Η επόμενη ημέρα της Eurobank είναι ψηφιακή και βασίζεται στην τραπεζική αντίληψη του phygital, στρατηγικός στόχος είναι να αναδειχθεί ως η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρέχοντας τη βέλτιστη και ασφαλέστερη ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη.

Τόσο απλά περιγράφουν οι άνθρωποι της Eurobank την προσέγγιση που επιδιώκει έναν ισορροπημένο συνδυασμό της τεχνολογίας με το ταλέντο, την εμπειρία και την τεχνογνωσία των ανθρώπων της Τράπεζας, που διατηρούν νευραλγικό ρόλο στο «πάντρεμα» των δύο φιλοσοφιών.

Χαρακτηριστικό της έμφασης που δίνεται στο «ψηφιακό μέλλον» είναι ότι οι επενδύσεις του Ομίλου σε αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών μόνο κατά την τελευταία τριετία ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ και συνεχίζονται με ακόμη μεγαλύτερη δυναμική.

Απώτερος στόχος να δημιουργηθεί μία τράπεζα «ανοικτή» 24/7: στο κινητό, στον υπολογιστή, στο σπίτι, στο γραφείο, στο δρόμο.

Η phygital αντίληψη απαιτεί διαρκή επένδυση στους ανθρώπους και παράλληλα σε νέες υποδομές για ολοκληρωμένες σύγχρονες λύσεις, καλύπτοντας κατά το δυνατόν πληρέστερα τις ανάγκες των πελατών, ανέφεραν διοικητικά στελέχη της Eurobank σε παρουσίαση του συγκροτήματος Eurobank Ηub στη Νέα Ιωνία Αττικής, το μέρος που κυριολεκτικά αποτελεί τον «εγκέφαλο» των ψηφιακών υπηρεσιών του Ομίλου.

Eurobank Ηub: Το ψηφιακό «στρατηγείο»

Κλειδί στη διαδικασία μετασχηματισμού της Eurobank αποτελεί το Eurobank Ηub στη Νέα Ιωνία Αττικής. Εκεί κτυπά η «καρδιά» των ψηφιακών υπηρεσιών του Ομίλου και έχει αναπτυχθεί ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες στο χώρο της τεχνολογίας, σε συνεργασία με ένα εκτενές δίκτυο ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών πληροφορικής, υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της Τράπεζας, η οποία διατηρεί παρουσία σε 6 χώρες.

Πρόκειται για ένα χώρο έκτασης 34.000 τετραγωνικών μέτρων στον οποίο στεγάζονται το Technology & Digital Hub, η Οργάνωση, οι Κεντρικές Υπηρεσίες & Λειτουργίες, οι Οικονομικές Υπηρεσίες καθώς και το Κέντρο Εκπαίδευσης του Ομίλου. Στο κτιριακό συγκρότημα απασχολούνται περίπου 2.000 εργαζόμενοι που αντιστοιχούν στο 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών της Τράπεζας.

Διαθέτει 625 θέσεις στάθμευσης οχημάτων και πολυάριθμες θέσεις για μοτοσυκλέτες και ποδήλατα καθώς και σταθμούς ταχυφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στον κόμβο λειτουργεί, επίσης, εστιατόριο για τους εργαζόμενους, τραπεζικό κατάστημα και δύο ΑΤΜs για τις συναλλαγές τους.

Συγκρότημα με οικολογική… συνείδηση

Σε ό,τι αφορά την ενεργειακή ταυτότητα του κόμβου, έχει ολοκληρωθεί και έχει ήδη κατατεθεί ο φάκελος για τη πιστοποίηση κατά LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) και αναμένεται εντός του έτους η σχετική έγκριση. Επιπρόσθετα, αυτή την περίοδο, γίνεται αντικατάσταση όλου του συστήματος εξωτερικής σκίασης με 1.600 νέες περσίδες στην πρόσοψη των κτιρίων, που θα συμβάλει και στον περιορισμό των αναγκών ψύξης κατά τη θερινή περίοδο.

Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη μελέτη για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στις στέγες των κτιρίων του Κόμβου, προκειμένου να καλυφθεί μέρος των ενεργειακών του αναγκών μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ένα συγκρότημα με ιστορία

Το σύμπλεγμα κτιρίων κτίστηκε το 1927 για να στεγάσει την κλωστοϋφαντουργία «Μουταλάσκη», την οποία ίδρυσαν πρόσφυγες της Μικράς Ασίας και εν συνεχεία, απορροφήθηκε από την ακμάζουσα τότε Πειραϊκή Πατραϊκή. Αποτέλεσε, για αρκετές δεκαετίες, μια από τις βασικές βιομηχανικές ζώνες ανάπτυξης και απασχόλησης στην περιοχή, που έσφυζε από ζωή έως τα τέλη της δεκαετίας του 1970.

Σημειώνεται ότι, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά και από τους ανθρώπους της Eurobank, η ευρύτερη περιοχή της Νέας Ιωνίας λόγω της έντονης δραστηριότητας εκεί κλωστοϋφαντουργικών μονάδων είχε λάβει την ονομασία «Μικρό Μάντσεστερ».

Στο χώρο του Hub, μετά από αναδιαμόρφωσή το 2001, εγκαταστάθηκαν τα γραφεία της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Από το 2006, ανήκει και αξιοποιείται από την Eurobank.

Στο επίκεντρο η Τεχνολογία και ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Στόχος ειδικά του Technology Hub, είναι η παραγωγή καινοτομίας, αξιοποιώντας τις σύγχρονες τάσεις σε όλα τα επίπεδα. Αυτή την περίοδο, η Eurobank «τρέχει» ένα φιλόδοξο πλάνο για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του Data Center της σε Cloud υποδομές. Επιδίωξη είναι να οικοδομήσει την πιο καινοτόμο Πλατφόρμα Ανάλυσης Δεδομένων (Data Analytics Platform) αξιοποιώντας το Cloud Computing (υπολογιστικό νέφος) και τις σύγχρονες δυνατότητες στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων (data & analytics).

Ο ρόλος του Technology Hub ήταν κομβικός και κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς διαδραμάτισε ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη των υποδομών και την υποστήριξη της τηλεργασίας που υιοθέτησε η Τράπεζα για όσους από τους εργαζομένους της ήταν εφικτό, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Πρόσφατα, η Τράπεζα ανακοίνωσε και την καθιέρωση του υβριδικού τρόπου εργασίας στο πλαίσιο της νέας πολιτικής τηλεργασίας που υιοθετεί από τις 24 Ιουνίου, 2022. Έτσι γίνεται η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που εφαρμόζει, σε σταθερή βάση, το συνδυασμό εργασίας από το γραφείο και από το σπίτι για το προσωπικό της.

Στο Technology Hub αναπτύσσεται, επίσης, το Hotdesking, που έχει υλοποιηθεί ήδη στο Retail Hub του Οργανισμού, στο κτίριο Piraeus Port Plaza, στον Πειραιά. Πρόκειται για ένα μοντέλο εργασίας που επιτρέπει σε κάθε εργαζόμενο, με χρήση του laptop του, να έχει πρόσβαση στις απαραίτητες υποδομές και να εργάζεται σε οποιοδήποτε γραφείο του Hub και γενικότερα της Eurobank.

Παράλληλα, η Τράπεζα αξιοποιεί και άλλες βέλτιστες πρακτικές και νέους τρόπους εργασίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός αποδεδειγμένα, αποτελεσματικού τρόπου δουλειάς με μετρήσιμη υψηλή προστιθέμενη αξία, αποτελεί ο συνδυασμός του Design Thinking, του Lean για μια απλούστερη εμπειρία του πελάτη και του Agile στο product delivery.

Πρωτοποριακές λύσεις και υλικοτεχνικός εξοπλισμός τελευταίας γενιάς, διαρκής επιμόρφωση στελεχών, open space χώροι γραφείων, προηγμένα ψηφιακά εργαλεία για εργασία με τηλεδιάσκεψη, τεχνολογικά προηγμένες υποδομές εσωτερικής επικοινωνίας, είναι ορισμένα από τα πολύτιμα μέσα στην πορεία για μια νέα, σύγχρονη και ανταγωνιστική κουλτούρα παραγωγής τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών.

Στο συγκρότημα της Νέας Ιωνίας λειτουργεί, επίσης, ένα υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο που αξιοποιεί κορυφαίες τεχνολογίες για την υποστήριξη σύγχρονων μεθόδων μάθησης, καθώς η διαρκής επιμόρφωση των στελεχών και η παροχή ουσιαστικών ευκαιριών επιμόρφωσης αποτελεί κεντρική προτεραιότητα για την Eurobank.

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο κατά τη διάρκεια του 2021 η μαθησιακή δραστηριότητα των εργαζομένων υπερδιπλασιάστηκε σε ετήσια βάση σε σχέση με το 2020 και, μόνο στην Ελλάδα, υλοποιήθηκαν σχεδόν 313.000 ώρες μάθησης. Επιπλέον, στις εγκαταστάσεις στη Νέα Ιωνία λειτουργεί ένα σύγχρονο, Συνεδριακό Κέντρο, συνολικής επιφάνειας 950 τ.μ. που μπορεί να φιλοξενήσει έως 600 καθήμενους.

Το «ψηφιακό εργοστάσιο» της Eurobank

Στην αιχμή του δόρατος του ψηφιακού οικοσυστήματος της Eurobank, βρίσκεται το Digital Factory που παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός λειτουργικού «Omnichannel σχεδιασμού», με στόχο ο πελάτης να απολαμβάνει, ενιαία εικόνα (branding/ awareness), και υψηλά επίπεδα διαλειτουργικότητας, μεταξύ των ψηφιακών καναλιών. Το Digital Factory κινείται ουσιαστικά σε 4 άξονες λειτουργίας.

Πρώτος άξονας λειτουργίας είναι η Omnichannel υποδομή. Η Omnichannel πλατφόρμα της Eurobank, η οποία υλοποιείται από το Digital Factory μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμη και μια αύξηση συναλλαγών από 200% έως και 500%, προκειμένου να ανταποκριθεί η Τράπεζα στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής. Η ανοδική τάση στις ψηφιακές συναλλαγές είναι έντονη. Μόνο το 2021 οι συναλλαγές μέσω e – Banking και Eurobank Mobile Banking αυξήθηκαν κατά 11% και 55% αντιστοίχως.

Μέσω του Digital Factory, αναπτύσσεται μία μοντέρνα και χρηστική ηλεκτρονική πλατφόρμα συναλλαγών ενώ δημιουργείται το πιο σύγχρονο φυσικό κατάστημα εξυπηρέτησης πελάτων (Future Branch), ένα hot spot τεχνολογίας. Ο πελάτης έχει δυνατότητα πλήρους ευελιξίας στις συναλλαγές του: χρησιμοποιώντας όποιο μέσο τον εξυπηρετεί – το διαδίκτυο, το τηλέφωνο ή το κατάστημα – μπορεί να περιηγείται στα προϊόντα και τις υπηρεσίες, να ξεκινάει από ένα μέσο την συναλλαγή του και να την ολοκληρώνει με ένα άλλο. Έχει, δηλαδή, τη δυνατότητα να αξιοποιήσει ένα ψηφιακό ταξίδι στο πλαίσιο μίας ενιαίας εμπειρίας.

Ο δεύτερος άξονας στον οποίο κινείται το phygital banking είναι η απλοποίηση και αυτοματοποίηση των τραπεζικών εργασιών. Οι τεχνολογικές εφαρμογές επιτρέπουν στα στελέχη να επικεντρωθούν σε πιο παραγωγικές διαδικασίες και στην προσφορά εξελιγμένων υπηρεσιών, καθώς εξοικονομείται χρόνος μέσω της αυτοματοποίησης επαναλαμβανόμενων διαδικασιών, ενώ, ταυτόχρονα, μειώνεται ο λειτουργικός κίνδυνος.

Τρίτος άξονας είναι η αξιοποίηση των δεδομένων. Στο Digital Factory οικοδομείται η πλατφόρμα Data Analytics αξιοποιώντας το Cloud και τις σύγχρονες δυνατότητες στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων (Advanced Data Analytics). Με την χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Μάθησης, στόχος είναι να δημιουργείται αξία από τα δεδομένα, καθώς αποτελούν τη βάση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Οργανισμού.

Ο τέταρτος άξονας αφορά τον εκσυγχρονισμό των κεντρικών συστημάτων. Πρόκειται για τον εκσυγχρονισμό και τη συνεχή αναβάθμιση των κεντρικών συστημάτων, δημιουργώντας ολοκληρωμένες λύσεις με τη σύσταση νέων λειτουργιών σε διάφορα επίπεδα.

Τέλος, ο πέμπτος άξονας που αφορά τις υποδομές απρόσκοπτης λειτουργίας. Για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων και της απρόσκοπτης ασφαλούς λειτουργίας χρειάζεται διαρκής αναβάθμιση στο σύγχρονο οικοσύστημα τεχνολογιών και υποδομών, που παρέχει υπηρεσίες 24/7.

Κεντρική παράμετρος είναι φυσικά η κυβερνοασφάλεια. Με δεδομένη τη μεγάλη διεύρυνση των αναγκών σε αυτό το χώρο, η Τράπεζα προχωράει σε μεγάλες επενδύσεις για την πρόληψη και την αποτροπή από επιθέσεις, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη εξ’ αποστάσεως εργασία. Επιπρόσθετα, οι νέες προκλήσεις επιβάλλουν τη διαρκή βελτίωση των υπηρεσιών με την ταυτόχρονη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, το οποίο επιτυγχάνεται με την αυξανόμενη χρήση cloud τεχνολογιών.

Η διαρκής επιμόρφωση των στελεχών

Η Eurobank επενδύει στην παροχή κινήτρων και μέσων για τη διαρκή επιμόρφωση και βελτίωση των εργαζομένων της. Χαρακτηριστικό αυτής της φιλοσοφίας της Τράπεζας είναι ότι, το 2021 η μαθησιακή δραστηριότητα των εργαζομένων υπερδιπλασιάστηκε σε ετήσια βάση. Η αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ηγεσίας, η αξιοποίηση της τεχνολογίας και η πιστοποίηση γνώσεων συνθέτουν τους άξονες του στρατηγικού πλαισίου μάθησης στην Eurobank.

Ενδεικτικές είναι οι πρωτοβουλίες:

  • Digital Accelerator: Τον Απρίλιο του 2021 ξεκίνησε και πλέον ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα που αποτελείται από έξι μαθησιακές διαδρομές, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ψηφιακών Ικανοτήτων (DigComp). Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων στην ελληνική αγορά που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και απευθύνεται σε όλους τους εργαζόμενους του Ομίλου στην Ελλάδα.
  • LinkedIn Learning: Η Eurobank είναι η μοναδική τράπεζα στην Ελλάδα που έχει δώσει πρόσβαση σε όλο το προσωπικό της στην πλατφόρμα μάθησης LinkedIn Learning, ξεπερνώντας το μέσο όρο των αντίστοιχων δεικτών αναφοράς χρηματοπιστωτικών εταιρειών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα. Με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία ενισχύεται η πρακτική του self-directed learning (αυτό-κατευθυνόμενης μάθησης), ώστε κάθε εργαζόμενος να έχει τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής μαθησιακών προγραμμάτων που διατίθενται on-demand 24/7.
  • Ειδικές δράσεις για τους εργαζόμενους στο χώρο της τεχνολογίας: συνεργασία με ψηφιακές πλατφόρμες μάθησης και υλοποίηση Induction course για την άμεση ενσωμάτωση και ομαλή προσαρμογή των νέων εργαζομένων στην κουλτούρα του Οργανισμού.

Οι συνολικές ώρες μάθησης ξεπερνούν τις 35.000 ώρες σε ετήσια βάση.

«Στο Eurobank Hub ο πυρήνας κρίσιμων λειτουργιών»

Ο κ. Σταύρος Ιωάννου, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Οperating Οfficer (COO) & Διεθνείς Δραστηριότητες της Τράπεζας, δήλωσε: «Οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Eurobank Hub είναι ο πυρήνας κρίσιμων κεντρικών και ψηφιακών λειτουργιών του Ομίλου, εντός και εκτός συνόρων. Το σύμπλεγμα κτιρίων στη Νέα Ιωνία φιλοξενεί το 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών της Τράπεζας, πάνω από 2.000 άτομα, που απασχολούνται σε ένα χώρο φιλικό για τους ίδιους και για το περιβάλλον, τον οποίο αναβαθμίζουμε διαρκώς, με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές.

Δυναμική και διαχρονική είναι φυσικά η επένδυση της Eurobank στην τεχνολογία αιχμής με πρόγραμμα επενδύσεων που υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα τριετίας. Κομβικός όμως είναι, επίσης διαχρονικά, ο ρόλος των συνεργατών, στελεχών και ομάδων μας που με τα ταλέντα τους, την επαγγελματική αφοσίωση και το ήθος τους, οδηγούν καθημερινά την Eurobank μπροστά, και μας κάνουν πραγματικά υπερήφανους.

Μαζί, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πρωτοποριακούς τρόπους συνεργασίας και καινοτόμες λύσεις. Με ομαδική δουλειά και κοινό όραμα δημιουργούμε σήμερα, την τραπεζική του αύριο. Αυτή τη φιλοσοφία και πράξη εκπροσωπεί δικαίως το Eurobank Hub, ο χώρος όπου το νέο είναι ο κανόνας και η καθημερινότητά μας».

«Το τραπεζικό τοπίο αλλάζει ποικιλοτρόπως»

Ο κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail της Τράπεζας δήλωσε: «Το τραπεζικό τοπίο αλλάζει ποικιλοτρόπως. Η σύγκλιση τραπεζών, τεχνολογίας και επιχειρηματικού κόσμου, μας φέρνει μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις του embedded finance.

Όλα αυτά απαιτούν πρωτοπόρα σκέψη και δράση για να στοχεύσουν στην ευημερία κοινωνίας και οικονομίας. Για να γίνουν πράξη όλα τα όμορφα ταξίδια των πελατών, υπάρχουν οι προϋποθέσεις της αρμονικής συνεργασίας end2end πολλαπλών μονάδων της Τράπεζας, όπου όλος ο σχεδιασμός ξεκινά από τον πελάτη και ολοκληρώνεται με τον πελάτη.

Στην Eurobank, στο πλαίσιο του αναπτυξιακού μετασχηματισμού της Τράπεζας, κάνουμε πράξη αυτές τις φιλοδοξίες στοχεύοντας στους μακροπρόθεσμους πυλώνες της στρατηγικής της τράπεζας , χωρίς όμως να παραβλέπουμε και την αλλαγή της καθημερινότητας των πελατών μας. Κρινόμαστε πλέον από την ταχύτητα ανάπτυξης ενός προϊόντος, από τη δυνατότητα ολιστικής εξυπηρέτησης των πελατών, από το ποσοστό εσωτερικής ψηφιακής εξυπηρέτησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πώληση, από την ικανότητα προσωποποιημένων προτάσεων για κάθε πελάτη, από την ταχύτητα απόκρισής μας σε αιτήματα. Αυτοί οι παράγοντες στις ημέρες μας αποτελούν προϋπόθεση για την επίτευξη των οικονομικών δεικτών για τις τράπεζες και σε αυτούς εστιάζουμε για να δημιουργούμε μακροπρόθεσμη αξία σε μετόχους, εργαζομένους και πελάτες μας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις