κυρίως τα πλέον κεντρικά, όπως το Χίθροου του Λονδίνου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις ή και ακυρώσεις στις πτήσεις, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του κοινού.
Σχολιάζοντας τις απεργίες, ο Βρετανός υπουργός Μεταφορών, Γκραν Σαπς εμφανίστηκε ιδιαίτερα επιθετικός, κάνοντας λόγο για ένα «τεράστιο λάθος» που «θα τιμωρήσει εκατομμύρια αθώων» που θα ταλαιπωρηθούν.
Από την άλλη πλευρά τα κόμματα της αντιπολίτευσης και κυρίως οι Εργατικοί έστρεψαν τα βέλη τους κατά της κυβέρνησης, για την αποτυχία της να καταφέρει να βρει λύση ανάμεσα στους εργοδότες και τους εργαζόμενους, ενώ ζήτησε να κληθούν στο τραπέζι των συνομιλιών όλα τα κόμματα προκειμένου να βοηθήσουν στην εξεύρεση λύσης… έστω και την ύστατη ώρα.
Το πρόβλημα, εξάλλου, είναι πως τα συνδικάτα ξεκαθαρίζουν πως οι κινητοποιήσεις της ερχόμενης εβδομάδας θα είναι μόλις η αρχή και πως θα ακολουθήσουν και άλλες απεργίες καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού και όχι μόνο, οι οποίες θα έρθουν να εντείνουν τα προβλήματα που ήδη υπάρχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα του εμπορίου.
Το “καλοκαίρι της δυσαρέσκειας”
Δεν είναι τυχαίο πως αναλυτές φοβούνται την αναβίωση, εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου, του λεγόμενου «χειμώνα της δυσαρέσκειας», το 1978, όταν οι μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις είχαν «γονάτισει» την βρετανική οικονομία.
Πραγματικά, σε δηλώσεις του στο Sky News ο γενικός γραμματέας του RMT Union, Μικ Λυντς επεσήμανε πως η δράση των εργαζομένων στα τρένα θα αφυπνίσει και άλλα συνδικάτα σε ένα διάστημα που η κάθετη αύξηση του κόστους ζωής έχει φέρει σε απόγνωση τα νοικοκυριά. Κάτι που φάνηκε και από την μεγάλη διαδήλωση που διοργανώθηκε χθες, Σάββατο, στο Λονδίνο με την συμμετοχή χιλιάδων πολιτών κάθε ηλικίας και πολιτικής κατεύθυνσης, με συνθήματα κατά της ακρίβειας.
«Νομίζω πως πολλά ακόμη συνδικάτα θα αρχίσουν να αντιδρούν σε όλη τη χώρα, γιατί ο κόσμος πολύ απλά δεν αντέχει άλλο. Δεν θέλουμε να διαταράξουμε τη ζωή των ανθρώπων. Θέλουμε μια λύση στη διαμάχη και την κρίση που αντιμετωπίζουν τα μέλη μας» εξήγησε, κάνοντας λόγο για τη δυσβάστακτη άνοδο στο κόστος ζωής που πλέον δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα διαβίωσης στους πολίτες.
Latest News
Ώρα διαδοχής - Ο Armani τα έβαλε με Gucci και Louis Vuitton
Εξαγορά, συγχώνευση ή IPO δείχνει το μέλλον για τον Armani - Πώς προετοιμάζεται ο οίκος για την επόμενη μέρα
Γιατί τα Στενά του Ορμούζ είναι κομβικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία
Το Ιράν χρησιμοποιεί την παρενόχληση πλοίων στον Κόλπο εδώ και δεκαετίες για να καταγράψει τη δυσαρέσκειά του για τις κυρώσεις εναντίον του ή ως μοχλό πίεσης σε διαμάχες.
Ανατροπή σκηνικού στη Μ. Ανατολή - Τι φέρνει το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Τι προβλέπουν οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης για το μέλλον των πολεμικών συγκρούσεων στην Μ. Ανατολή και τις επιπτώσεις τους στη διεθνή οικονομία
Χτύπημα σε Ισραήλ από S&P - Γιατί του «έκοψε» βαθμίδα
Ο οίκος αξιολόγησης προβλέπει ότι το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης του Ισραήλ θα διευρυνθεί στο 8% του ΑΕΠ το 2024
Στον κάλαθο των αχρήστων το «σπάσιμο» της PwC - Το σχέδιο του νέου αφεντικού
Η φορολογία είναι ένα γιγάντιο brand και πιστεύω ακράδαντα ότι ποτέ δεν διασπάς μια επωνυμία που έχει ουσιαστική αξία, δηλώνει ο Paul Griggs
Μια «τέλεια καταιγίδα» για τη Γαλλία και τον Εμανουέλ Μακρόν
Ο Γάλλος πρόεδρος αντιμέτωπος με οικονομική λαίλαπα, μια επαπειλούμενη πρόταση μομφής, το φάσμα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών και της πολιτικής «ομηρίας»
Το παιχνίδι των πωλήσεων - Βίοι αντίθετοι για Louis Vuitton-Dior και Gucci
Aν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας
Πώς η ΕΚΤ δυσκολεύει την αποχώρηση της Raiffeisen από τη Ρωσία
Η τράπεζα μείωσε το ρωσικό χαρτοφυλάκιο δανείων, αλλά τα κέρδη και ο αριθμός των εργαζομένων έχουν αυξηθεί
Σε αλλαγές και απολύσεις προχωρούν οι επενδυτικές τράπεζες στην Ασία
Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι δημόσιες εγγραφές (IPO) στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ είχαν πτώση 30% σε ετήσια βάση
Ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην έρημο «αποκαλύπτει» τις τουριστικές προοπτικές της Σαουδικής Αραβίας
Oι ακραίες αντιθέσεις της Σαουδικής Αραβίας μεταξύ άκριτης πολυτέλειας και αυταρχισμού