![Ναυτιλία: Ρότα για πράσινη μετάβαση με τους Έλληνες σε πρωταγωνιστικό ρόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/nautilia-ploia-768x480-1.jpg)
Η διεθνής ναυτιλία παίρνει το μέλλον του κλάδου στα χέρια της, με τους έλληνες εφοπλιστές να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως προέκυψε και από τα συμπεράσματα της διεθνούς διάσκεψης που διοργάνωσε πρόσφατα στη Γλασκόβη το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS).
Διαβάστε επίσης: Ποσειδώνια 2022: Ακριβή υπόθεση η πράσινη ναυτιλία
Η διάσκεψη που είχε τίτλο «Διαμορφώνοντας το μέλλον της ναυτιλίας» συγκέντρωσε περισσότερους από 100 παράγοντες της διεθνούς ναυτιλίας, όπως διευθύνοντες συμβούλους μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, προέδρους συλλογικών φορέων της ναυτιλίας, υπουργούς και άλλους κυβερνητικούς επίσημους, εκπροσώπους μεγάλων ενεργειακών και τεχνολογικών εταιρειών, λιμανιών και άλλων. Κύριο αντικείμενό της η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα μέχρι το 2050.
Διαβάστε επίσης: Στην πρώτη γραμμή των πρωτοβουλιών για την «πράσινη ναυτιλία»
Οπως προκύπτει από το κείμενο που εγκρίθηκε στο τέλος, μια αξιόπιστη ρότα της ναυτιλίας προς την απανθρακοποίηση προϋποθέτει την ανάπτυξη πράσινων τεχνολογιών και καυσίμων και πιθανούς τρόπους χρηματοδότησης της έρευνας και ανάπτυξης προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης απαιτεί την αναγνώριση εμπλοκής όλων των παραγόντων που συμμετέχουν «στην αλυσίδα αξίας» της ναυτιλίας, όπως είναι οι ενεργειακές εταιρείες, τα λιμάνια, οι εταιρείες τεχνολογίας, οι κατασκευαστές, οι πλοιοκτήτες.
Πρόκειται για μία πάγια θέση της ελληνικής πλευράς που κερδίζει έδαφος διεθνώς. Η έλλειψη επενδύσεων στην ανάπτυξη πράσινων τεχνολογιών είναι η μεγαλύτερη απειλή για την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, τονίζεται στην ανακοίνωση. Επίσης η διάσκεψη αποφάσισε τη δημιουργία μιας πλατφόρμας ανταλλαγής απόψεων και ενός «hub» με τη συμμετοχή όλων των μερών της «αλυσίδας αξίας».
Η Ελλάδα
Εντονη ήταν και η παρουσία της χώρας μας. Ιδιαίτερη αίσθηση έκανε, όπως αναφέρει και σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), η παρέμβαση του έλληνα υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος τόνισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο που θα παίξει η Ελλάδα στην υιοθέτηση πολιτικών απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης «Navigating the Future of Sustainable Shipping» που έχει ξεκινήσει η ΕΕΕ για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της κλιματικής αλλαγής.
«Η βιομηχανία που μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, έχει δεσμευθεί για την απανθρακοποίηση», υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης, προσθέτοντας: «Η ελληνική ναυτιλία που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, προσβλέπει στην εποικοδομητική συνεργασία όλων των φορέων (ναυτιλιακών, παραγωγών καυσίμων και μηχανών, ναυπηγείων κ.ά.) για την επίτευξη του στόχου. Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας είναι και ευκαιρία για τη βελτίωση της δημόσιας εικόνας της», πρόσθεσε.
«Η Ελλάδα», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης, «θα συμβάλει αποφασιστικά στην υιοθέτηση βιώσιμων πολιτικών απαλλαγής από τον άνθρακα προς όφελος του περιβάλλοντος και για ένα βιώσιμο μέλλον της ναυτιλίας, η οποία διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο για το έθνος μας, την ΕΕ και ολόκληρο τον κόσμο».
Απεξάρτηση από άνθρακα
Στη διάρκεια της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2022» η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού δίνοντας το στίγμα των προθέσεων της ελληνικής πλοιοκτησίας για το μέγα θέμα της απεξάρτησης από τον άνθρακα, εξήγγειλε μία παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης με ένα σαφές, ηχηρό, οικουμενικό μήνυμα: «Navigating the future of sustainable shipping».
Οπως εξήγησε η κ. Τραυλού η ναυτιλία μεταφέρει πάνω από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και πάνω από το 70% του εξωτερικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Συνεπώς η ναυτιλία «δεν είναι απλά ένας επιχειρηματικός κλάδος. Είναι ένας παγκόσμιος, οικονομικός, στρατηγικός εταίρος» κάτι που οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τους διεθνείς οργανισμοί και κέντρα λήψης αποφάσεων.
Σύμφωνα με την ΕΕΕ, είναι ύψιστη προτεραιότητα το ευρωπαϊκό, αλλά και το διεθνές κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο να συμβάλουν στην πρόοδο και στην εξέλιξη της ναυτιλίας και όχι στη δημιουργία αδιεξόδων. Απαιτούνται λύσεις οικουμενικές και πάνω απ’ όλα εφικτές, ρεαλιστικές, λύσεις που θα προχωρήσουν τον κλάδο στη νέα του εποχή, μια εποχή που «είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ενεργειακή μετάβαση».
«Η Ελλάδα, που διακρίνεται για τη συνεπή και διαχρονική προσήλωσή της στην εξέλιξη της ναυτιλίας, που επενδύει συνεχώς σε νεότευκτα πλοία και σε νέες τεχνολογίες, πρωταγωνιστεί και στην εποχή της μετάβασης στη ναυτιλία των μηδενικών εκπομπών. Ως Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, δεσμευόμαστε ότι ο παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου, η ελληνική ναυτιλία, θα συμβάλλει έμπρακτα και δυναμικά, στην υιοθέτηση βιώσιμων πολιτικών, προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης», είπε η κ. Τραυλού προαναγγέλλοντας την παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση